camperreis San Francisco-Los Angeles.
19 sept. tot 21 sept.
20 sept. rustdag en rondslenteren.
21 sept. vertrek vanuit San Francisco,in de ochtend camper ophalen,en dan vertrekken,hoop vroeg in de middag
22 sept. Yosemite park.
23 sept. Yosemite park.
24 sept. Sequoia park.
25 sept. Las Vegas Hooverdam.
26 sept. Zion.
27 sept. Bryce Canyon.
28 sept. Bryce Canyon.
29 sept. Page Antilope Canyon.
30 sept. Grand Canyon.
01 okt. Grand Canyon.
02 okt. Sidona NP.
03 okt. Joshua NP.
04 okt. Los Angeles.
we hebben tot en met 8 oktober de camper dus er ontbreken nog dagen.
dit is zoals het er nu globaal uitziet
uiteraard verwacht ik van Yeehaw en Marenko hele goede tips,(hahaha)wat wij zeer op prijs stellen ,wil er toch even bij zeggen petje af zoals jullie de mensen bijstaan top hoor.
waar wij naar zoeken zijn campgrounds dus wie heeft tips we willen vooral veel natuur zien en overnachten daar.
De camper hebben wij gehuurd bij El Mundo.
de overnachtingen hebben we via e bookers gedaan allebei de hotels vlakbij het vliegveld.
wil graag 1 overnachting in Las Vegas en zoek daar een plek om te overnachten.
alle tips zijn welkom.
Ik zie mijn naam staan dus zal maar reageren
Voor Yosemite zeker proberen op een van de Pines campgrounds een plek te bemachtigen. Het is even stressen maar je krijgt er veel moois voor terug. Hiervoor zal je op 15 mei om 16.00 uur klaar moeten zitten. Zie dit schema
Seqouia - Las Vegas is geen dagrit. Ruim 7 uur volgens Google maps zonder stops o.i.d., en met de camper dus nog veel langer. Waarom ga je niet over de Tiogapas, en dan door Death Valley? Ik weet niet waar je de camper huurt maar vaak mag dat na 15 september. Wij vonden Death Valley prachtig, en een overnachting daar is een geweldige ervaring. Je hebt niet heel veel tijd voor Las Vegas, en dan ook nog naar de Hooverdam. Je zou ook de Glenn canyon dam bij Page kunnen bezoeken. In Las Vegas zou je kunnen gaan staan bij Sam’s town. Niet bij de strip maar ze hebben wel een gratis shuttle bus naar de strip.
Van Las Vegas naar Zion zeker Valley of fire bezoeken. In Zion is Watchman camground een goede keuze. Deze campground kun je een half jaar (op de dag af) van te voren reserveren. Mooie, ruime plekken aan de Virgin river. Ik zou een extra dag Zion nemen. Dan kun je op de dag dat je naar Zion rijdt rustig Valley of fire bezoeken, en de volgende dag aan Zion besteden. En zelfs dan zul je nog keuzes moeten maken.
Bij Bryce kun je kiezen voor Ruby’s inn campground of de campground in het park.
Page zou ik een dag aan toevoegen. Als campground kun je kiezen voor Wahweap campground aan Lake Powell.
Grand Canyon weer een campground in het park, Mather campground, ook deze campground is een half jaar van te voren te boeken.
Sedona zijn wij nog niet geweest. De rit Sedona - Joshua Tree is ook erg lang. Deze zou je in 2 dagen kunnen doen. En dan de eerste dag route 66 meenemen en misschien Oatman. Dit is wel een smalle bergweg dus dat moet je willen en durven. Maar wel een prachtige route en ook Oatman is leuk om even rondgelopen te hebben. Je zou dan kunnen overnachten in Needles. De volgende dag via Amboy naar Joshua Tree. In Joshua Tree kun je weer een plek in het park zoeken. Kan volgens mij niet gereserveerd worden.
Waarschijnlijk heb je onze verslagen al gelezen. in 2009 hebben wij een groot gedeelte van jullie route gereden met camper.
HI
Ik weet niets van RV’s maar moet El Mundo niet El Monte zijn?
Als je de RV pas eind van de ochtend kan ophalen kan Yosemite al te ver zijn. Je moet ook nog boodschappen doen. Reken voor de rit alleen al 4-5 uur.
Net als Marenko zegt zou ik ook via Tioga Pass en Death Valley rijden. Daar komt nog bij de weg uit Sequoia (198) restricties heeft voor RV’s boven een bepaalde lengte en eindeloos veel bochten.
Ook eens met 2 nachten Zion en 1 nacht Bryce en 2 nachten GC kan soms al te lang zijn (hangt ervan af wat je wil gaan doen) en dan zou een extra nacht Page een goed idee zijn of van Page naar Monument Valley rijden en daarna naar GC. Maar ik zie dat je nog extra dagen hebt. Een extra dag voor Sedona zou ook niet verkeerd zijn.
Yeehaw