Wat voor reis maak je het liefst in de USA?

Met een 4 wheel drive en tent, geen gedoe, bij slecht weer motel, perfecte vakantie.

Ik heb op autorondreis gestemd.
Puur omdat ik nu twee keer naar de USA ben geweest en beide keren met een huurauto een rondreis heb gemaakt. Met een camper had mij ook ontzettend gaaf geleken, maar omdat wij ook best wel wat steden op ons lijstje hadden staan, was een auto toch wat makkelijker met parkeren etc.

Ik zou heel graag nog wel eens een rondreis willen doen (rondje met LA, Las Vegas, Grand Canyon en San Fransisco er iig in) en dan in een cabrio. :smiley:

Wij zijn een rondreis aan het regelen voor volgend jaar. Wat ik schreef vinden wij ideaal, nu willen wij 3 maanden gaan en nu overwegen wij een camper.
De camper heeft voor, maar ook nadelen oa. de plekken waar je staat in de parken, hutje mutje, voordeel het toilet is dichtbij.
Wat wij ons ook afvragen is rijdt het fijn?

Diverse campings waar we met de camper zijn geweest, sta je echt niet hutjemutje op elkaar. Vaak genoeg op plekken gestaan, waar normaal gesproken ook tenten staan.
De minst aantrekkelijke plek hadden we in Salt Lake City: inderdaad alle campers naast elkaar opgesteld, weinig groen. Met name in de National Parks zit je stukken beter.

Met een camper ben je inderdaad wel een stuk flexibeler dan met een auto. Een toilet bij je hebben is toch wel fijn in sommige parken (sommige vrouwen vinden het minder fijn om de bosjes in de duiken).

Parkeren was vrijwel nooit een probleem: gewoon gebruik maken van shuttles (veelal gratis) en openbaar vervoer (kost ook maar een schijntje in de steden).

Rijdt het fijn? Tsja… Fijn is nogal relatief. Ik kan me voorstellen dat zo’n tourbusformaat vrij onhandig is, maar een camper tot 30ft is goed te doen (nou rijd ik zelf ook met enige regelmaat in kleine bakwagens, dus ik ben wellicht iets meer gewend).

Ik ben zelf ook meer van de camper- of autorondreis. Laat mij maar lekker rondtouren en camperen, ook voor de variatie tussen stad en natuur. Voor NYC is een citytrip wel een must, omdat daar gewoon zoveel te zien valt, maar dit heb ik in nog geen enkele andere (Amerikaanse) stad meegemaakt.

Absoluut een autoreis. Dé manier om van Amerika en al zijn pracht te genieten. Ik heb vorig jaar 3 maanden door USA zitten reizen. Eerst de Oostkust voor anderhalve maand (NY, Boston, DC, Nashville, Memphis, New Orleans, Savannah en Miami), dat was gewoonweg de max. Heel de mississippi afgereden en super mooie dorpjes in The South tegengekomen.

Daarna hebben we 3 maanden in centraal Usa gezeten om dan terug voor anderhalve maand de Westkust te doen (LA, San diego, Las Vegas, Boulder CO, door Wyoming en Montana naar Seattle en dan de kust af naar San Fran). De westkust que natuur heeft mij echt van mijn sokken geblazen. ZOOO mooi, ik was stomverbaasd.

Ik ga zeker nog eens terug naar USA, bangelijk land

Na lang wikken en wegen toch voor een camper (22ft) gekozen, Jurjen heeft ons met zijn bericht geholpen. Vorige week hebben we bij Tioga geboekt, een fijn reisbureau.
Als iemand nog mooie plekjes weet, die weinig bezocht worden, we lezen het graag.

Wij zijn compleet verslingerd aan camperreizen in de USA en hebben er inmiddels 6 achter de rug. We gaan de laatste jaren zonder kinderen en reizen dan toch nog met een ‘grote bak’. Zo’n tourbus van 32 ft. vinden wij geweldig, vooral door de grote panoramaramen. Moet er wel bij zeggen dat mijn man jarenlang internationaal chauffeur is geweest en graag met dat grote spul rijdt, ook in de bergen.

