Ik ben met mijn vriend plannen aan het maken voor een grote reis!
Het allerliefst zouden we naar de VS willen, en dan de West-Coast ontdekken.
We zijn hier beiden nog nooit geweest en weten dus niet heel goed hoe we alles moeten uitzoeken en wat we moeten uitzoeken enzovoorts!
We zijn allebei onder de 25, mijn vriend zou gaan rijden en hij heeft 3 jaar rij-ervaring.
We hebben nu nog een hele grote lijst met dingen die we zouden willen zien, waarvan er nog wel wat af zal vallen, omdat niet alles in 1 x mogelijk is…:
Grand Canyon
Monument Valley
Death Valley
L.A.
San Fransisco
Rocky Mountains
Glacier National Park
Las Vegas
Carlsbad Caverns, New Mexico
Moab & Red Rock Country, Utah
Bryce Canyon National Park
Grand Teton national park
Yellowstone National Park
Een aantal vragen heb ik al op een rijtje:
Wat is een betrouwbare/goedkope camperverhuur?
Hoeveel moet je rekenen voor gas/benzine?
Is een camper niet erg inbraakgevoelig?
Hoe duur is het dagelijks leven in de VS?
Gaat het een probleem zijn dat wij onder de 25 zijn?
Natuurlijk zijn alle tips en ervaringen zijn welkom!!
Ik heb je topic in het Amerika reisforum gezet, waar het waarschijnlijk meer gelezen zal worden.
Nog een tip: kijk ook eens in de zoekmachine, want je bent niet de eerste die zo’n traject doet.
De volgende vraag is: Welke maanden? Het maakt nogal verschil wanneer je bv naar Yellowstone wil. Voor de autohuur zal je hoogstwaarschijnlijk under 25 fee betalen. Kijk eens op www.usareisen.de voor autohuur. En waarom wil je met een Rv gan reizen (die je merkwaardig genoeg al vaak va 21 kan huren). Een kleine auto en dan onderweg kamperen zal goedkoper uitvallen. Een RV is niet meer inbraakgevoelig dan een auto maar het rijden met zo’n ding in de steden en daar ook parkeren is niet echt handig. En wat zijn jullie hobbies? Wil je bv veel gaan wandelen, museums? Pretparken? etc.
het idee is eind maart - eind mei, usreisen.de ga ik zeker bekijken, bedankt! En we zijn wel van plan veel te gaan wandelen in de parks, musea denk ik niet te veel en pretparken zijn er denk ik niet heel veel in ons rondje (?)
Ik heb samen met een vriend (22j en 23j) in juli/augustus 4 weken rondgetrokken door het westen. Ons reisschema kun je hier vinden: http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=159869 . We hebben een auto gehuurd bij usareisen.de (of de Engelse variant: http://www.drive-usa.de/). Zij bieden volgens mij de goedkoopste optie voor mensen onder de 25 jaar. Volgende keer zouden wij daar ook zeker weer een auto huren. Voor ongeveer € 1.500 hadden wij vier weken lang een gloednieuwe Chevrolet Equinox. Echt een heerlijke auto. Ik zou persoonlijk ook niet voor een camper gaan en gewoon een grote auto nemen. Wij waren ongeveer 3,50-4,00 dollar per gallon kwijt. We hadden voor 4 weken en een kleine 7.000 kilometer ongeveer 600 Euro begroot, maar kwamen achteraf uit op nog geen 400 Euro. Die benzine kost echt bijna niks daar vergeleken met Nederland.
Dingen die wij het leukste vonden: Wandelen in Zion (Observation Point Trail en Angels Landing Trail, the Narrows), Devils Garden Trail in Arches National Park, mountainbiken rond Moab, off-road rijden in Monument Valley Navajo Tribal Park, schieten in Las Vegas, fietsen over de Golden Gate Bridge in San Francisco. Maar eigenlijk was alles gewoon enorm gaaf.
Wij zijn ook enorm veel wezen wandelen en hebben zo min mogelijk dagen in de steden (Los Angels, Las Vegas en San Francisco) doorgebracht. Onze blogs met foto’s kun je eventueel hier nog nakijken: http://www.daviddevogel.nl/blog/
Ik heb nu een deel van jullie blog gelezen, supermooie site en het ziet eruit alsof jullie een supermooie reis hebben gemaakt!!
Hoe hebben jullie het geregeld met overnachten, hoe duur was dat? En eten/drinken?
Supermooie foto’s hebben jullie gemaakt, worden we nog enthousiaster van!
Wij hebben alle hotels/motels via internet vooraf geboekt. Hierbij hebben we zowel op de kwaliteit gelet, op de locatie (niet al te ver buiten een N.P.) en de prijs. Voor 27 hotelovernachtingen kwamen we uit op € 2.018,33. Aan ontbijt, lunch, avondeten en eten/drinken bij supermarkt gekocht hebben we zo’n € 1.400 uitgegeven. Wij hebben wel redelijk goedkoop gegeten overal. Ontbijt bestond vaak uit brood van de supermarkt, lunch is voornamelijk een broodje van de Subway en aan avondeten waren we ongeveer 45 dollar per keer kwijt met 2 personen.
Wat aan te raden is, en wat heel veel mensen doen, is om op de eerste dag een koelbox te kopen. Vrijwel alle motels hebben een ijsmachine. Elke ochtend vul je de koelbox met je watervoorraad voor die dag en daar bovenop een laag ijsblokjes. Zo heb je altijd koud water, wat geen overbodige luxe is. En neem ook genoeg water mee. Bij sommige wandelingen namen wij tot wel 4 liter p.p. mee en dat ging dan bijna helemaal op.
Hadden jullie gewoon via die site http://www.drive-usa.de/ geboekt en dan was alles meteen geregeld met de leeftijd onder de 25 etc? En kwamen er niet nog taxes en dat soort dingen bij? En van die koelbox is inderdaad een goed idee! Zouden jullie je reis precies hetzelfde regelen als je het opnieuw kon doen of dingen anders regelen?
Via die website hadden wij onze auto geboekt ja. Je moet de auto dan wel via deze link boeken: DRIVE-USA | Alamo U25 Information | Great Deals on Rental Cars in Florida, California, New York, and the United States Want helaas is het wel een stuk duurder als je onder de 25 bent. De vraag of we dingen anders zouden doen hebben we vaker gehad, maar het antwoord is eigenlijk: nee. Uiteraard hadden we achteraf misschien net een iets ander hotel gekozen wat schoner was, waar wel een goede internetverbinding was of die wat dichter bij een National Park lag, maar we zouden nog steeds alles vooraf boeken. Geeft ons wel een fijn gevoel als je weet waar je terecht komt aan het eind van de dag. Ook zouden we nergens korter blijven de volgende keer. Sommige plekken hadden we het liefst nog wat langer gebleven (Sedona, Moab, Zion) maar dat zat er niet in helaas.
Heb je al nagedacht over de te volgen route want Maart-mei zal niet geschikt zijn voor Glacier en Yellowstone. Ook Carlsbad C liggen een heel stuk buiten een gangbare route.
Ik lees dat jullie voor de eerste keer gaan en reserveren geeft wel heel wat meer rust. Wij reserveren nooit iets maar voor ons is een reis naar de USA normaler dan een reis naar Spanje dus geen vergelijk.