Roadtrip West Coast

Hallo allemaal!

In de zomer van 2016 willen een vriendin en ik (dan 22 en 24 jaar) met een camper(of auto) rondreizen door Amerika, de west coast. Nou hebben wij een beetje gekeken voor een route maar vroegen ons af of dit haalbaar is. Zijn er plekken die we missen, of plekken waar we langer moeten blijven? Ook zijn er stukken net te ver uit elkaar, waardoor we nog een stop moeten toevoegen. Graag horen we jullie tips!
We hebben er geen moeite mee om een enkele keer lange stukken te rijden omdat we elkaar kunnen afwisselen. Maar 7 uur is hier toch wel de max.

Zelf twijfel ik nog wel of we met de camper of auto moeten gaan. Hebben jullie hier ervaring mee? Alle tips zijn welkom.

Dag 1 > San Francisco
Dag 2 > San Francisco
Dag 3 > Via Santa Cruz (117km) naar Pismo Beach (281km)
Dag 4 > Via Santa Maria (31km) naar Santa Barbara (102km)
Dag 5 > Santa Barbara
Dag 6 > Los Angeles (153km)
Dag 7 > Los Angeles
Dag 8 > Palm springs (172km)
Dag 9 > Grand Canyon (663km)
Dag 10 > Grand Canyon
Dag 11 > Monument Valley (282km)
Dag 12 > ?
Dag 13 > Rocky Mountain (vanaf MV 874km)
Dag 14 > Rocky Mountain
Dag 15 > ?
Dag 15 > Yellowstone (vanaf RM 982km)
Dag 16 > Yellowstone
Dag 17 > Salt Lake City (566km)
Dag 18 > ?
Dag 19 > Via Lake Tahoe (vanaf SLC 927km) naar Mammoth Lakes (226km)
Dag 20 > Yosemite (166km)
Dag 21 > Yosemite
Dag 22 > Sequoia (290km)
Dag 23 > Death Valley (583km)
Dag 24 > Death Valley
Dag 25 > Via Ghost town (229km) naar Las Vegas (37km)
Dag 26 > Las Vegas
Dag 27 > Vlucht naar New York
Dag 28 > New York
Dag 29 > Vlucht naar huis

Tot slot zijn wij erg bezig met het budget voor deze reis. Wij kunnen via Kilroy (in mijn ogen) hele goedkope retourvluchten regelen, ongeveer € 700,- (AMS - SF // LV - NY - AMS). Daarbij regelen zij de camperhuur, deze prijzen ontvangen wij eind juli. Het fijne hierbij is dat er geen extra kosten zijn voor de tweede bestuurder, met ons leeftijd geen probleem is en alle verzekeringen incl. zijn.
Wij hebben bereken dat de benzinkosten ongeveer rond de € 640,- euro zullen liggen. Voor de standplaatsen hebben wij nog niet gekeken, zowel gratis als betaald, ook hierbij zijn de tips zeker welkom. Kunnen wij ergens van te voren de American the Beautifull pass aanvragen, of kan dit ter plekke? Tot slot dachten wij aan een dagbudget van ongeveer 50 tot 70 euro per dag, is dit een reëel bedrag?

Het zijn nogal wat vragen, maar we horen graag jullie advies! :slight_smile:

Groetjes,
Lisa

Hoi Lisa,

Ik zou even goed opletten bij het huren van een auto. Wanneer bestuurders jonger zijn dan 25 jaar, kost het je in 99% van de gevallen het dubbele aan auto/camper huur… (jongeren tot en met 24 jaar vallen in een risicogroep voor ongevallen, vandaar).

Wel echt een hele gave reis die jullie willen maken, ik ga zelf over drie weken ongeveer dezelfde reis doen dus ben erg benieuwd!
Groetjes, Nadia

Mocht je ook een navigatie willen huren kan he dat beter in NL doen, bij Amerikaanse autoverhuurbedrijven m, als ze er al zijn vaak duur, $15 per dag… Kijk eens op www.navigatie-huren.nl = € 1,50 per dag

Weet niet of ik wel 2 nachten Santa Barbara zou willen doen op jullie reis. Na GCNP kan je Page bezoeken met Antelope Canyons, Horseshoe bend en Lake Powell. Na Monument Valley zou je naar Moab kunnen gaan met Canyonlands en Aches maar ik zu hier zeker 3 nachten willen verblijven. Van Moab is het een volle dag rijden naar RMNP waar je bv in Grand lake kan logeren over via Trail Ridge rd in Estes park.
Voor Yellowstone (en Grand Teton NP) heb je zo veel te weinig tijd. In het algemeen raad ik 4 dagen Yell en 2 dagen GTNP aan. Je hoeft vanaf Yellowstone ook niet naar SLC maar je kan via Twin Falls en Elko reizen met een overnachting op weg naar Yosemite.
Met een auto zal je vastzitten aan de young driver’s surcharge. Je kan een Campervan huren bij bv Jucy of Escape. Dit zijn eigenijk vans of te wel Glorified beds on Wheels. Voor extra miles zal je moeten betalen Goedkoopst is een auto huren en dan gaan tentcampen onderweg. Bij Walmart kan je uitrusting kopen.
Yeehaw

wanneer zouden jullie gaan? ik en een vriendin (beide 23jaar) zouden eind juni ook willen gaan maar we zoeken nog reisgenoten om de kosten te drukken.

Hoi hoi,

Dit was een post van vorig jaar, ik ben dus al geweest :slight_smile:

Veel plezier!

Kijk eens op You Tube: daar staat een film van onze roadtrip met alle info die je nodig hebt. We even tijd maken om ted bekijken. Zijn vier delen. www.youtube.com/dewitdelahaye Veel kijk- en reisplezier. Is écht de moeite.

.

Is een hele mooie route, maar je gaat enkele keren erg lang in de camper zitten.
1 dag New York is ook wat weinig.