Camperreis West-Amerika

Hallo, wij zijn een gezin met 2 oudere kinderen (18 en 15) en wij zijn van plan een camperreis te maken door west amerika (veel gelezen route). Vlucht en camper reeds geboekt. Kunnen ervaringsdeskundigen eens aangeven of onderstaande route haalbaar is of dat er andere suggesties zijn. Alvast bedankt. Koos

Brussel / Londen - Los Angeles
Los Angeles - Santa Barbara camper ophalen na 13:00 > 102km
Santa Barbara - San Simeon > 224km
San Simeon - Monterey > 158km
Monterey - Pacifica (SF) > 176km
San Francisco
San Francisco
San Francisco - Yosemite > 327km
Yosemite
Yosemite
Yosemite - Seqouia NP > 280km
Seqouia NP - Las Vegas > 670km
Las Vegas
Las Vegas - Zion NP > 298km
Zion NP
Zion NP - Bryce NP > 136km
Bryce NP - Capitol Reef NP > 234km
Capitol Reef NP - Moab > 234km
Moab
Moab - Page > 478km
Page - Grand Canyon NP > 223km
Grand Canyon NP
Grand Canyon NP - Needles > 400km
Needles - Los Angeles > 478km
Los Angeles
Los Angeles
Los Angeles camper inleveren voor 11:00u
Los Angeles - Washington vlucht 04:00u
Washington - Brussel

Als je 3 weken gaat zou ik er ook nog even Yellowstone bij in plannen. Is een gave reis, reken op ongeveer 6000 km rijden, maar het kan wel.

Dat ligt er aan hoe lang jullie gaan.:tongue:

ik mis hoeveel weken jullie gaan rondtrekken. Wij hebben jullie reis in California in 2 weken gedaan. Het gedeelte vanaf Zion, Bryce tot eind hebben wij ook in 2 weken gedaan. Het wordt een prachtige reis, maar het zijn grote afstanden. En sommige plekken zijn echt te mooi om er maar 1 dagje door te brengen. Je zult merken dat San Francisco al zeker twee dagen waard is. Je kunt daar bijv. al een prachtige fietstocht maken over de Golden Gate Bridge. Yosemite kun je gemakkelijk 3 dagen doorbrengen. Jullie hebben oudere kinderen, dus je zult bij Bryce Canyon vast ook een wandeling willen maken. Dan is twee nachten overnachten ook aan te raden.
Wij hebben deze route dus in twee aparte reizen gedaan. Onze 3 kinderen waren het eerste jaar tussen 2 en 9 jaar oud. De tweede keer tussen 4 en 11 jaar oud. Dan heb je wat minder mogelijkheden om activiteiten als bergwandelingen, mountainbike, kanohuur e.d. te ondernemen. Maar in jullie geval zeker aan te raden!
Sandra, Wageningen

Allen bedankt voor de reactie.
Antwoordt op enkele vragen betreffende periode, van 31 juli (heenreis) t/m 27 augustus (terugreis). De camper wordt de 1e aug. opgehaald en de 25e teruggebracht.

Of we Seqouia erin houden weet ik nog niet. Ik heb tips gekregen om een extra dag te plannen in Moab. Wat is jullie mening?

Wij hebben het in 2000 gedaan met onze toen tien jarige zoon, we zijn toen doorgereden naar Yellowstone Park in 3,5 week (bijna 80000 km) genoeg tijd om alles goed te bekijken.
De wegen zijn buiten de grote steden heel rustig en prettig om te rijden.
Succes er mee en een hele fijne vakantie gewenst.:vak02:

ik wil nogmaals een duit in het zakje doen: wat ik vind dat je absoluut niet kunt missen is: Mesa Verde National Park. Werkelijk zeer interessante Indianen woningen uitgehouwen in de rotsen. De wandelingen en klims ernaartoe zijn soms uitdagend. Wij vonden dit, naast Bryce Canyon, de mooiste punten van onze reis! Mesa Verde ligt wellicht ook wat uit de buurt, maar zeer zeker het omrijden waard. (Colorado)
Sandra, Wageningen

.

Over je vraag om Sequoia eventueel te skippen: Sequoia NP is mooi maar enigszins te vergelijken met Yosemite. Wat ik zou doen is deze dag achter Page te plakken en dan naar Monument Valley te gaan. Overnacht in Kayenta of zo en rijd daarna naar Grand Canyon. Monument Vanney is echt adembenemend en toch nog een beetje het symbool voor het wilde westen…

Ik zou zeker Monument Valley erin doen, een volle dag heb je nodig.
Monument Valley " marlboro man" country, als het kan, probeer daar te zijn met volle maan.
Nog een andere tip,kies Kings Canyon boven Seq. N. Park.
Ik heb daar talloze keren gekampeert, Sheeps Creek campground heeft veel bomen en als je aan de rivier een plek kan vinden, dan geniet je echt.
Het is te vergelijken met Yosemite, maar kleiner en een hoop 1 day hikes die erg leuk zijn, en minder druk en meer ruimte en privacy op de campings.
Ik zou zelfs zo ver gaan om 1 dag minder Yosemite te doen, tenzij je plannen heb Halfdome te klimmen.
Nog 1 tip [ja sorry] tank af voordat je naar boven gaat, benzine erg duur als het te krijgen is.
Al met al het wordt een hele mooie reis, veel plezier aloha

Peter  Los angeles California   [www.usexportshop.nl](http://www.usexportshop.nl)

Als iedere regel een dag voorstelt, is het goed te doen (even snel doorheen gescand).

Houd er rekening mee dat veel camperverhuurders (sowieso Cruise America) niet meteen de camper de dag na het landen willen meegeven door je jetlag. Ik kan me herinneren dat wij eerst 3 dagen moesten aklimatiseren (we kwamen aan in San Fransisco, dus dan doe je vrijwel automatisch al de fietstocht).

Uiteraard missen er nog wat hilights op de lijst zoals Arches, maar je kan niet alles hebben. Yellowstone is ook zeker de moeite waard om te zien, dus inplannen! Wat betreft de Grand Canyon: afhankelijk van de route zou je één overnachting kunnen verplaatsen naar Lake Powell (ligt praktisch om de hoek).

In LA met de kinderen zeker naar Universal Studios. Zo veel beter dan Disneyworld! :smiley:
(hier spreekt een 22-jarige, toen in Amerika nog 20)

aanhakend op de vorige reactie, als inderdaad elke regel een dag is, dan valt mij op dat je best veel tijd in Los Angeles hebt ingepland. Wij vonden L.A. behoorlijk tegenvallen, vooral na al die natuurpracht! Dus je kunt daar gerust een dagje schrappen en dat aan iets anders besteden. Wij hebben van San Francisco meer genoten. Langs de kust tussen L.A. en San Francisco veel zeedieren te bewonderen. Walvissen spotten per boot ook een aanrader, als je dat nog nooit hebt gedaan. Halve dag voor rekenen. Arches inderdaad ook erg mooi.
Sequoia, je komt er praktisch langs als je bij Yosemite bent, is toch interessant door die enorme bomen. In een uurtje tot anderhalf uur kun je een wandelingetje langs de grootste en oudste bomen maken. Yellowstone is natuurlijk prachtig en moeten wij nog steeds gaan zien, wij vonden het te ver uit deze routes liggen, vele mijlen rijden, zonde van de tijd. Misschien beter op een andere Amerika reis inplannen?
Bryce is zeker meer bijzonder dan Zion.
Sandra, Wageningen

