In juli 2013 wil ik met ons gezin (2 volwassenen en drie kinderen 13-17 en 18) een rondreis met een camper door Amerika maken. Inmiddels hebben we al veel gelezen en inspiratie opgedaan. Zo hebben we een voorlopig reisschema opgezet en zijn we benieuwd naar ervaringen van anderen of dit te doen is. Alle suggesties voor aanpassingen zijn welkom.
1 vertrek Amsterdam/aankomst San Francisco
2 dag San Francisco
3 dag San Francisco
4 camper San Francisco naar Lake Tahoe
5 camper Lake Tahoe naar Yosemite
6 camper dag in Yosemite
7 camper Yosemite naar las Vegas
8 camper dag Las Vegas
9 camper Las Vegas naar Zion
10 camper Zion naar Bryce Canyon
11 camper Bryce Canyon naar Lake Powel/Page
12 camper lake Powell/Page naar Moab
13 camper dag Moab / Arches N.P.
14 camper Moab naar Monument Valley/Kayenta
15 camper Monument Valley naar Grand Canyon
16 camper dag Grand Canyon
17camper Grand Canyon naar Scottsdale
18 camper Scottsdale naar Joshua Tree NP
19 camper Joshua Tree NP naar Los Angeles
20 dag Los Angeles
21 dag Los Angeles
22 dag Los Angeles naar Amsterdam
als je met een camper reist met je gezin spendeer je best wel wat tijd aan was, plas, koken, winkelen,… hou er ook rekening mee dat het in juli smoorheet en kurkdroog is in het binnenland. Ik weet niet juist wat een camper per dag ongeveer kost maar ik weet wel dat je voor $ 120 à 150,- per nacht een 6-persoonskamer met airco en wafel-ontbijt kan regelen in een motel (type Motel 6, Days Inn, Super 8,…). Misschien toch nog eens over nadenken.
Als je met een camper reist vind ik jou route iets te druk. Er zitten redelijk veel rij-dagen in en het feit dat je ook naar Moab wil gaan maakt het heel vol. Misschien kan je erover denken om Lake Tahoe en Page te skippen om je zo wat meer tijd te geven voor het zuiden van Utah. Dit doe je dan best in volgende volgorde: Las Vegas - Zion/Bryce - Scenic Byway 12 - Capitol Reef (Torrey) - Moab - Monument Valley - Grand Canyon.
Bedankt voor het advies. We hebben inmiddels het idee om maar een beperkt deel met de camper te gaan (vanaf Las Vegas). Het beginstuk doen we met een huurauto en in hotels/motels.
De aangegeven aanpassingen zal ik nog gaan inpassen.
Inmiddels krijgt onze reis naar Amerika al meer vorm. We hebben besloten om de gehele reis toch per huurauto te doen. Weet iemand een goed verhuurbedrijf waar we een ruime familiewagen (7 zitter) kunnen huren? In Nederland doen of daar terplekke?
De vlucht is geboekt en ik wil de meeste hotels al gaan vastleggen.
Het reisschema ziet er nu als volgt uit:
donderdag 18 juli 2013 vertrek Amsterdam/aankomst San Francisco
vrijdag 19 juli 2013 auto dag San Francisco
zaterdag 20 juli 2013 auto dag San Francisco
zondag 21 juli 2013 auto San Francisco naarOakhurst
maandag 22 juli 2013 auto dag in Yosemite
dinsdag 23 juli 2013 auto Oakhurst naar Mammoth Lakes
woensdag 24 juli 2013 auto dag in Mammoth lakes
donderdag 25 juli 2013 auto Mammoth lakes naar Las Vegas
vrijdag 26 juli 2013 auto dag Las Vegas
zaterdag 27 juli 2013 auto Las Vegas naar Zion
zondag 28 juli 2013 auto dag Zion
maandag 29 juli 2013 auto Zion naar Bryce Canyon
dinsdag 30 juli 2013 auto Bryce Canyon via Capitol Reef naar Moab
woensdag 31 juli 2013 auto dag Moab/ arches N.P.