Wat hebben we gezien? In grote lijnen alle bekende spots in het westen, zoals de kust van Californië, Yosemite, Las Vegas, Grand Canyon, Zion, Bryce, Arches, Canyonlands, San Diego, Phoenix, Sedona en een stuk Colorado zoals Durango en de omgeving van Denver. Rocky Mountains, Black Hills en Badlands in South Dakota, Yellowstone, Grand Teton, Idaho, Washington, Oregon. Heel veel dus al aan de westkust.

Aan de oostkust hebben we een reis gemaakt van New York via Boston, de Adirondacks, Washington DC, Shenendoah, Lancaster en weer terug. Voor 2010 staat een trip van Miami naar Dallas op de planning en in het najaar van 2010 gaan we met een groep vrienden (elk koppel eigen camper) vanuit New York naar de wereldruiterspelen in Kentucky en trekken we er een maandje vooruit om rond te reizen. We eindigen weer in New York City voor een dag of vier.

Waarom camper? Omdat het zo heerlijk vrij is, je heel veel ziet, alles bij je hebt, niet uit koffers hoeft te leven en ik het vooral 's avonds lekker gezellig vind op of rond de camper. Heb niet zoveel met hotelkamers, die zie ik voor mijn werk al genoeg.

Rond grote steden maken we gebruik van het OV of van shuttles, maar soms huren we ook wel een paar dagen een auto erbij. Dan gebruiken we de camper gewoon als hotel.

Ik kan eigenlijk gewoon geen genoeg krijgen van Amerika en ons plezier in camperreizen draagt daar absoluut aan bij. De faciliteiten die campings daar bieden en het gemak van reizen met een camper daar, vind je in Europa echt niet.

Voor wie benieuwd is: onze reisverslagen en onze fotosite. :dag:

ik heb een keer 3 weken georganiseerd rondgetrokken met track amerika met een busje en dan camperen met een groep van 12 door west amerika Califonie, Utah, Nevada en colorado maar toen was ik 19 en dat zou ik nu niet meer doen. verder ben ik in NY een week geweest echt super gaaf en daarna nog naar New Hamshire, Vermont en Maine geweest waar Acadia NP echt de moeite waard was! dat was onze huwelijks reis vorig jaar met de auto en hotels. en nu hebben we een kleintje en willen we volgend jaar met de camper weer naar het westen mijn man is daar nog niet geweest en daar een rond reis maken van ruim 14 dagen en voor info daarover ga ik op deze site op zoek… de camper lijkt me ideaal met een baby. nu nog een route voor ruim 2 weken uitstippelen…

lekker met de camper rondtouren, kamperen in de nationale parken midden in de natuur. Net wat comfortabeler als met de auto+ tentje zoals we de eerste keer door Amerika hebben gereisd (alleen gaat het met de camper weer net iets langzamer).

groeten,
Jeanine

Hallo allemaal,

Opzoek naar info over het overnachten bij Wallmart kwam ik dit forem en meer tegen, en heb me aangemeld.

Ik, we, zijn nu al z’n 10 keer in de staten geweest en krijgen er nog steeds geen genoeg van. Het is begonnen met een zakenreis, Montana in de winter, en dan ben je verkocht.
Mijn grote passie is nu al bijna 40 jaar motor rijden, dus staat er sinds 2005 een Honda ST1100 bij vrienden in Walla Walla WA en wordt er elke vakantie gem, z’n 6000 mijl gereden. Tot nu toe een loop naar Denver, een keer naar Taos Nm, afgelopen jaar wat minder ver samen met m’n vrouw naar Minden Nv, en komende zomer eerst een Canada rondrit om in Moscow idahow de jaarlijkse Honda ST 1100/1300 te doen.
Ben (tot nu toe) de enige Euro ST rijder die jaarlijks dit evenement bijwoont.
Ik heb trouwens in 2001 m’n Nederlandse ST1100 meegenomen voor een 6 weken rondreis eerst in het oosten van de US tot aan de Mississippi om op 911 z’n 100km zuid van Washinton te stranden, heftig.

De rijzen zijn dus simpelweg meestal een einddoel, en dan enkele weken vooral veel platteland, geen interstates, kleine dorpjes, national parks enz, gedeeltelijk kamperen, soms een motel. ben meerdere keren werkelijk heel vriendelijke mensen tegen gekomen en daar dan ook geslapen, enkele heel goede vrienden aan over gehouden, die ook hier in Nederland geweest zijn.

De ultime droom is in enkele jaren (pensioen) samen met m’n vrouw langer rond te reizen, dan met een 5’ wheel, en uiteraard m’n motorfiets achterin.

Hier kun je enkele foto’s zien van afgelopen jaar oa Verginia citty Nv, de moeite waard.

http://sprint.smugmug.com/Holidays/WeSToc-Minden-short/9518580_bsE22#639601662_v2RLb

Hans

Wij gaan in april met de camper rondtrekken.
Maar ik kan me ook goed voorstellen dat met een auto en dan in hotels erg prettig is.
Het fijne lijkt mij dat je met een camper niet hoeft te slepen met bagage.
Wij reizen met een klein jongetje van 15 maanden oud dus dan is het fijn dat je zijn bed bij je hebt.
Maar misschien dat we er na deze vakantie anders over denken.

Heb in 2008 een campertrip van 7 weken gedaan,een verademing,de manier en het genot van het rijden.ben gestart in Vegas en vandaar een blokje om. Als vakantie land blijf ik het eindeloos vinden,maar iedereen heeft daar zijn mening over. voor een verslag zie
www.everyoneweb.com/vakantiesusa/
Gaat beslist nog een keer doen.

Ja, genieten van de ruimte in de VS met de auto. Helemaal top en de Amerikanen rijden over het algemeen heel vriendelijk en netjes. Maar het allerleukste vind ik het om een autorondreis te maken en daaraan vast een stedentrip te maken: lang leve het multicity ticket en goedkope hubs :wink:

Ik zelf ben nog nooit in Amerika geweest,dus als ik eventueel naar daar zou gaan,dan zal het een georganiseerde reis zijn!!Misschien met de reisverkiezing 2010?wie weet.
gegroet:georgessiam.

Toch niet een keer een moment vrijmaken voor zo’n vakantie? Is weer eens wat anders dan Thailand. :wink:
Frisse nieuwe culturen opsnuiven en enerverende ervaringen opdoen!

Ik reis het liefst met een Camper omdat ik:

[ul]
[li]dan mijn eigen routes kan volgen[/li][li]daarvan desgewenst kan afwijken[/li][li]helemaal gek ben van de landschappen en de cultuur daar[/li][li]vooral kan genieten van minder bekende plekken en attracties[/li][li]dan zoveel mogelijk van de snelwegen afblijf en niet voortdurend het gevoel heb zulke mooie dingen voorbij te rijden[/li][/ul]

Sinds een jaar of 10 kom ik daar minimaal 1x per jaar, heb daar een eigen camper en maak mijn trips altijd vanuit LA (mijn zoon woont daar). Het boek “Blue Highways” van William Least Heat Moon is een belangrijke inspiratiebron voor mij. Onderweg probeer ik altijd een muziekfestival mee te pikken, dat heb je met ouwe rockers.

In 2009 heb ik een groepsreis gemaakt:
New York -> Niagara -> Washington -> New York
een prachtige (hoogtepunten) reis in één week.

Afgelopen april heb ik het anders aangepakt, voorlopig geen groepsreis meer voor mij, lekker in mijn eentje op pad met de trein. 2 hoogtepunten = steden en dan een mooie route “eromheen bouwen”. Het voordeel van alleen reizen én afhankelijk zijn van het openbaar vervoer zijn de leuke contacten met de locals, heb daar tijdens mijn vakantie echt van genoten!! Dus volgend jaar ga ik weer op deze manier reizen.