Vlucht geboekt, camper geboekt en nu de voorpret van het uitstippelen van de route.
We hebben de camper voor 27 nachten, starten en eindigen in SF (hotel). Direct na het ophalen van de camper rijden we richting Yosemite voor een overnachting aan de westrand. De volgende dag hebben we een reservering gemaakt op North Pines. Helaas was maar 1 nacht nog mogelijk. Dan willen we de Tiogapass over met de camper, voor een nacht Mono Vista (oostkant Yosemite).
Daarna door naar Las Vegas. Met de camper mogen we niet door Death Valley. Bovenlangs is de snelste route (zo’n 6 uur?), maar is dat te doen? Route 95? En is het dan aan te raden om in 1x naar Las Vegas te gaan of toch een overnachting?
Of toch onderlangs, is zo’n 2 uur langer rijden (totaal bijna 8 uur) en dan een overnachting op bijv KOA lake Isabella?
In Las Vegas willen we 1 nacht blijven en daarna door naar Zion, Bryce etc. Daar gaan we vervolgens op puzzelen.
Dus graag advies en tips voor ons programma zover.
(voorlopig) programma:
4/7 aankomst SF, hotel
5/7 camper halen, door naar westrand Yosemite (126 mijl, even wennen, voorraden inslaan etc)
6/7 Op tijd Y in, 52 mijl. North pines overnachting
7/7 's morgens nog doorbrengen in Y, 's middags op weg naar de Tiogapass. Overnachten bij Mono Vista of Oh! Ridgecamping
8/8 in 1x naar LV?? Bovenlangs?? onderlangs???
1/8 camper inleveren 's morgens vroeg, hotel
2/8 's avonds laat vlucht terug
Hi
Ik ben geen kampeerder maar die Mono Vista CG is wl een goed idee. Je zit dan bij Mono Lake en hebt de tijd om langs Tioga rd nog te stoppen en te wandelen Vanaf us395 kan je 120 nemen naar Tonopah en dan naar Beatty en door naar Las Vegas. Dat kan prima in een dag maar vergeet niet dat er geen pompen zijn tussen Tonopah en Beatty. Er is nog een andere route via 168/266 vanaf Big Pine maar 168 is een bergweg met veel bochten dus het gemakkelijkst is om via Tonopah te rijden. Ik zou zeker niet helemaal via Lake Isabella rijden.
Yeehaw
Hartelijk dank voor je reactie Yeehaw! Had hier op het forum al heel veel handige en leuke info van jou gelezen, top! En ook bedankt voor de tanktip;).
Ik zag in Beatty ook nog wel een camping, maar rijd denk ik liever in 1x door naar LV.
Als de route onderlangs Death Valley veel mooier is, dan rijden we daarvoor natuurlijk graag een paar uurtjes langer. En dan eventueel wel met een overnachting. Daarom dacht ik aan Lake Isabella. Dan zouden we misschien ook nog sequoiatrees zien?? Want die missen we denk ik wanneer we via de Tiogapas gaan en dan bovenlangs naar LV. Maar de Tioga rd en pas willen we zeker doen!
Gr Jetty
Lake isabella en Kern River zijn prachtig maar van daar naar Las Vegas is niets aan en je gaat een behoorlijke omweg maken. Om Sequoias te zien zou ik van SF naar Oakhurst rijden en dan de volgende dag via Mariposa Grove, Glacier Point en Tunnel view Yosemite in. Bij Lake isabella geen sequoias. Alleen een paar Joshus trees…
Dat is een goed idee, om vanaf daar Yosemite in te rijden, bedankt! Prachtige route om vanuit daar naar de valley te rijden! Wanneer het met de tijd meezit (ophalen camper, boodschappen doen ergens onderweg), dan halen we Oakhurst wel. Ivm Indepence Day is het lastig om daar een camping voor 1 nacht te reserveren (minimum 3 nachten). Wanneer het tegen zit en we bijvoorbeeld pas rond 3 uur vanaf de camperverhuur vertrekken, kunnen we bijvoorbeeld in Merced overnachten. Dan gaan we de 1e overnachting niet reserveren, wat ik eigenlijk niet zo’n prettig idee vind! Straks heb je geen plek, alles is nog nieuw… Aan de andere kant: even bellen (hopelijk doet mn IPhone 3sg het daar???) en dan kan je juist op die middag zelf zien of je het tot Yosemite/Oakhurst redt. Als echte kampeerders is dat zoals we het hier in Frankrijk zouden doen.
En dan 2 dagen YNP en vanuit Mono Vista in 1x door naar Las Vegas, bovenlangs Death Valley, zoals Yeewah schrijft. Vroeg vertrekken dan, want 's avonds willen we naar de strip. 1 nacht hotel in LV, 's morgens shoppen (nieuwe IPhone??) en in de middag richting Zion. Dat lijkt ons zo’n 4 uur rijden met de RV? Of een nacht extra in LV…En 's morgens op tijd naar Zion. Mijn voorkeur gaat uit naar slechts 1 nacht LV, hoewel de kinderen er wel een nachtje langer willen blijven…
Ik geef niets om iphones maar mijn geliefde wel. Wij komen bijna ieder jaar in de USA dus wij naar zo’n Apple store. Het bleek al snel dat die iphones daar helemaal niet goedkoper waren en uiteindelijk heeft ze dat ding gewoon in Nederland gekocht. Ze heeft een Iphone 4S en betaalt € 22.50 per maand voor 2 jaar. Ik doe het gewoon met een oude nokia en een oude iPod. Verschil moet er zijn ja en zie maar hoe ver je komt. Genoeg particuliere campgrounds op weg. In Oakhurst kan je ook boodschappen doen.
ja, hier toch ook zo’n apple-liefhebber, haha!
Ik zit net te kijken bij KOA campground in Coursegold. Voor m’n gemoedsrust misschien toch maar boeken voor die allereerste nacht…
En voor na Las Vegas hebben we ook al een mooie oase gezien, op weg naar Zion! Ik zal in een nieuwe post onze bedachte route voor de hele reis eens zetten, voor de eerste week hebben we het nu zo’n beetje rond! Nogmaals hartelijk dank voor de goede tips! En hopelijk komen er nog meer tips en ideeën op ons bedachte rondje.:wereld: