In Juni 4 weken met de camper door West Amerika, nog tips?

Hallo,

In Juni gaan mijn vriendin en ik 4 weken met de camper door west Amerika.
Zal even uitleggen wat onze planning is en hoop dat jullie ons misschien nog wat tips kunnen geven voor onze droom vakantie.

31-6 van Amsterdam naar Los Angeles, slapen dan in Hacienda hotel.
1-6 LA
2-6 LA
3-6 LA en camper halen(cruise Amerika) en dan richting Joshua tree en slapen in Blythe (KOA)
4-6 Blythe (KOA) naar Mojave, slapen in Needles (KOA)
5-6 Needles(KOA) naar Grand canyon south rim, slapen in Grand canyon Trailer village (hebben daar een heli vlucht)
6-6 Grand canyon south rim naar de north rim, slapen in Kaibab
7-6 Kaibab naar Page, bezoeken daar Antelope valley en Monument Valleyen, Lake Powel en slapen in Wahweap
8-6 Lake Powel naar Bryce, slapen in Canonville(KOA)
9-6 Bryce , paardrijden en relaxen
10-6 Bryce (Cannonville KOA) naar Zion, slapen in Watchman
11-6 Watchman naar Las Vegas, slapen bij Circus Circus(KOA)
12-6 Las Vegas
13-6 Las Vegas
14-6 Las Vegas naar Death valley, slapen bij (KOA) Lake Isabelle
15-6 KOA Laeke Isabelle naar Seqoia, slapen in Seqoia RV Ranch
16-6 Kings canyon
17-6 van Kings canyon naar Yosemite, slapen in noth Pines…
18-6 Yosemite naar San Francisco, zoeken nog een hotel ipv camping
19-6 San Francisco
20-6 san Francisco
21-6 San Francisco naar Monterey bay, slapen in Moss landing(KOA)
22-6 monterey naar Santa Maria, slapen in Coastal Dune RV
23-6 Santa Maria naar Santa Barbara, slapen in Ocean Messa
24-6 Santa Barbara naar Malibu, slapen bij Malibu beach RV park
25-6 malibu naar Venice Beach, slapen bij Dockweiler RV park
26-6 venice Beach naar LA , brengen dan de camper terug en slapen in Crown plaze hotel
27-6 LA naar Amsterdam

Hoop dat jullie nog wat tips voor ons hebben om er echt een droom vakantie van te maken,
ook als jullie denken dat de planning anders kan of moet…

Alvast heeel erg bedankt,

Jeroen en Britt

Hi en welkom op het forum.
Mooie reis maar een paar zaken die ik toch echt anders zou doen.
Hoe wil je je in LA verplaatsen? Openbaar vervoer is niet best, of zit er een bezoek aan Universal bij en blijf je alleen in Hollywood? Wat zijn jullie plannen?
Dan 6/3. Je gaat de RV ophalen, moet dan een hoop boodschappen doen en wil naar Blythe via Joshua tree NP. Nou vergeet dat maar. LA naar Joshua Tree is al snel 3 uur rijden. Plus een bezoek en dan naar het saaie Blythe? Ik zou dus ergens gaan kamperen bij Joshua Tree, bv west van het park of in Twentynine Palms. 29Palms is ook beroemd om zijn murals.
6/4: Ik zou nu van 29Palms naar Amboy rijden, dan de oude R66 (National Trail Hw) naar Fenner en dan door naar Kingman. Kingman heeft een R66 museum en ook meer winkels zoals een WalMart.
6/5: 3 uur rijden naar GC maar je kan er langer over doen als je van Kingman naar Seligman via R66 rijdt. Ik zou ook de helivlucht niet 's middags doen maar de volgende morgen. Minder turbulenties en een “schonere”" lucht. Kijk voor de hookups in GC even op www.nps.gov/grca
6/6: Ik zou een tweede nacht south rim toevoegen en zeker niet naar north rim rijden. Dat neemt niet alleen een dikke 5 uur maar er is ook veel te zien onderweg zoals Navajo Bridges, Marble Canyon en Lees ferry om nog maar niet te spreken van de verrukkelijke cookies in Jacob Lake.
6/7: Het is 3 uur rijden naar Page vanaf SR maar langer met de stops langs east rim en in Cameron voor de Trading Post. Monument valley ligt niet eens in de buurt (2.5 uur rijden van Page). Als je vroeg uit GC vertrekt kan je dezelfde dag nog Antelope Canyon doen en onderweg naar Wah Weap een bezoek brengen aan Glen Canyon Dam en wellicht dat er nog tijd is voor Horseshoebend overlook.
Zorg dat je bij je eerste NP (Joshua Tree) een America the Beautiful Pass koopt ($ 80,-- en geldig voor een jaar, anders moet je $ 15,-- extra betalen voor Wah Weap. Je kan gemakkelijk een tweede dag in Page doorbrengen. Er is veel te zien en te bezoeken.
6/8: Naar Bryce. 3.5 uur rijden en je verliest een uur (Az kent geen zomertijd). Wil je in Bryce een mule ride maken of echt paardrijden. Dat kan trouwens ook bij Red Canyon vlak voor Bryce. Cannonville ligt niet echt geschikt. Ik zou dichterbij in Bryce gaan overnachten
6/10: Zion een nacht. Erg kort. Zion neemt een hoop tijd. Wellicht ipv 2 dagen Vegas?? Houd rekening met de bepalingen voor het rijden door Zion tunnel (extra kosten). www.nps.gov/zion
Las Vegas dus (je wint een uur tussen Zion en LV. Misschien wil je Valley of Fire SP nog zien met een omweg) en dan naar Death Valley. Mag je door DV met je huur RV. Wel even nakijken. Het is uitgesloten dat, als je iets van DV wil zien, dezelfde dag nog naar Lake Isabella kan gaan. En waarom zou je dat doen? Sequoia is prachtig maar ook een weg er naar toe met resticties voor RV’s en ca 130 bochten. Ik zou dus een nacht in DV blijven, dan de volgende dag via Lone Pine en us395 in de richting van Bishop of Mammoth Lakes (overnachting)en dan via Tioga Pass naar Yosemite voor ten minste 2 nachten. Probleem is dat camping in Yosemite vaak maanden van tevoren is uitverkocht dus zorg dat je daar een reservering hebt, indien mogelijk…
Yosemite naar SF (via 140 is het gemakkelijkst met een RV en 2 dagen SF. Prima. Maar een derde dag kan ook gemakkelijk.
Tenslotte wil je heel langzaam naar LA maar om nu elke dag te verkassen?
het lijkt mij aantrekkelijker om wat langer op een plaats te blijven, bv in Monterey, Cambria, Pismo beach of Santa Barbara. Van SB zou ik langs Pacific Coast hw rijden via Malibu maar dat heb je al opgeschreven. Helaas is het water in de Pacific altijd koud.
Als je meer details wil laat maar horen.
Happy planning
Yeehaw

Iedereen super bedankt voor de reacties! We hebben aan de hand van jullie tips het volgende schema gemaakt:

31-5 van Amsterdam naar Los Angeles, slapen in hotel Hacienda.
1-6 LA: Walk of fame, Hollywood
2-6 LA: Universal studio’s
3-6 Camper halen (cruise Amerika) , boodschappen doen en dan richting Joshua tree (29 palms) om daar te overnachten

4-6 Joshua Tree bekijken en naar Mojave, slapen in Needles (KOA) of Desert View RV Resort
5-6 via een stukje route 66 naar de Grand Canyon south rim, slapen in Grand canyon Trailer village of Mather CG (hebben daar een helicopter vlucht)
6-6 Naar Monument Valley en daar slapen
7-6 Antelope bekijken (rond 12 uur), horseshoebend en Lake Powel. Slapen in Page Wahweap

8-6 Naar de Grand Canyon north rim, slapen in de Motte.
9-6 Naar Bryce, paardrijden en slapen in Ruby’s inn
10-6 Naar Zion, slapen in Watchman
11-6 Naar Las Vegas, slapen bij Sam’s town Boulder rv. Cirque du soleil show bekijken

12-6 Las Vegas: shoppen
13-6 Las Vegas
14-6 Langs de Hooverdam, valley of fire en door de Death valley, slapen bij (KOA) Lake Isabelle?? Of onderlangs rijden via tioga pas en dan waar overnachten??

15-6 Naar Seqouia en kings canyon, slapen in Seqouia RV Ranch
16-6 Naar Yosemite, slapen in het park ( exacte camping nog opzoeken)
17-6 Yosemite
18-6 Naar San Francisco, zoeken nog een hotel: fietsen over de golden gate brigde

19-6 San Francisco: Alcatraz
20-6 san Francisco: met de dubbeldekker bus langs de bekende attracties
21-6 Naar Monterey bay, slapen in Moss landing(KOA): whale watching
22-6 Naar Santa Maria, slapen in Coastal Dune RV
23-6 Naar Santa Barbara, slapen in Ocean Messa
24-6 Naar Malibu, slapen bij Malibu beach RV park
25-6 Naar Venice Beach, slapen bij Dockweiler RV park
26-6 Naar LA , brengen dan de camper terug en slapen in Crown plaze hotel
27-6 LA naar Amsterdam

We zouden graag jullie reacties willen horen!

Gr Jeroen en Britt

Ik heb geen idee waarom je NR wil toevoegen na SR. Het gaat ernstig ten koste van je tijd in Page, Bryce en Zion. Ik zou NT dus als eerste skippen.
In Page heb je Glen Canyon Dam. Net zo groot als Hoover, beter parkeren en goedkoper. Hoover Dam ligt niet tussen Zion en Las Vegas. Van Zion naar Valley of Fire, dan langs Northshore road langs Lake Mead naar Hoover en dan naar Las Vegas. Neemt de hele dag. Ik zou zeker Hoover niet bezoeken de dag dat je naar DV en verder wil gaan. Ook over us395 en Tioga Pass ipv Seki NP heb ik al het nodige gezegd. Net als de korte afstanden langs de kust in te veel dagen imo.
Ik heb ook je posts op de andere forums gelezen met ongeveer hetzelfde advies.
Yeehaw

Het probleem is eigenlijk dat we voor las vegas er geen dag bij willen doen omdat we dan niet in het weekend in Vegas zijn. Mijn vriendin wilt graag een cirque du soleil show bekijken en die draaien niet op ma-di of wo. Dus we willen graag op zondag in Vegas zijn. Dat betekend dat we het laatste stuk dagen over hadden en zo de kust wilden zien en stranddagen toe konden voegen. Valley of fire hebben we nu na Zion gezet. Dus beter 2 dagen south rim dan north en south allebei 1 dag?

Vind ik van wel. Zeker als je de tijd wil nemen en de helivlucht wil doen. Op weg naar GC vanaf Needles met de zijtrips over R66 zal je al een tijd doen en dan nog dezelfde dag een helivlucht? Lijkt me wat veel.
Heb je die vlucht al vastgelegd? En zou je die nog kunnen verschuiven naar de volgende morgen? Je zou eventueel de helivlucht 's morgens kunnen doen en dan naar MV rijden maar 2 nachten langs SR is wel zo rustig imo.

Allemaal heel erg bedankt voor jullie reacties!

Wij zoeken nog een campground in yosemite. Heeft een van jullie misschien een tip welke campground goed is?

Groetjes jeroen