Camperrondreis West-Amerika tips welkom!!

Hallo Allemaal,

Ik wil hier graag even posten wat onze plannen zijn zodat jullie het van tips kunnen voorzien.

We willen graag drie weken rondreizen met een camper in West-Amerika. De rondreis zal zijn met vier volwassene. Doel zal voornamelijk de natuur zijn in de nationele parken. We willen graag een ticket boeken van A’dam naar LA en dan terug via San Francisco naar A’dam. Zaken die onze interesse erg wekken zijn de volgende parken. Is het mogelijk om zo’n “rondje” te maken in drie weken of moeten we echt dingen gaan skippen?

  1. Los Angeles
  2. Yoshua Tree
  3. Grand Canyon
  4. Arches NP
  5. Bryce Canyon
  6. Zion NP
  7. Las Vegas
  8. Death Valley
  9. Sequia NP
  10. Yosemite NP
  11. San Francisco (incl Alcatraz).

Verder nog wat vragen

  • Wat vinden jullie van de periode van half maart tot half april. Ik heb gelezen dat het niet de beste periode is maar eigenlijk kunnen we niet echt schipperen hierin. De andere optie is de bouwvak maar dan is het zo ontzettend duur.
  • Wat vinden jullie van het reizen met de camper. Leek ons wel leuk omdat je dan in de natuur kan kamperen. Of kan je net zo goed met een auto en dan in hostels.
  • Hoe is Disneyland vlakbij Los Angeles? De moeite waard?
  • We hadden gegokt op ongeveer 900 euro per persoon incl ticket, camperhuur, entree NP. (periode maart/april). Is dit haalbaar en zoja hoeveel kosten zullen er ongeveer bijkomen voor benzine, eten. We willen wel een beetje low-budget rondreizen.

Ben erg benieuwd naar jullie reacties. In ieder geval al heel erg bedankt!!!
groeten,
Anouk

Hi Anouk.
Ik denk dat je op meer dan € 900,-- pp moet tellen als je met 4 volwassenen met een camper naar de USA gaat. Je zal een Class “C” nodig hebben en er zijn allerlei bijkomende kosten zoals kampeeruitrustingen, extra voor te veel gereden mijlen etc etc. In maart kan het nog knap koud zijn in GC, Bryce en Yosemite dus de RV’s moeten winterhard zijn. Tevens niet overal hookups etc. Heb je al eens eerder met een RV gereden? Het bezine verbruik is ongeveer 10 miles per gallon en dat is heel wat meer dan een auto verbruikt alhoewel de benzine goedkoop in de USA is (nu ongeveer $ 3,00 per gallon, een US gallon is 3.8 liter). Wij hebben zelf niet met een RV gereden maar heb er wel heel wat over gelezen en gehoord.
Een alternatief is het huren van een SUV klasse “L” Vergelijk bv een BMWX5 of een Volvo XC90 qua omvang. Die is groot genoeg voor 4 volwassenen en hun bagage. Als je een full size sedan huurt, kan je bagage niet in de kofferbak tenzij je licht reist. Een 4wd is niet nodig op deze reis. Als je Yosemite in maart gaat bezoeken en er is sneeuw, dan moet je sneeuwkettingen in de auto hebben, of je ze nu gebruikt of niet.
Het weer valt natuurlijk niet te voorspellen. Een ding is zeker, Tioga Pass tussen Yosemite en de eastern Sierras zal gesloten zijn.
De route zoals je omschreven hebt is goed in 3 weken te doen, maar ik zou Moab (Arches en Canyonlands) schrappen. Nogal om en je hebt zeker 2 dagen nodig om deze mooie omgeving te bekijken. Wellicht een andere reis en dan in combinatie met bv Yellowstone etc.
Het volgende rondje is zeer aan te bevelen:
Los Angeles-Joshua Tree NP-Sedona-Grand Canyon NP south rim-Monument Valley-Page (Antelope Canyon etc)-Bryce-Zion-Las Vegas-Death Valley NP-Sequoia NP (ook kans op sneeuw)-Yosemite NP-San Francisco-hw1-Los Angeles. Kan in drie weken maar intensieve bezoeken aan de NP’s zullen er niet bij zijn. Dat hoeft ook niet op een eerste reis imo.
Voor driverse NP’s moet je reserveringen maken zoals voor GCNP en Yosemite.
Hostels zal je niet zo veel vinden maar er zijn wel goedkope ketens zoals Motel 6 en Super 8 motel oa. Als je met zijn vieren op een kamer wil slapen (2 Queens bedden) dan is het huren van een auto goedkoper dan het huren van een RV. Maar over dat op een kamer slapen zou ik maar eens goed nadenken…
DL zijn we nooit geweest en zullen we ook nooit komen. Geen interesse. Er zijn veel klachten over DL Anaheim de laatste tijd. Die in Florida schijnt beter te zijn maar je kan natuurlijk ook naar Parijs. Als je iets van dien aard wil zien zou ik eerder naar Universal of zoiets gaan. De Natuur wint het hands down van al die attractieparken natuurlijk.
Om de entreekosten van de NP’s te beperken zou je een America the Beautiful pass van $ 80,-- moeten aanschaffen bij de ingang van je eerste NP of NM=National Monument. Dat geeft toegang voor een jaar voor auto en inzittenden. Voor details lees www.nps.gov
Een ding is zeker, je gaat de reis van je leven maken.
Yeehaw

