Hoi, komende zomer gaan we 4 weken een rondreis per camper maken door ZW-Amerika. Wij zijn een gezin met 3 kinderen in de leeftijd van 14-17-19 jaar. We vliegen heen en terug vanuit LA en hebben daar de eerste drie dagen een auto gehuurd en een hotel geboekt. De rest is nog vrij en dat willen we zo veel mogelijk houden. Echter ik lees ook dat in sommige NP’en de campings snel volgeboekt zijn. Vandaar dat we toch op sommige plaatsen willen reserveren. Ons doel is veel zien maar ook de tijd nemen om van dingen te kunnen genieten.
Onze planning ziet er nu zo uit:
Dag:
1.LA
2.LA
3.LA
4.camper - Joshua Tree
5.Prescott-Sedona-Red Rock Crossing-Oak Creek Canyon - Flagstaff .6.Grand Canyon
7.Grand Canyon
8.Page:Antilope pass/Horse shoe bend/lake powell ev trip door Antilope Canyon
9.Dagje luieren?
10.Kayenta/Monument Valley
11.Arches/Moab
12.Bryce Canyon
13.Bryce Canyon- Zion
14.Zion
16.Las Vegas
17.Las Vegas
18.Las Vegas
19.Yosemite
20.Yosemite
21.San Francisco
22.San Francisco
23.San Francisco
24.Monterey
25.Prismo
26.Malibu beach
27.Malibu beach
28.LA inleveren camper
Is dit te veel van het goede? Zelf vind ik de afstand van Las Vegas naar Yosemite nogal groot dus mogelijk halen we dit niet in 1 dag?
Graag jullie reactie.
Yosemite - Las Vegas lukt misschien wel maar dan zit je wel de hele dag in de auto. En dan moet je de snelste weg nemen.
Je tijd in Moab is te kort. Je hebt daar Arches, maar ook Dead horse state park en Canyonlands.
Van Zion naar Las Vegas, kun je Valley of fire nog bezoeken, een erg leuk/mooi state park.
Bij Monument Valley zou ik geen camping zoeken in Kayenta maar in Gouldings. Daar sta je vlak bij het park, zodat je de zonsondergang en zonsopgang kunt meepikken.
Van Moab naar Bryce is de mooiste route via UT24 en UT 12. De UT 12 is een van de mooiste wegen in het Zuid westen. Via deze route kom je ook nog langs Capitol Reef, hier zou je een overnachting kunnen overwegen op Fruita, daar lopen de herten gewoon op de campground. Verder kom je dan ook nog langs Goblin Valley een erg leuk park om even te bezoeken. Hiervoor zou je een nacht Bryce kunnen inleveren.
Voor een overnachting in Yosemite ben je inderdaad te laat, wat jammer is, want een overnachting in de valley is zo geweldig, daarnaast scheelt het je gewoon heel veel reistijd.
Wij hebben in 2009 een soort gelijk rondje gedaan. Misschien heb je iets aan ons verslag
Las Vegas - Yosemite is inderdaad nogal rit voor 1 dag. Zeker omdat je met een camper op pad bent (mag je bijv. niet door Death Valley van de verhuurder).
Met het ophalen van de camper rekening houden met dat je niet ineens ermee weg kan/mag rijden. Wat papierwerk, instructievideootje, alle defecten/beschadigingen opzoeken, overslag van bagage, campingstoeltjes/beddengoed/keukengerei inladen en vervolgens naar de eerste supermarkt om boodschappen te doen.
Op de rijdag Grand Canyon - Page heb je rondom Page al een hoop ingepland. Daar zul je deels de volgende dag (je rustdag) voor moeten gebruiken.
Jammer dat jullie LA als beginpunt hebben ipv San Francisco. Zo ben je gebonden aan een 3-4 dagen LA, terwijl je daar minder tijd voor nodig hebt.
Verder sluit ik mij bij de commentaren van Marenko aan. Maar er staat al grofweg een aardige planning, dus het is alleen nog even ‘fine-tunen’.
