Inderdaad, alweer een Amerika-newbie die zijn route even wil voorstellen
Komende zomer (juli 2010) willen mijn vriendin en ik, samen met nog 2 personen, voor het eerst een rondrit maken langs de Westkust. De afgelopen weken heb ik heel wat opgezocht en tips op verschillende forums doorgenomen. Dit heeft me een heel stuk geholpen bij het opstellen van onze route, alvast bedankt daarvoor dus…
Ik veronderstel dat mijn route niet zo afwijkend is van de andere routes die op dit forum werden voorgesteld maar ik wou ze voor alle zekerheid toch even laten controleren (bepaalde plaatsen te kort, te lang, steden die niet of juist wel de moeite waard zijn,… jullie laten het maar horen!). De hotels zijn nog niet zeker, maar heb ik geselecteerd op basis van de input die ik hier en op andere fora vond de afgelopen weken. Voor bepaalde plaatsen heb ik nog geen suggestie, dus alle tips zijn meer dan welkom!
Hier dus ons schema tot nu toe:
1 6/07/2010 Aankomst SFOParc Fifty Five Hotel?
2 7/07/2010 San FranciscoParc Fifty Five Hotel?
3 8/07/2010 San Francisco -Yosemite National ParkCedar lodge el portal?
4 9/07/2010 Yosemite National Park - Mammoth LakesAustria hof lodge?
5 10/07/2010 Mammoth Lakes - Death ValleyFurnace creek ranch?
6 11/07/2010 Death Valley - Las VegasLuxor? Excalibur?
7 12/07/2010 Las VegasLuxor? Excalibur?
8 13/07/2010 Las Vegas - Zion National ParkBW Zion Park Inn
9 14/07/2010 Zion National Park - Bryce National ParkCanyon Grand Best Western
10 15/07/2010 Bryce National Park - Grand Canyonbright angel lodge
11 16/07/2010 Grand Canyon - KingmanQuality Inn Kingman
12 17/07/2010 Kingman - Palm SpringsJW Marriott desert springs res
13 18/07/2010 Palm Springs - Los AngelesHollywood Orchid Suites
14 19/07/2010 Los AngelesHollywood Orchid Suites
15 20/07/2010 Los AngelesHollywood Orchid Suites
16 21/07/2010 Los Angeles - Santa Barbara
17 22/07/2010 Santa Barbara - San Luis Obispo
18 23/07/2010 San Luis Obispo - Monterey
19 24/07/2010 Monterey - San Francisco
20 25/07/2010 San Francisco
21 26/07/2010 **San Francisco - home **
22 27/07/2010
Zoals je ziet heb ik 1 dag opengelaten aan het eind. We willen graag 22 dagen gaan maar ik weet niet goed waar ik die extra dag best inplan. Een extra dag Vegas lijkt me wel leuk, maar misschien is het beter om in een bepaald park langer te blijven? San Francisco lijkt me alleszins wel voldoende, en ook aan LA hebben we met 3 dagen genoeg denk ik (1 voor de stad en 2 voor pretparken).
Verder heb ik ook nog enkele algemene vragen:
Wij reizen dus met 4 personen en meestal zullen we 1 kamer delen. Ik heb gezien dat dit vaak een stuk goedkoper uitkomt en dat de prijs van een 2-persoonskamer niet veel verschilt met die van een 4-persoonskamer. Vaak bevatten deze kamers echter 2 queensize bedden, soms zelfs 1 kingsize voor 4 :-s. Ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met kamers voor 4 en of deze ruim genoeg zijn?
We hebben nog geen vliegtuigtickets aangezien ik momenteel de prijzen niet interessant vind en ik wil wachten op promoties in januari. Nu hoor ik vaak dat de hotels/lodges in de parken vroeg op voorhand geboekt moeten worden als men zeker wil zijn van een kamer. Ik vroeg me dan ook af of het verstandig was de kamers al te boeken, zelfs al hebben we nog geen vliegtuigtickets? Of is het beter te wachten tot januari, met het risico dat de hotels die we willen al volzet zijn?
Dat is het voorlopig zo een beetje
Ik hoop dat ik een beetje feedback krijg zodat ik de route kan aanpassen en optimaliseren!
De route is volgens mij best aardig zo. Je zou evt. een extra overnachting tussen Bryce en Grand Canyon kunnen inplannen te Lake Powell.
Wat betreft de vliegtickets: je gaat midden in het hoogseizoen, dus ik zou geen aanbiedingen verwachten. Zeker niet bij KLM & co. Sterker nog, ik denk dat de prijzen alleen nog maar verder omhoog zullen gaan. Wellicht kun je bij een reisbureau een goedkope fly&drive halen?
Hi en welkom op het forum Annelies.
