Haalbare route campertocht ZW USA

Hallo allemaal,

We gaan met onze 3 kinderen (8,10 en 12 jr) de komende maand een leuke en spannende reis door zuid-west Amerika maken. Na 3 dagen San Francisco gaan we onze camper (C30 van Cruise America) op 18 juli ophalen. We hebben de camper 17 dagen gehuurd, maar moeten hem inleveren in Portland (!), waar we op familie bezoek gaan.

We hebben het volgende reisplan gemaakt om de ‘highlights’ te gaan zien:

• 3 dagen SF
  • 18 juli camper 's-middags ophalen en naar Yosemite (1 nacht)
  • Sequoia NP (1 nacht)
  • Las Vegas (1 nacht)
  • Zion NP
  • Bryce Canyon
  • Grand Canyon (GCNP) (North Rim of South Rim ???)
  • LA (> 2 dagen: 1 dag Universal studios, Hollywood bekijken en een dag chillen aan het strand)
  • LA-SF kustroute incl 17 mile drive. Overnachten in de buurt van Monterey (?)
  • Monterey - Portland in 2 dagen (haalbaar ???) waar we de camper op 3 augustus moeten inleveren

(we hebben besloten om Monument Valley, Moab, Arches en Lake Powell te laten schieten vanwege de beperkte tijd. Ik laat me graag overtuigen als iemand hier heel anders over denkt)

Omdat we optimaal gebruik willen maken van het vrijheidgevoel van een camper hebben we nog geen enkele campground vastgelegd. Nu hebben we gelezen dat het aangeraden wordt om in een aantal NPs dit wel te doen. Wat is wijsheid?

Graag hoor ik van de ‘ervaren’ reizigers of dit haalbaar is. We beseffen daarbij dat sommige stukken erg ver zijn om te rijden (zoals Sequoia-LasVegas (zonder DV te doorkruisen) en GCNP-LA). Goede tips daarover zijn ook welkom. We vinden het niet erg om heel af en toe wat langer te rijden.

Tevens ontvangen we graag tips voor campgrounds waar het ook voor de kinderen goed toeven is (bv met een zwembad :zon02: )

p.s. ik heb gehoord dat er ook tunnels zijn waar je met een iets grotere camper op sommige tijdstippen niet door kunt. Waar is dit op onze route?

Mvg
Bart en Martine

San Francisco - Yosemite wordt al lastig denk ik. Of je moet ook een early bird hebben bij het ophalen van je camper. Meestal kun je de camper pas 's middags ophalen, duurt de uitleg en het doorlopen van papieren/schade aan de camper toch wel een paar uur. Daarna zul je toch nog boodschappen moeten doen. Om daarna nog door te rijden naar Yosemite lijkt mij wat lang. Zeker als je voor het eerst met een camper rijdt. Wij proberen de eerste dag niet meer dan 2 uur rijtijd in te plannen. En dan de volgende dag door naar Yosemite. Heb je al een campground geboekt op Yosemite? Zoniet, dan zul je een campground buiten het park moeten nemen, wat op zich jammer is omdat je dan veel tijd kwijt bent met heen en weer rijden naar de valley.

Sequoia - Las Vegas is ook een erg lange rit ruim 7 uur zuivere rijtijd. Met de camper kun je daar nog wel wat tijd bij optellen, omdat je met de camper nu eenmaal trager bent. Je zou daar een tussen stop kunnen plannen op Lake Isabella. Een mooiere route is over de tioga pas en Sequoia schrappen uit je route. Je hebt dan ook nog tussen Yosemite en Las Vegas een tussenstop nodig.

Bryce canyon - Grand Canyon is ook een lange dag. Je zou kunnen overwegen Bryce te laten vallen en hiervoor Page in de plaats te nemen. Je kunt daar Antilope canyon bezoeken. Op de weg naar de Grand canyon kun je dan een bezoek brengen aan Horse shoe bend.

In Zion moet je door een tunnel heen, hiervoor moet je 15 dollar betalen (in 2009) omdat ze het verkeer van de andere kant moeten stil zetten. Is verder geen probleem.

Grand canyon - Los Angeles lijkt mij ook niet te doen. Of mijn keuze zou het niet zijn. Ruim 8 uur rijtijd, en dus met een camper ook weer langer. Je bent die dag alleen maar aan het rijden en kunt dus niets ondernemen in Los Angeles.

Los Angeles - Monterey is ook te veel. Wij hebben hier 2 tussen stops gemaakt. Met een tussenstop is wellicht haalbaar.

Vergeet niet dat vaak ook onderweg nog veel moois te zien is, en dat je ook nog eens wilt stoppen.
Het laatste gedeelte van je reis ken ik niet en kan ik weinig over zeggen.
Persoonlijk denk ik dat je teveel wilt doen in de tijd die je nu hebt.
Ik heb een opzetje gemaakt voor een mogelijk route. wat rustiger en ook hierbij is er nog genoeg te zien.

SF - Gilroy
Gilroy - yosemite
yosemite
yosemite - Bishop
Bishop - las vegas
Las Vegas
Las Vegas - Zion
Zion
Zion - Page
page
Page - Grand Canyon
Grand canyon - kingman