Hi Anouk,

Mijn man en ik zijn net terug uit Amerika en het is ons heel goed bevallen…
Wat wel tegenviel is het aantal uren dat we in de camper zaten. We hadden er een gehuurd bij Road Bear van 23-25 feet en we waren met zijn tweetjes.
Wij gingen ook voor de natuur en om te wandelen.
Daarbij schoot het er soms wel bij in om het een en ander in een dorpje te bekijken.We namen ook niet altijd de snelweg.
Ik vond het niet te geloven dat je soms uren lang over een weg rijdt zonder iemand tegen te komen.
Een geweldige ervaring.
En zomaar in de natuur kamperen mag niet.
We hebben veel ervaring opgedaan voor een eventuele volgende keer.
In 3 weken reden wij 5000 km.
Als je nog vragen hebt?
Groeten van Yolan.

Ik heb jullie een persoonlijk mailtje gestuurd! (bovenstaande personen :wereld:)

Hi Anouk. Ik zal je vragen hier beantwoorden.
Je zegt niet of je uiteindelijk met een RV wil gaan of met de auto/hotels.
Maart heeft vele voordelen. Het is bv rustiger. Niemand kan het weer voorspellen maar de kans dat er grote sneeuwmassas bij GC liggen is niet aannemelijk. Er kan natuurlijk een sneeuwbui vallen maar de wegen worden snel schoongemaakt. Trouwens, sneeuw in de Canyon maakt het allemaal nog mooier net als bv sneeuw op de hoodoos in Bryce. Tegen de kou kan je je kleden. En het zal echt niet overal koud zijn. De woestijnen zijn zelfs op hun best in maart en misschien zelfs nog wildflowers in bv Death Valley. Maar ook Joshua Tree NP is schitterend in maart waar de Joshua Trees misschien in bloei staan. Ik zou geen moment aarzelen om in maart te gaan. Laatst heb ik mijn nichtje en haar vriend een route gegeven en zij gingen in februari en hadden de tijd van hun leven en ja, er was sneeuw in Yosemite (kettingen in de auto). Ze gingen met een huurauto en sliepen in motels.
Ik zou zelf niet gauw met een RV gaan maar er zijn hele volksstammen die niet anders willen. Ik kan je daar dus geen raad in geven.
Yeehaw

Nog even dit. Als je met een RV gaat verblijf dan op erkende campings. Als gezegd, niet gaan wildkamperen. Het lijkt heel mooi, zo’n plaats langs een rivier maar er zijn allerlei beperkingen voor wat betreft off road rijden en vaak is schade aan de onderzijde en het dak van een RV niet meeverzekerd. Blijf dus op de verharde wegen. Ook met een auto trouwens. Off road driving is verboden. (niet dat wij dat nooit hebben gedaan maar een gewaarschuwd mens telt voor 2:zon02:
Yeehaw

Hey,

Bedankt voor alle informatie. We hebben er echt heel veel aan gehad!
We zijn nu al erg ver gevorderd met de plannen. We staan op het punt te boeken en ik dacht laat ik hier nog eens posten zodat het nog van commentaar kan worden voorzien.

Het plan is om naar San Francisco te vliegen en terug te vliegen vanaf Los Angeles. Dit is de ruwe dagindeling. We zijn er bewust van dat Arches uit de richting ligt maar dit lijkt ons wel prachtig. Aangezien het halverwege de route is kunnen we op dat moment nog altijd beslissen of er tijd voldoende is om dat ‘ommetje’ te maken.

Het lijkt ons ook wel leuk om een ghosttown te bezoeken. We hebben al gegoogled en gevonden dat er diverse ghosttowns zijn uit de goudmijn-periode. Weet iemand welke aan te raden zijn en welke eigenlijk enkel meer een attractiepark zijn geworden.

Als iemand verder nog iets kwijt wilt, alle informatie is welkom!!!

