Wij hebben een droomreis voor ons gezin geboekt. Met 2 meiden van 12 en 14 jaar oud willen wij de meeste highlights doen. We beginnen met een aantal dagen in New York en vliegen daarna door naar Las Vegas. Daar hebben we een camper gehuurd en willen we de volgende trip maken:
Zondag pikken we de camper op en maandag gaan we rijden.
Maandag willen we naar Death valley en een nachtje overblijven om te zien wat dat inhoudt. Dinsdag willen we weer terug naar LV. Woensdag naar Bryce canyon en donderdag rondwandelen en vrijdag door naar Moab. Zaterdag een tripje naar Arches. Zondag een tripje naar Canyonlands. Allemaal van hetzelfde campground. Maandag willen we naar Monument Valley. Dinsdag een dagje genieten en woensdag weer door naar Grand Canyon. Daar een paar dagen blijven en op zaterdag door naar Palm Springs. Dat is een lange tocht. Maar daar hebben we een paar dagen rust voor genomen. Op zondag door naar LA, Venice Beach waar wij een hotel geboekt hebben. We moeten daar onze camper weer inleveren. En daar blijven we een dag of 4, beetje relaxen, Hollywood bekijken en vrijdag weer de vlucht naar Nederland.
Voor ons klinkt dat goed. In 2 weken doen we bijna 2900km en voldoende rust ingebouwd. Mijn vraag is of dit inderdaad zo is? Zie ik wat over het hoofd? Zijn er tips die wij moeten zien of doen tijdens deze trip? Wat is het beste om te doen, the South of the North rim? Wij zijn ontzettend nieuwsgierig naar jullie bevindingen en adviezen.
Groet,
Jacques de Rooij
Dat klinkt als een geweldige reis, veel plezier alvast!
Doe je Zion National Park nog aan als je van Las Vegas naar Bryce Canyon National Park rijdt?
Tussen Monument Valley en de Grand Canyon zou ik nog even langs Page rijden om in ieder geval de Horseshoe Bend te bekijken.
Wat betreft de Grand Canyon moet volgens mij de South Rim interessanter zijn, maar dat kan ik helaas nog niet uit eigen ervaring zeggen met dank aan de Government Shutdown van vorig jaar…
In Los Angeles zou ik zelf korter blijven, maar dat is natuurlijk persoonlijk. Realiseer je wel dat het in feite uit verschillende steden bestaat, gescheiden door snelwegen en dat je niet meer over eigen vervoer beschikt.
Bedankt voor je reactie, Theofielvandriel. In LA beschikken we weer over een auto voor die paar dagen en dan willen we de beroemde kustlijn eens bekijken.
We nemen jouw tips mee. Weet iemand of er nog leuk campercampings zijn op onze route om te verblijven?
Ik zou ook korter in LA bijven. Ik zou mijn tijd liever op plaatsen doorbrengen waar het leuker en mooier is.
Je schrijft dat je met de camper naar Death valley wilt… Ik zou het even navragen bij het verhuurbedrijf. Meestal mogen campers niet naar Death Valley namelijk.
Als je toch naar Page rijdt voor de horseshoe bend, boek dan meteen een tripje naar Antelope canyon. Voor mij was dat echt het hoogtepunt van onze reis in het zuidwesten. Boek de toer van hal twaalf, dan heb je de prachtige lichtstralen door de hoogstaande zon.
Welke tijd van het jaar wil je gaan? Verhuurbedrijven van RVs staan niet toe in Death Valley te rijden in de zomer muv Cruise America maar dan doe je het nog steeds “at your own risk”