Ik zal met het eind beginnen:
Kamers. Met 2 Q-beds is de kamer vaak groot genoeg voor 4 personen (dat moet ook wel natuurlijk). Je moet wel heel goed met elkaar overweg kunnen anders wordt je reis verpest door ruzies. Wij zijn een keer met vrienden gegaan en hebben na die eerste nacht 2 kamers genomen. Niet omdat we ruzie hadden maar het is allemaal wel erg op elkaar. Ze zijn nog steeds vrienden gelukkig. Een K-bed is wel groot maar totaal ongeschikt voor 4 personen. Ik zal hier geen grappen over maken…
Zie Jurjen’s advies.
Nu je route.
De meeste vluchten komen laat in de middag of vroeg in de avond aan. Je zal met jetlag te maken hebben. De volgende morgen ben je heel vroeg wakker. Wij gaan dan het liefst meteen onderweg. Doen wat boodschappen etc. Ik zou San Francisco tot het eind van je reis bewaren. In SF heb je geen auto nodig. Het OV is prima en parkeren duur. Zo, dat weet je dan ook weer. Wij rijden altijd wel zelf in SF omdat die steile hellingen een onweerstaanbare attractie voor ons zijn. Probeer Lombard Street eens…
Dag 1: Aankomst SF
Dag 2: Boodschappen (cooler!)en de rit naar Yosemite NP (4-5 uur rijden).
Dag 3: Yosemite NP. Dit park is veel te mooi om zo maar doorheen te rijden. Je hebt tenminste een volle dag nodig. Reserveringen moet je zo snel mogelijk maken. Liefst nu al. Misschien al te laat…
Dag 4: Tioga Pass en naar Lee Vining. Bezoek Mono Lake en probeer ook Bodie, een van de beste ghosttowns en absoluut een bezoek waard. Neemt wel wat extra tijd. Overnachting in Lee Vining, June Lake, Mammoth of Bishop of zelf Lone Pine. Lone Pine heeft de mooiste locatie aan de voet van Mt. Whitney en de Alabama Hills.
Dag 5: Naar Death Valley. Heetste plek op aarde ongeveer. Ook een van de mooiste parken. Je zal hier niet gaan wandelen in de zomer. Altijd water mee in de auto. Furnace Creek Ranch is als een dorpje met verschillende soorten accomodatie, restaurants, golfbaan(!), museumpje etc. de andere optie is Stovepipe Wells Village. Beter restaurant en meer een “woestijn” gevoel. Stargazing is hier beter met uitzicht over SPW sanddunes. Reseveringen (ook hier reserveren) via www.xanterra.com
Dag 6: Na een bezoek aan DV naar Las Vegas maar neem je tijd voor DV.
Dag 7: Las Vegas. Een dag is een must maar dan willen we ook graag weer weg.
Dag 8: Las Vegas naar Zion. Dat is slechts drie uur rijden dus heb je de tijd om via Lake Mead en Valley of Fire SP te gaan.
Dag 9: Zion. Neem hier echt tenminste een dag voor. www.nps.gov/zion
Dag 10: Van Zion naar Bryce. Neem de rest van de dag in Bryce. Onderweg stops bij Canyon Overlook Trail off ut9 in Zion net ten oosten van de tunnel en bij Red Canyon niet ver van Bryce. Het visitor center hier is uitstekend, beter dan bij Bryce vinden wij, en vooral veel rustiger.
Dag 11: Bryce naar Page. Het zou onverstandig zijn Page over te slaan. Je kan hier gemakkelijk 2 nachten blijven. Met een nacht bezoek in ieder geval Antelope Canyon en Horseshoebend overlook. Ook Glen Canyon Dam is de moeite waard. Bryce-Page is maar 3 uur rijden.
Dag 12: Naar GCNP. Zonder stops is Page-GC VIllage ca. 2.5 uur rijden maar je zal er veel langer over doen met de stops onderweg.
Dag 13: Neem de morgen voor GC en rijd dan naar Kingman via Seligman en de oude route R66.
Dag 14: Waarom naar Palm Springs? Wij zijn gek op PS om te golfen en R&R. Nou ja genoeg goede restaurants en misschiende Aerial Tramway. En nog wat canyons etc. Zal je geen tijd voor hebben. De route naar PS is wel bizonder. Neem van Kingman de oude route 66 (IR10) via Sitgreaves pass naar Oatman en laat je verrassen. Dan van Oatman naar Topock (tank vullen, brandstof is goedkoper in Az dan in Ca.), I40 en dan via National Trails hw (R66) via de ABC dorpen naar Amboy. Stop at Roy’s Cafe, neem Amboy road naar Twentynine Palms, bekijk de Murals en dan naar PS via 62. Hier is ook nog Joshua Tree NP, Prachtig maar tijd…
Dag 15,16: Los Angeles. Orchid Suites is prima. Gratis parkeren en midden in Hollywood. 20 miles west van Palm Springs off I10 is Cabazon met een van de beste Outlet Malls. Ik haat Outlet malls maar deze is goed. geweldige aanbiedingen.
Dag 17: Van Los Angeles (via Pacific Coast hw Santa Monica-Malibu-Oxnard) via Santa Barbara en hw1 naar Cambria. San Luis Obispo is een provincie plaats en niet aan de kust. Als je hier toch wil slapen reserveer dan Madona Inn.