Erg bedankt, groeten Anouk

1 San Francisco
2 San Francisco
3 San Francisco-Yosemite
4 Yosemite
5 Yosemite-Sequoia
6 Sequoia-death valley
7 Death valley
8 Death valley-Las Vegas
9 Las Vegas
10 Las Vegas-Zion
11 Zion-bryce canyon
12 Bryce canyon
13 Bryce canyon-arches
14 Arches
15 Arches-monument valley
16 Monument valley
17 Monument valley- antelope canyon
18 Antelope Canyon-Grand canyon
19 Grand canyon
20 Grand Canyon-Joshua tree
21 Joshua Tree
22 Joshua tree-LA
23 LA
24 LA

We hebben er zat http://www.ghosttowns.com/ We hebben zelf al enige ‘Ghost towns’ bezocht. Bodie is een van mijn favoriete ghost town.

Hier zijn er twee die misschien te doen zijn aangezien je route.

Bodie Bodie - California Ghost Town[. Nu een SHP historisch park. (goudmijn stadje). Dicht bij Yosemite. Zie web site voor directies.

Calico http://www.calicotown.com/](Bodie SHP) zilvermijn stadje… beetje toeristisch.

Ik weet niet hoe lang en waar je in LA blijft. In Buena Park hebben we Knotts Berry Farm, een pret park. Mr Knotts heeft een paar originele gebouwen wel gehaald van Calico en heeft ook replica gebouwen van stadjes zoals Tombstone.
Woon zelf 20 min van Knotts en nog geen 5 min van Disneyland. Kom maar langs voor een kopje koffie :nod:

Harstikke veel plezier.
:vak02:P

Er zijn duizenden ghosttowns in de USA, van cheesy to origineel. Bodie is echt een van de allerbeste maar ligt niet op je route.
Deze zijn goed te bereiken:
Death Valley: Rhyolite, verharde weg.
Zion: Grafton: Stukje dirtroad.
Tussen Kingman en Needles: Oatman. Niet echt een ghosstown maar wel bijna. Je rijdt dan ook een stuk R66 (Ir10) over Sitgreaves pass waar een goldmine is (waarschijnlijk gesloten). De pass is goed te rijden met 5 miles switchback aan beide kanten. Verharde wegen.
Yeehaw

Mooie route en inderdaad, Yeehaw heeft gelijk (hoi hoi!!), Bodie ligt niet op je route én de weg naar Bodie mag je van je camperverhuurder eigenlijk niet rijden.

Verder hele goede tips al gekregen. Ik zou persoonlijk een dag toevoegen bij Arches, want in Moab heb je ook Canyonlands National Park en Death Horse Point State Park, beiden zéér de moeite waard. Wij hebben al 3 keer in Canyonlands de Shäfertrail gereden met een huurjeep. Kost wat, maar is onvergetelijk mooi! Canyonlands RV Park op South Main 555 is een aanrader voor Arches en Canyonlands. Drie nachten Moab is eigenlijk het mininum als je toch gaat.

Die extra nacht kan je makkelijk weghalen bij Monument Valley, daar heb je het met één overnachting makkelijk gezien.

Hehehe, welkom op het forum. Eindelijk een RV deskundige. Kijk ook even op de thread van Beachy, die zit helemaal in de put met zijn voorgenomen camperhuur. Zie ik jullie ook nog op TA in de toekomst? -lol- Of RoadsideAmerica?
Yeehaw

Ha, ik ga weleens kijken op Tripadvisor, maar gaat dat niet voornamelijk over hotels? Daar kom ik niet zoveel natuurlijk.

Roadside America? OK, na mijn lang weekend weg (met de paarden) richting jouw kant volgens mij (Bocholt, net over de grens in België) zal ik eens kijken.

Groetjes!

beste,

we hebben onlangs een reis naar west USa met de camper geboekt. We gaan deze zomer. Heb je leuke suggesties voor ons? twee kinderen 8-11 jaar en 2 volw. we gaan met de camper. aankomst en vertrek Los Angeles 21 dagen

Ik heb zelf al twee keer vakantie gevierd in Amerika met Camper. Beide keren waren we met z’n drieën, ons zoontje was toen 3 en 7 jaar. Het is echt heel anders dan met de auto. Een camper is vooral aan te raden als je de grote steden wilt overslaan.
Er staat hierboven al heel veel info, dus ik heb niet zoveel toe te voegen.
Hou er rekening mee dat je niet zomaar overal naar toe kunt/mag rijden met de camper.

Wat je wel zeker moet doen is voor dat je gaat lid worden van KOA (Kampgrounds Of Amerika). Krijg je een mooi pasje dat korting geeft op alle aangesloten campings.

Deze post is uit 2009 Kleese2 maar alle advies wordt gewaardeerd.

Dat heb je goed gezien, maar als je nog eens kijkt kun je zien dat voor mij iemand een vraag stelde op 10-02-2013.
En daar wilde ik even op reageren…

Bij de meeste verhuurders krijg je die KOA pas gratis mee. Lid worden is dus niet nodig :wink: