Nationale parken Zuid-West Amerika, rondreis 4 weken

Een droom is om nog eens met mijn gezin een rondreis te maken door Zuid-West Amerika.
Vliegen op LA of SF en dan met camper of huurauto naar o.a. Yosemite NP, Zion NP, Death Valley, Monument Valley, Kings Canyon en Sequoia NP, Bryce Canyon, Joshua Tree NP, Grand Canyon.
Het liefst zou ik Yellowstone ook meenemen, maar dat ligt niet echt op de route.
Ik wil deze reis eigenlijk binnen twee jaar realiseren. Of het wordt de Zuid-West Amerika of Zuid Afrika. Dat weet ik nog niet. Moet het allemaal nog uitzoeken.
Mijn vragen zijn: om te beginnen auto of camper? We zitten vast aan het hoogseizoen ofwel juli en augustus, de schoolvakantie. Ik heb gehoord dat je in het hoogseizoen alle hotels ver van te voren moet boeken. Eigenlijk willen we dat niet. Vrijheid, blijheid :). Is het dan handiger om met een camper te rijden?
De kinderen zijn 11 en 9 of 1 of 2 jaar ouder dus. Met een camper kom je weer niet op onverharde wegen.
En welke auto dan? een 4WD of toch maar gewoon. De kosten zullen met een 4WD aardig oplopen ben ik bang.
Uiteraard heb ik vast nog veel meer vragen als de tijd vordert en ik meer dingen uitzoek. Vooreerst twijfel ik vreselijk over camper of auto. En hoe zit het met de kostenvergelijking auto of camper.
Is er iemand die mij hierin wat kan helpen?

Dat is een hele mooie reis! Kijk wel uit dat je niet te veel wilt doen. Het zou zonde zijn als je maar 1 dag in elk park bent, aangezien je dan heel veel mist. Yellowstone zou ik dus schrappen.

Toen wij dezelfde reis 2 jaar geleden maakten hebben we alles in januari geboekt. Uiteraard heb je een stuk meer vrijheid als je alles op het moment zelf doet, maar wij vonden het toch ook wel fijn om wat zekerheid te hebben. Bijvoorbeeld bij de Grand Canyon is het heel lastig om last-minute nog wat te kunnen regelen. Voor een camper geldt het ook dat je iets moet regelen waar je kunt slapen, want je mag niet zomaar overal overnachten.

Wij hebben alleen ervaring met het huren van een auto en geen camper. De site die het vaakst op dit forum wordt aangeraden, en waar wij destijds ook onze auto hebben gehuurd is http://www.drive-usa.de/ . Een 4WD is nergens voor nodig, absoluut niet doen dus. Off-road rijden ga je toch niet doen. Alleen in Monument Valley heb je het Navajo Tribal Park en als je dat gaat doen dan rijd je wel over een onverharde weg. Maar met een beetje grote auto (wij hadden een Chevrolet Equinox), is dat prima te doen (al mag het officieel niet van de verhuurmaatschappij).

Succes met uitzoeken!

1 like

Wij zijn daar vijf keer geweest. En wij hebben ondervonden, dat in prijs niet veel verschilt, of je met een camper gaat of met een huurauto.
Maar als je de hotels niet van hieruit wilt (of durft) te boeken, dan zou je toch maar een camper moeten nemen.
Wil je toch een auto huren, dan wil ik wel de moeite nemen om een route dag voor dag voor je op te zetten.
Als je een auto huurt, dan heb je geen koelkast en dat ga je misen. Wij kochten daarom op de eerste dag al zo’n polystyreen koelbox en die zetten wij dan op de achterbank.
Huurauto? Kies voor een full size twee deurs. Die hebben ze vak niet (meer) en dan krijg je zonder meerkosten een vierdeurs.

1 like

Met 4 mensen en waarschijnlijk een hoop bagage zou ik voor een standard SUV kiezen dus bv een Ford Explorer
Voor RVs lees dit eerst eens en bepaal dan of het iets voor jullie is. Met een RV mag je van de meest maatschappijen niet door Death Valley in de zomer. Voor Grand canyon en Yosemite maar ook voor de andere NPs zoals Bryce en Zion moet je in het hoogseizoen ook reserveren met een RV.
Onverharde wegen mag je met geen enkele huurauto rijden maar dat wil niet zeggen dat iedereen zich daar aan houdt.
Hier is de link voor RV rental: http://www.tripadvisor.com/Travel-g28926-c187230/California:United-States:Rv.Rental.Is.It.Right.For.Us.html
En voor SA. Je weet dat het dan winter is in augustus daar.
Yeehaw

1 like

Allemaal bedankt voor jullie reacties Yeehaw, VideJo en DaviddeV1990. Ik zal eens kijken op de genoemde sites voor auto’s.
Misschien toch Yellowstone maar laten varen …
We twijfelden nog over Amerika of Zuid Afrika. Zuid-Afrika zijn we al een keer geweest en is misschien voor de kinderen wel leuker. Maar Amerika lokt ook heel erg. Misschien moeten we de Amerika-reis maar met z’n tweeen doen zonder kinderen, over een aantal jaren als ze niet meer mee willen.
Als we al zo’n grote reis gaan maken met de kinderen, dan zal het niet eerder zijn dan volgend jaar. Mochten we voor Amerika kiezen, dan kan het zijn dat ik je aanbod aanneem VideJo voor een uitgestippelde trip …
Ik zal me ook eens melden op de Afrika site om wat tips te vergaren. Maar de verre reis komt er hoe dan ook!!!

Ik denk dat jullie kinderen de ideale leeftijd hebben voor een reis naar de Verenigde Staten. Wij zijn talloze keren naar de USA geweest en ook enkele malen naar Zuid Africa. Moeilijke keuze want beide landen zijn prachtig.

1 like

Zelf denk ik ook dat de kinderen nu en volgend jaar de ideale leeftijd hebben. We houden heel veel van de natuur, maar de vraag is of de kinderen niet een beetje overvoerd worden van al die parken in Amerika. Ik weet dat er genoeg te zien is en ook wel diversiteit, maar toch knaagt het gevoel dat Zuid-Afrika misschien meer aanspreekt. Misschien komt dat ook doordat we daar zelf al eens geweest zijn. Dat is meer “vertrouwd”. Bovendien denk ik dat het iets goedkoper is. Er moet sowieso goed gespaard worden welk land het ook wordt :slight_smile:
Yeehaw ben je ook op het Zuid-Afrika forumgedeelte te vinden? Kunnen we daar nog van gedachten wisselen over een reis daarheen…

Ik heb het al zo druk met al die USA/Road Trips forums dus ik laat SA maar even aan mij voorbij gaan…:wink: Beloof de kinderen een bezoek aan Disneyland in Anaheim aan het eind van de reis. Kunnen ze ergens naar uitkijken!

Het voordeel van SA lijkt mij dat er geen tijdsverschil is. Wij plannen dit jaar een reis naar Zuid-West-Amerika en ik hoop dat de kinderen niet te veel last gaan hebben van jetlag.

Daar komen de kinderen en volwassenen snel genoeg overheen. Vliegen naar het westen is meestal minder vermoeiend dan vliegen naar het oosten maar op de terugweg kan je hopenlijk in het vliegtuig slapen.

1 like