In september gaan wij met z’n tweeën een rondreis met een camper maken van San Francisco naar San Francisco. Deze route hebben we in gedachten:
Camper ophalen, naar Yosemite
Monolake
Las Vegas
Las Vegas
Zion
Bryce
Capitol Reef
Arches
Monument Valley
Grand Canyon
Lake Havasu City
Los Angeles
Los Angeles (Disney)
Santa Barbara
Pismo Beach of San Simeon?
Montery/Carmel
San Francisco
SF (Alcatraz bezoeken)
Camper inleveren
Ik ben heel benieuwd of dit haalbaar is met een camper (we willen zoveel mogelijk zien in deze 18 dagen). Zijn we nog belangrijke plekken vergeten? Wat is leuker om een dagje te verblijven, Pismo Beach of San Simeon?
Heeft iemand nog tips voor betaalbare, maar goede campings?
De camper ophalen en dan door naar Yosemite is waarschijnlijk niet mogelijk. Of je moet een vroege pick-up hebben. Reken voor het ophalen van de camper maar minimaal 2 uur. Daarna boodschappen doen ook 2 uur. Bij de meeste verhuur bedrijven wordt je pas na 11 uur opgehaald. Rijden naar Yosemite minimaal 4 uur. Voor een plek op een van de pines campgrounds in Yosemite zul je waarschijnlijk 15 april of 15 mei (afhankelijk van wanneer je in september in Yosemite bent) om 16.00 s middags klaar moeten zitten. Je hebt weinig tijd voor Yosemite wanneer de direct de volgende dag doorrijdt naar Monolake.
Monolake - Las Vegas is met de camper een uur of 8 rijden zonder stops. Zou mij te lang zijn.
Je maakt een rondje in 19 dagen waar de meeste 4 weken over doen.
Vergeet Arches, er is daar nog veel meer dan alleen Arches. Zonde van je tijd. Mijn mening is dat je teveel wil voor de tijd die je nu hebt. Geloof me iedere dag uren onderweg zijn wordt je zat. Je slaat Page over.
Goedkope campgrounds zijn de campgrounds in de nationale parken en state parks.
Misschien heb je nog iets aan onze reisverslagen van 2009 en 2011. Wij zijn al een aantal keer met de camper in die buurt geweest.
Ik neem aan dat dag 1 de dag van de vlucht is. En dat dag 1 in dit schema dus eigenlijk dag 2 is?
Ik zet even je route neer in een van naar route. Dat maakt het iets duidelijker.
Camper ophalen, boodschappen doen
SF - Naar Yosemite rijden
Yosemite
Yosemite - Monolake
Monolake - Las Vegas
Las Vegas
Las Vegas - Zion
Zion - Page
Page - Monument Valey
Monument Valley - Grand Canyon
Grand Canyon
Grand Canyon - Lake Havasu City
Lake Havasu City - Los Angeles
Los Angeles (Disney)
Los Angelos - San Simeon
San Simeon - Montery/Carmel
Monterey - San Francisco
SF (Alcatraz bezoeken)
Camper inleveren
Vanaf dag 10 kun je ook dit doen
11. Grand Canyon - Needles (onderweg een stuk route 66)
12. Needles - Los Angeles (onderweg bezoek aan Joshua Tree, wel een behoorlijke rit)
13.Los Angeles
14. Los Angeles (Disney)
15. Los Angelos - Pismo beach
16. Pismo beach - Montery
17. Monterey - San Francisco
18. SF (Alcatraz bezoeken)
19. Camper inleveren
Voor Grand Canyon heb je geen volle dag nodig wanneer je alleen de uitkijk punten bezoekt. Dan heb je nog een dag over met mijn schema. Deze dag zou je kunnen gebruiken voor een extra dag Zion, Page, of wellicht om te whale Watchen bij Monterey.
Tussen Las Vegas heb je nog Valley of fire state park. Erg mooi! In Page kun je naar Antilope Canyon, en als je daar een extra dag zou plannen relaxen aan Lake powell of eventueel een boot huren. Of een bezoek brengen aan Horse shoe bend overlook.
Dan wordt het dus deze route:
2. SF - Naar Yosemite rijden
3. Yosemite
4. Yosemite - Monolake (of Death Valley)
5. Monolake - Las Vegas
6. Las Vegas
7. Las Vegas - Zion
8. Zion - Page
9. Page
10. Page - Monument Valley
11. Monument Valley - Grand Canyon
12. Grand Canyon - Needles (of Lake Havasu City)
13. Needles - Los Angeles
14. Los Angeles (Disney)
15. Los Angelos - Pismo beach (of San Simeon)
16. Pismo beach - Montery
17. Monterey - San Francisco
18. SF (Alcatraz bezoeken)
19. Camper inleveren
Is LA dan niet heel kort? Of is Page sowieso meer de moeite waard? Heb Grand Canyon een dagje minder gedaan, Page een dag extra en LA net als in mijn schema (dus een dagje korter in die van jou).
Pismo Beach is misschien niet perse leuker, maar wel meer keuze uit campgrounds. Wij hebben daar op een campground gestaan aan het strand, wat wij persoonlijk erg leuk vonden. Aan het eind van de dag nog even naar de pier en Pismo Beach zelf gelopen over het strand.
Needles is ook niet bijzonder, maar route 66 vonden wij erg leuk om te rijden, met een stop bij Seligman, Hackberry en Oatman.
wij zijn ook in sept naar amerika geweest maar wij hebben nergens campings besproken.
Wil je in LV op de strip staan met je camper of er buiten.
Bij het hotel Circus Cirsus is een geasfalteerde camping wij hebben hier 2nachten/3dagen gestaan. Wij hadden de laatste plaats voor die 2 nachten de rest was allemaal 1 nacht.
Ligt er toch echt aan waar je wilt staan. Wanneer je op yosemite in de valley wilt staan zul je echt moeten reserveren. En zo in meer parken. Vorig jaar hebben wij ook niet alles gereserveerd, maar alle campgrounds in de nationale parken waren toch echt vol. Zoals Grand Canyon north rim, Zion en Canyonlands en Dead horse state park.