Hier het zoveelste westen topic.
Mensen… ik kom er niet uit !! Help wanted/ needed !
Wij (3 volwassenen en 1 kind van 8) willen in juli 2012, 14/15/16 dagen met de camper door het westen van Amerika trekken.
Wat we graag zouden willen doen/ zien:
Bryce, Grand Canyon, Zion, Yosemite, Sedona, San Francisco, (Anaheim, ivm Disney voor dochter van 8), las Vegas
Ik heb het hele forum zowat doorgespit en ik kom er niet uit.
Wat zou in deze een logische route zijn. Niet overhaast maar toch de mooiste dingen willen zien.
Wij zijn natuurmensen. Niet echt type wandelaars ofzo, maar mezelf kennende wil ik bijvoorbeeld Las Vegas wel zien, maar dat heb ik na een dag wel gezien. Ik ga veel liever naar de NP`s.
Een logische route zou zijn. SF-yosemite-las vegas-zion-bryce-page-grand canyon-sedona-LA Disneyland.
Het zal flink veel rijden worden in 15 dagen. Ik zou er eens over denken om SF en Yosemite te laten vallen en death valley in te voegen, hier kom je toch bij in de buurt.
Dank je wel voor je reactie.
Ik had alleen begrepen dat Death Valley een no go is voor een RV. Ik weet niet of dat ligt aan de operator of aan de tijd van het jaar (juli) of dat het uberhaupt niet kan, maar dan begreep ik uit andere posts op dit forum.
Ik heb zojuist contact gehad met Worldticketcenter en die gingen ook voor me kijken en zij had het over one way rental. In de eerste instantie dacht ik du aan SF-SF, maar schijnbaar is het niet zo heel erg prijzig om one way rental te doen en dan SF-LA.
Dat zou wel eens kunnen dat je met een huurcamper death valley niet in mag, had ik niet aan gedacht.
Wij zijn in Februari in death valley geweest en toen was het al 30 graden.
SF-LA zal goedkoper zijn als andersom omdat de meeste in LA beginnen.
Het is natuurlijk wel mooi om via de kustroute terug naar SF te rijden.
Death Valley is inderdaad no-go voor campers. Alle highlights samen zijn een tour van 3 weken. Je zult dus keuzes moeten maken.
Je moet altijd eerst 2 of 3 dagen van je jetlag bijkomen voordat je de camper mag ophalen. Daarom zou starten in LA een logische stap zijn, zodat je in die tussentijd Disneyland aan kan doen. Ik weet niet of dat er (shuttle)bussen heen gaan of dat je voor een dag een normale auto moet huren (dat mag wel meteen).
Dag 1: aankomst, LA verkennen
Dag 2: Disney
Dag 3: camper ophalen en volstouwen + door naar Las Vegas (reserveer alvast je plekje op Circus Circus ruim van tevoren)
Dag 4: Las Vegas
Dag 5: Sedona
Dag 6: Grand Canyon
Dag 7: Page
Dag 8: Bryce Canyon
Dag 9: Zion
Dag 10: Cedar City - Yosemite (hele lange rijdag) overnachten in de buurt van Mono Lake
Dag 11: Yosemite Park
Dag 12+13: San Francisco
Dag 14+15: Highway 1 (kustroute terug naar LA)
Dag 16: camper inleveren, naar vliegveld
Dag 17: terug in Nederland
Alles zit er nu in, maar het is een verschrikkelijke race-route. Maak er dan 18 dagen van voor wat extra tijd voor Grand Canyon/Page en Zion/Bryce. Voor echt alles op je gemak doen:
Dag 1: aankomst, LA verkennen
Dag 2: Disney
Dag 3: camper ophalen en volstouwen + door naar Las Vegas (reserveer alvast je plekje op Circus Circus ruim van tevoren)
Dag 4: Las Vegas
Dag 5: naar Sedona
Dag 6: Sedona en Grand Canyon
Dag 7: Grand Canyon
Dag 8: Page/Lake Powell