donderdag 1 augustus 2013 auto Moab via Monument Valley naar Page
vrijdag 2 augustus 2013 auto dag Page/ Lake Powell
zaterdag 3 augustus 2013 auto Lake Powell naar Grand Canyon
zondag 4 augustus 2013 auto dag Grand Canyon
maandag 5 augustus 2013 auto Grand Canyon naar nog bekijken.
dinsdag 6 augustus 2013 auto nog bekijken
woensdag 7 augustus 2013 auto nog bekijken
donderdag 8 augustus 2013 auto ??? naar Los Angeles
vrijdag 9 augustus 2013 auto dag Los Angeles
zaterdag 10 augustus 2013 auto Los Angeles naar Amsterdam
Het stuk na de Grand Canyon is nog niet duidelijk. Wellicht zijn daar nog tips voor (Palm Spings, San Diego…?)
Oakhurst naar Mammoth lakes is een lange rit, zeker gezien je onderweg nog wat dingen wilt zien/doen. Ik zou proberen in het park te overnachten.
Page zou ik zeker 1 extra nacht inlassen, je wilt antilope canyon en horse-bend shoe niet missen. Tussen GC en LA zou ik zeker nog ergens een stop pakken, wijzelf hebben er twee gehad, 1 nacht in palm springs en 2 nachten in Sedona.
Wij huren regelmatig bij www.usareisen.de Betrouwbaar en goed.
Voor de auto. Met 3 grote kinderen een waarschijnlijk een hoop bagage zou ik minstens een standard SUV huren (bv Ford Explorer) Groter maar ook duurder is een full size SUV (bv Ford Expedition) en nog groter een extended SUV (bv Chevy Suburban). Wij huren vaak full size SUVs en vaak is daar een derde rij ingeklapt in de vloer. Veel bagagruimte blijft er niet over als je ze uitklapt maar je kan gemakkelijk met 3 personen op de achterbank.
Een andere optie is een minivan. Vergeet dat mini maar want ik praat hier over bv een Chrysler Voyager. Ruimte genoeg voor 5 personen maar qua model hebben wij liever een SUV.
Voor je route.
De Eastern Sierra (Mammoth Lakes) zijn prachtig. We hebben wel eens een week in die buurt gezeten maar pas na vele reizen. Nu je een rondrit gaat maken zou ik die dag daar overslaan en van Mammoth door DV naar Las vegas rijden de volgende dag.
Van Bryce naar Moab en dan ook nog een bezoek aan Capitol Reef NP wordt een lange dag en je rijdt een van de mooiste wegen in de USA www.scenicbyway12.com tussen Bryce en Moab. Bovendien heb je nog Goblin Valley SP en Little Wild Horse canyon tussen CR en Moab. Ook je tijd voor Moab is erg kort. Ik zou proberen een nacht Moab toe te voegen. Moab naar Page via Monument Valley kan wel maar alweer, er is een fraaie omweg tussen Moab en MV via Moki Dugway en Gooseneck SP. Mv is ook het mooist bij sunset en sunrise. En ook in Page kan je gemakkelijk 2 nachten doorbrengen. IN GCNP daarentegen is vaak een nacht voldoende. Tussen Page en south rim rijd je al langs de rim met vele uitkijkpunten en het is de vraag of GC na zo’‘n reis nog 2 nachten nodig heeft.
Van GC kan je via Kingman rijden en nog wat zien van R66 onderweg. Overnachting Kingman en dan naar LA. Na zo’'n reis zou ik Joshua tree en Palm Springs overslaan. Je kan ook naar Sedona, www.visitsedona.com va GC en daarna naar Los Angeles via Palm Springs. Voordeel van die route is dat je nog saguaro cacti zal zien onderweg.
Samenvattend zou ik dus extra dagen voor tussen Bryce en Moab toevoegen, in Moab en wellicht in MV en Page en een nacht skippen in Mammoth en zelfs 2 nachten tussen GC en LA.
Yeehaw
Hallo RBLIS,
Je zou eens kunnen kijken op mijn site www.ontdek-amerika.nl daar staan veel de parken die jij wil bezoeken beschreven.
Mogelijk dat je wat ideeen daaruit kunt op doen!