Hallo,
Allereerst is inderdaad iedere regel 1 dag. Verder een aantal van jullie hadden het over Arches, wel ik heb de dag in Moab gereserveerd en eventueel een extra dag om Arches en Canyonland te bezoeken. De extra dag krijg ik door Sequoia te skippen. Betreffende Los Angeles, de dag van arriveren ah einde van de reis is als reisdag aangegeven dan verder 2 dagen voor Universal en Hollywood tour etc. De inleverdag vd camper zie ik ook als reisdag zodat we in het hotel kunnen rusten voor terugreis.
Reis ziet er dan alsvolgt uit:
Brussel / Londen - Los Angeles
Los Angeles - Santa Barbara camper ophalen na 13:00 > 102km
Santa Barbara - San Simeon > 224km
San Simeon - Monterey > 158km
Monterey - Pacifica (SF) > 176km
San Francisco
San Francisco
San Francisco - Yosemite > 327km
Yosemite
Yosemite
Yosemite - Las Vegas > 670km
Las Vegas
Las Vegas - Zion NP > 298km
Zion NP
Zion NP - Bryce NP > 136km
Bryce NP - Capitol Reef NP > 234km
Capitol Reef NP - Moab > 234km
Moab
Moab
Moab – Kayenta (Monument NP) > xx km
Kayenta (Monument NP) - Page > xx km
Page - Grand Canyon NP > 223km
Grand Canyon NP - Needles > 400km
Needles - Los Angeles > 478km
Los Angeles
Los Angeles
Los Angeles camper inleveren voor 11:00u
Los Angeles - Washington vlucht 04:00u
Washington - Brussel

Koos

Hoi, wij zijn 2x in het westen geweest, 1x zonder en 1x met kinderen die toen 13 en 16 waren. Uit alle reacties heb je vast al begrepen dat het ondoenlijk is alles in 1x te zien en we raden je dan ook af daar een poging toe te ondernemen. Wat je doet met de kinderen is ook afhankelijk van wat zij leuk vinden. Onze hoogtepunten zijn qua natuur Bryce Canyon, Grand Canyon (overweeg North Rim i.p.v. South, is een oase van rust, maar 't is natuurlijk waar je van houdt), Sequoia, Joshua Tree, Arches, Mesa Verde en Monument Valley. Alle andere genoemde parken en punten vonden wij ook zeer de moeite waard maar hebben toch meer overeenkomsten met wat je in Europa kunt vinden. Wat steden betreft: San Francisco is erg leuk, maar wij hadden het toch vrij snel wel gezien. Los Angeles heeft leuke punten maar de afstanden zijn enorm. Universal Studios is erg leuk en wat wij deden een limotour door Beverly Hills, Bel Air en Hollywood was voor ons en vooral onze kinderen onvergetlijk en met een beetje afdingen heel betaalbaar voor 4. Las Vegas is een te gekke stad en een must om een avond mee te maken. Aan de noordkant van de stad een hele goeie factory outlet.
Rijden schiet lekker op en is erg ontspannend op de meeste plaatsen maar da’s maar goed ook want verkijk je niet op de afstanden. Heel veel plezier, wij zijn echt helemaal weg van dit fantastische land!>>>

Ik ben het met Trudeau eens vwb San Franciso, alhoewel San Fransciso een practige stad is. Veel te zien…maar twee dagen is waarschijnlijk genoeg om een goed idee van San Francisco te krijgen. En vergeet de 17 mile drive niet, Alcatraz, en als je nog tijd hebt, bezoek the Palace of fine Arts.

De PCH (Pacific Coast Highway (Hwy 1)) trip van LA naar SF is in een woord prachtig… the Big Sur, al de kleine stadjes Harmony, Cambria, San Simeon (Hearst Castle), Monterey, Carmel, etc.
Als ik me niet vergist, is er een prachtige camping/RV plaats on PCH /Big Sur dat uitkijkt op de practige oceaan en kust.

Los Angeles/Orange County/ San Diego - Veel te zien en te beleven… Griffith park, Universal Studios, Warner Studios, Knotts Berry Farm, Disneyland, California Adventure, Legoland, SeaWorld, Animal Wildpark, San Diego Old Town.
Long Beach, de Aquarium, Queen Mary. Te veel om op te noemen, genoeg keuzes.

De trip ziet er goed uit, jullie zullen echt genieten van al dat natuur. En je komt altijd tijd te kort, dit land is zo groot en er is zoveel te zien, maar gewoon genieten van wat je kan zien… en niet vergeten het is vakantie…lekker relaxing en ervaren.

:vak02:Peggy