Dag 9: Page/Antilope Canyon, eind van de dag naar Bryce Canyon rijden
Dag 10: Bryce Canyon
Dag 11: op je gemak naar Zion
Dag 12: bezoek aan het park (eind van de dag overnacht in Cedar City of wellicht nog iets verder al)
Dag 13: richting Yosemite (hele lange rijdag) overnachten in de buurt van Mono Lake
Dag 14: Yosemite Park
Dag 15+16: naar San Francisco + stad verkennen
Dag 17+18: Highway 1 (kustroute terug naar LA)
Dag 19: camper inleveren, naar vliegveld
Dag 20: terug in Nederland
Vandaag naar het reisbureau gegaan en geboekt voor 30/6 tot 17/7
Met Google Maps het volgende samengesteld:
30 juni Amsterdam - San Franciso
01 juli San Francisco
02 juli San Francisco- Yosemite NP
03 juli Yosemite NP
04 juli Yosemite NP - Wayne E Kirch Wildlife
05 juli Wayne E Kirch Wildlife- Bryce
06 juli Bryce
07 juli Bryce - Zion
08 juli Zion - Grand Canyon
09 juli Grand Canyon - Sedona
10 juli Sedona
11 juli Sedona- Phoenix
12 juli Phoenix - Joshua Tree NP
13 juli Joshua Tree NP - Anaheim (Disney)
14 juli Anaheim
15 juli Anaheim- …
16 juli … - San Francisco
17 juli San Francisco - Amsterdam
18 juli Aankomst Amsterdam
Kan iemand zich hier in vinden?
Of is het niet logisch en kan ik beter aanpassingen maken?
Ik zoek nog een tussenstop op de kustroute van Anaheim naar San Francisco. Iemand nog een goede tip?
Alle hulp is welkom !
Vind het helemaal spannend… aftellen geblazen !
Kijk eens op verslagen van anderen die met de camper hebben gereden.
San Francisco - Yosemite is mogelijk wanneer je een vroege pick-up van de camper hebt. Zo niet, dan ga je dat niet redden. Het ophalen van de camper kost je minimaal 2 uur, waarschijnlijk langer. Dan zul je nog boodschappen moeten doen, daar kun je ook 2 uur voor rekenen. Rijden naar Yosemite is een uur of 4. Als dit je eerste keer met de camper is, dan is dit erg lang. Wij kiezen er altijd voor om de eerste dag niet zo lang te rijden. Maar rustig de camper op te halen, boodschappen te doen, en een camping in de buurt te zoeken. Daar ruimen we dan rustig de camper in.
De afstand Yosemite - Wayne E Kirch Wildlife is 8 uur rijden zonder stops. Met een camper ben je trager dan met een gewone auto dus tel daar nog maar 10% bij op. Het zou mijn rit niet zijn.
Ik zou als ik maar zo weinig tijd had er een one-way van maken. en dan iets als dit doen.
Amsterdam - San Francisco
San Francisco
San Francisco - Gilroy (dit is wat wij doen maar kan ook een andere plek zijn)
Gilroy - yosemite
Yosemite
Yosemite - Bishop
Bishop - Las Vegas
Las - Vegas - zion
Zion - Page
Page - Grand Canyon
Grand Canyon - Needles
Needles - Anaheim
Anaheim
Anaheim - Malibu
Malibu - Pismo Beach
Pismo Beach - Monteray
Monteray - San Francisco
San Francisco - Amsterdam.
Daar zitten ook nog lange rijdagen in. maar is beter te doen. Vergeet niet dat er ook nog vaak veel te zien is onderweg. Je nog wel eens wilt stoppen om boodschappen te doen, iets te eten, of gewoon foto’s te maken.
Lees onze verslagen maar eens op www.marenko.net misschien kun je daar nog iets uithalen.
Wayne E Kirch kozen wij als punt omdat wij met de camper niet door Death Valley kunnen om naar Bryce te gaan. Ik heb nu Mammoth Lakes ertussen gezet. Maar dan nog blijven er 520 km over om naar Wayne E. Te gaan…is ook behoorlijk…