In 2012 willen we, tijdens de zomervaktie (tussen 6 juli en 26 augustus) , gezin met twee kinderen van 16 en 17, een rondreis van 4 weken gaan maken met een camper van LA naar San Francisco. We willen graag voorbeelden van een een goede route die te rijden is in deze vier weken. Ik heb zelf al ervaring in het rijden met een camper. Wat mogen we niet missen, wat zijn de hoogtepunten, wat zijn mooie uitstapjes en wandelingen. Waar moeten we rekening mee houden. We houden van de natuur maar willen ook graag de LA em SF meemaken. Wie kan ons aan gedetailleerde informatie helpen
Wij hebben in 2009 een rondje San Francisco gedaan met de camper. Wij hadden daarvoor 4,5 week. Misschien heb je iets aan ons verslag.
wij zijn alleen niet in LA geweest. Maar wel in San Diego en hebben de kustroute ook gereden.
Bedankt voor je reactie, ga ik zeker lezen en gebruiken.
Arend
Hallo, kijk eens bij de posts van Yeehaw, hij is expert op deze route en heeft al heel wat reizigers opweg geholpen. Veel plezier met plannen!
Wij gaan volgende week voor het eerst naar de USE en wij hebben ook geprobeerd yellowstone erin te krijgen, maar hebben besloten het eruit te halen, enkel omdat het een grote omweg is. Wellicht is onderstaande iets?
1,2,3,4 SF
5 SF-> Monterey
6,7 Monterey -> Yosemite
8 Yosemite -> Reno via Lake Tahoe
9 Reno -> Twin Falls
10, Twin Falls -> Yellowstone
11 ,12 Yellowstone
13 Yellowstone-> Jackson Hole
14 Jackson hole -> Salt Lake City
15 Salt Lake City
16 Salt Lake City-> Moab
17 Moab
18 Moab -> Capitol Reef
19 Capitol Reef -> Bryce
20 Bryce -> Zion
21 Zion
22 Zion-> Page
23 Page
24 Grand Canyon South Rim
25 Grand Canyon -> Las Vegas
26 Las Vegas
27 Las Vegas -> Los Angeles
28 Los Angeles
29 Los Angeles
Misschien hier en daar een dag eraf/erbij, maar op zo’n route heb je geen dropoffcosts. Hoop dat het helpt.
Hoi,
Bedankt voor jullie info, ben benieuwd naar jullie ervaringen. Vraag waarom 4 dagen SF? is dat niet erg lang waardoor Yellostne mogelijk wel kan? Andere vraag hoe hebben jullie je boekingen gedaan van vlucht camper etc? Hebben jullie hierbij nog tips en adviezen.
Arend
Wij hebben geen camper, dit omdat het duurder is om met twee personen een camper te huren. (met 4 man kan het wel uit)
3dagen SF pakken de meeste als ik het goed heb. Yellowstone is minimaal 2 dagen, 1 voor de noordelijke en 1 voor de zuidelijke rondte.
Ik heb alles laten regelen door exit reizen.
Wij boeken de camper altijd bij Tiogatours. Een fijne organisatie, die altijd zeer snel antwoord geeft. De vliegtickets regelen wij zelf. En de route maken we ook zelf.
Hou er rekening mee dat je met een camper trager bent als met een auto. Zelf willen wij niet teveel kilometers op een dag rijden. Je bent altijd langer onderweg. Vooral als er veel moois te zien is langs de weg. Je wil ook wel eens stoppen, eventueel een wandeling maken, wat eten of wat drinken.
Vroeg boeken van de camper (voor 31 oktober) scheelt veel geld vanwege vroegboek korting. Dit kan oplopen tot 20%
Als je zowel SF als ook LA wil bezoeken zou ik een bezoek aan Yellowstone en Grand Teton NP maar vergeten en een loop maken vanaf bv SF. In SF heb je geen RV/auto nodig dus dat scheelt al weer.
Nadeel van een RV is dat je niet Death Valley in mag die tijd van het jaar (is door het verhuurbedrijf verboden).
Bv:
San Francisco-Yosemite-Lee Vining-Tonopah-Las Vegas-Zion-Bryce-Torrey-Moab-Monument Valley-Page-Grand Canyon-Kingman-Los Angeles en de kustweg naar San Francisco.
Met een RV zal het toch de bedoeling zijn ook wat langer in een plaats te staan ipv elke dag te verkassen en met deze route zal je al snel 4 weken bezig zijn.
Ik denk dat de route op deze manier het meeste genoegen geeft met aan het eind wellicht wat pretparken in en bij LA en de drukke kustroute aan het eind. Je zal wel reserveringen voor de campgrounds moeten maken in het hoogseizoen vooral in Yosemite maar ook op andere plaatsen.
Ik reis zelf niet met een RV dus kan je verder niet helpen met de kampeerplaatsen maar ik weet wel een paar sites als je die nodig mocht hebben.
Over 3 weken vertrekken we zelf weer naar de USA en zijn dan pas in november weer terug dus als je die tijd niets van mij hoort weet je waarom
Yeehaw