Tja, eeuwig dilemma. Je kan niet alles: en veel zien en overal veel tijd voor nemen daarvoor is er eenvoudigweg te veel te zien.
Met kinderen in die leeftijd zou ik persoonlijk ook tijd nemen om een keer echt iets te doen: bv een rivierwandeling in Zion NP. Dit is ontzettend leuk om te doen in die hitte. Reken hiervoor echter wel minstens 5 uur zodat je voorbij het drukke beginpunt kunt lopen naar waar het echt mooi is! Bij de outdoorwinkel in het dorp huur je speciale schoenen en stokken. Een absolute aanrader. Voor de minder sportieven is een keertje Quadrijden ook leuk. Bv bij Bryce.
gr. Els
Hi
Van Joshua Tree NP naar Flagstaff via Prescott en Sedona is een lange dag en een stevige bergrit tussen Prescott en Sedona. Ik zou zeker niet verder gaan dan Sedona en dat zal al weinig tijd geven voor de prachtige omgeving www.visitsedona.com Zonde om niet een extra dag aan Sedona toe te voegen.
En zoals gezegd, voor Moab eo heb je veel te weinig tijd. Je kan van MV via 261 (Moki Dugway, niet iedereen vindt dat prettig met een RV), ut 95 naar Fruita. Dan de volgende dag naar Bryce via www.scenicbyway12.com
Las Vegas naar Yosemite met een RV is zeker geen dagrit en let op wat Jurjen heeft gezegd vwb de bepalingen in DV. Van Vegas is het dan het beste om us95 naar Tonopah te gaan en dan naar Lee Vining aan de voet van de Tioga Pass. Las Vegas-Lee Vining is al een lange dagrit.
Yeehaw
wij (gezin, 4 personen) hebben deze reis zo ongeveer gemaakt in 2009.
Een geweldige reis en veel mooie en leuke dingen gezien/gedaan.
Drie dagen in LA lijkt lang maar als je een dag naar Disney en de filmstudio’s gaat gaat het hard. Venice beach en Hollywood blvd is natuurlijk ook leuk om een keer te zien.
Joshua tree vond ik zelf een beetje tegenvallen.
Grand Cayon is mooi (helikoptervlucht,van te voren boeken!) is aan te bevelen maar ik vond Canyonlands bij Moab zeker zo mooi en hier is het wel rustiger.
Iemand anders schreef ook al 1 dag in Moab is kort, mee eens. Hier kun je ook veel andere dingen doen naast Arches NP zoals raften of met een Hummer tocht de bergen in.
De parken in Utah zijn ook erg mooi en die had je al op je lijst staan, ik vond vooral Bryce indrukwekkend.
Als je van shoppen houdt in Las Vegas zijn 2 grote outlet centers.
San Francisco vonden wij een te gekke stad, heel knus en divers. Met China Town, Cable cars, de brug, Alcatraz, Fishermans Wharf en Lombard street.
In Monerey kan ik de walvisspot boten aanraden, dit is ook van te voren te boeken rechtstreeks.
In Page heb ik een speedboat gehuurd op Lake Powell, geen vaarbewijs nodig je rijbewijs is genoeg. Je krijgt zo een boot mee met een 350 PK inboard motor en een band (tube) om er achter te hangen is erg leuk.
Verder raad ik aan uitgerust aan je vakantie beginnen en gewoon veel doen want het blijft bijzonder daar en gewoon weer uitrusten als je weer thuis bent.
Wij hebben voor het thuisfront een blog bijgehouden, dit is voor jezelf naderhand ook nog leuk. Onze blog http://fifties-family.blogspot.com/
Goede reis en veel plezier.
Ik heb even gekeken, maar ik zie alleen maar tours met grotere boten. NOOIT WALVISSPOTTEN MET GROTE BOTEN! Hierdoor raken ze aan boten gewend en lopen ze kans in een schroef van de grotere vaart te geraken. Dé manier om deze dieren uit te laten sterven.
Als je wilt whale-watchen, altijd op een tour met Zodiac-bootjes gaan. Helaas zie ik die er niet tussen staan bij Monterey.
Hoi allen,
Bedankt voor alle tips en suggesties, we zijn er erg mee geholpen! We hebben ons reisschema wat aangepast (zie hieronder). We vliegen echter dag 27 terug en moeten dus nog één dag schrappen. Dat is lastig, graag nog jullie advies! En hebben jullie nog tips voor Yosemite, waar kunnen we het beste overnachten als de campings in het park vol zitten. Dit jaar blijkt er overigens in het park nog niet gereserveerd te kunnen worden i.v.m. wateroverlast.
Groeten, Dorine.
Dag 1 Aankomst LAX; auto ophalen
Dag 2 Los Angeles
Dag 3 Universal Studios
Dag 4 Auto inleveren. camper ophalen, boodschappen doen, rijden naar Yoshua Tree
Dag 5 Yoshua Tree - Sedona (Oak Creek Canyon)
Dag 6 Sedona
Dag 7 Sedona - Grand Canyon
Dag 8 Grand Canyon
Dag 9 Grand Canyon - Page
Dag 10 Page en omgeving
Dag 11 Page -Gouldings / Monument Valley
Dag 12 Gouldings - Arches / Moab
Dag 13 Arches / Moab (raften?)
Dag 14 Moab - Bryce Canyon
Dag 15 Bryce NP
Dag 16 Zion NP (Hike?)
Dag 17 Rijden naar Las Vegas
Dag 18 Las Vegas
Dag 19 Las Vegas - Lee Vining (Monolake / Tiogapas)
Dag 20 Yosemite NP
Dag 21 Yosemite NP
Dag 22 Rijden naar San Francisco
Dag 23 San Francisco
Dag 24 San Francisco
Dag 25 Monterey
Dag 26 Prismo Beach
Dag 27 Malibu Beach
Dag 28 Camper inleveren en naar huis
Een andere overnachtingsmogelijkheid in Yosemite is Curry Village: wel druk maar erg leuk voor kinderen! Iets luxer is Yosemite Lodge, met een eigen zwembad maar weer geen airco…
Buiten het park zijn diverse Best Westerns en Comfort Inns te vinden. Deze liggen niet ver buiten het park.
Vroeg reserveren is erg belangrijk. Kiezen jullie ervoor buiten het park te overnachten, reserveer dan zsm een Best Western of Comfort Inn.
1 nacht GC is vaak genoeg. Je ziet nog heel wat van de GC op weg naar Page langs de east rim naar Desert View en van Sedona naar GC is maar 2.5 uur rijden (Oak Creek Canyon is niet geschikt voor een bezoek aan Sedona. Hij ligt halverwege Sedona-Flagstaff. Of bedoel je VOC? Village of Oak Creek ten oosten van Sedona. Ik zou in Sedona logeren).
Moab naar Bryce is niet alleen een lange rit, het is ook een van de mooiste in de USA. Tussen Moab en Torrey heb je al Goblin Vally en Little Wild Horse Canyon en het prachtige Capitol Reef. Ik zou dus een extra nacht in Torrey plannen. Een nacht Bryce is voor velen ook genoeg.
Lee Vining ligt nog voor Tioga Pass dus Tioga Pass pas de volgende dag naar Yosemite.
Onderschat dag 4 niet. Reken op tenminste 2 uur voor boodschappen doen plus auto inleveren en RV ophalen met de uitleg en alles. Voor Joshua Tree heb je sowieso erg weinig tijd en ik zou overwegen dit over te slaan en in Palm Springs te logeren. 's Middags kan je dan wellicht nog de Aerial tramway nemen. Ook even een tip om te tanken. Az is goedkoper dan Ca dus niet in Blythe the tank vullen maar in Quartzside. Vlak ten oosten van Q is een goedkope pomp.