Dag 18: Bezoek aan Hearst Castle en dan die prachtige hw1 langs de kust naar Big Sur, Point Lobos SR en Carmel. Overnachting Monterey.
Dag 19,20,21 naar San Francsico en verblijf.
Dag 22: Naar huis en je volgende reis plannen!!
Koop bij de ingang van je eerste NP de America the Beautiful Pass voor $ 80,-- . Koop na aankomst meteen een cooler, die zal je nodig hebben. Met 4 personen huur een SUV (midsize/standard SUV) 4wd is niet nodig maar je hebt een grote bagageruimte nodig met 4 reizigers en zelfs een full size slokt niet al je bagage, behalve als je heel licht reist.
Maar reserveringen voor de NP zo snel mogelijk.
Hth
Yeehaw
Wow! Zoveel gedetailleerde info, heel erg bedankt daarvoor, dit helpt ons echt op weg!
Wat het vliegtuig betreft heb ik een week geleden naar Connections gemaild om te vragen wanneer het de meest interessante periode is om te reserveren indien we in juli willen gaan. Zij zeiden me dat er in januari steeds promoties zijn voor Amerika, en dat de prijzen dan een heel stuk lager liggen. Vrienden van ons zijn afgelopen juni naar westkust geweest, nog niet echt de topperiode, maar zij reserveerden in februari bij Connections aan 450 pp (wel vliegen naar Las Vegas). Voorlopig wacht ik nog even af.
Wat yosemite betreft, inderdaad, daar ben ik dus al te laat voor… Ik had gisteren gekeken voor de Yosemite Lodge, er waren enkel nog Lodge kamers, geen standaard rooms meer. Vandaag kijk ik weer en er is niks meer beschikbaar, het gaat blijkbaar echt snel… Ik ben ondertussen er wel van overtuigd dat 1 dag te weinig is voor Yosemite. Aangezien Yosemite Lodge niet meer beschikbaar is en The Awahnee toch wat boven ons budget is :-), denk je dat de cedar lodge in el portal ook de moeite is om er 2 keer te overnachten?
Palm Springs had ik inderdaad gekozen om een keer te golfen en wat uit te rusten, maar misschien is het overbodig en neem ik beter elders een extra dag.
Over San Luis Obispo, bedankt voor de info, het lijkt idd beter dat we een andere plaats nemen, die echt aan de kust ligt.
Zo, ik kan weer wat verder met het plannen en organiseren (kruipt wel meer tijd in dan ik dacht, maar is natuurlijk al deel van het plezier).
Nog es bedankt voor de uitgebreide routebeschrijving!
Is het echt aan te raden om 2 nachten in Zion door te brengen? Ik kan me niet echt goed een idee bij dit park vormen, en wanneer ik een aantal reisblogs bekijk, dan zie ik dat men hier meestal maar 1 nacht doorbrengt.
De route van Grand Canyon naar LA willen we liefst niet in 1 keer doen, maar 2 keer stoppen is inderdaad misschien teveel van het goede. Wat valt dan het meest aan te raden: een stop ter hoogte van Kingman of ineens iets verder doorrijden en een nacht in Palm Springs doorbrengen? Palm Springs lijkt me tof om na een lange rit even te relaxen aan het zwembad en es te golfen. Bij Kingman kan ik me weinig voorstellen, is hier iets te zien?
Dit is het voorlopige aangepaste schema:
6/07/2010 Aankomst SFO
7/07/2010 San Francisco
8/07/2010 San Francisco -Yosemite National Park
9/07/2010 Yosemite National Park
10/07/2010 Yosemite National Park - Mammoth Lakes
11/07/2010 Mammoth Lakes - Death Valley
12/07/2010 Death Valley - Las Vegas
13/07/2010 Las Vegas
14/07/2010 Las Vegas - Zion National Park
15/07/2010 Zion National Park
16/07/2010 Zion National Park - Bryce National Park
17/07/2010 Bryce National Park - Page
18/07/2010 Page - Grand Canyon National Park
19/07/2010 Grand Canyon - Kingman
20/07/2010 Kingman - Los Angeles
21/07/2010 Los Angeles
22/07/2010 Los Angeles
23/07/2010 Los Angeles - Cambria (Moonstone Beach)
24/07/2010 Cambria - Monterey/Carmel by the Sea
25/07/2010 Monterey - San Francisco
26/07/2010 San Francisco
27/07/2010 San Francisco - home
We denken er wel aan om 1 extra nacht door te brengen in Vegas, er is immers zoveel te doen en 2 nachten lijkt ons toch wat te weinig.
Nee hoor, er moet natuurlijk niets wat betreft Zion maar de wandelmogelijkheden zijn hier groot en je moet met een shuttle de canyon in en dat neemt nogal wat tijd. Bryce kan je zelf inrijden. Als je maar een nacht bij GC blijft zou ik niet verder rijden dan Kingman de volgende dag. Niets bizonders hier maar een goede overnachtingsplaats. Als je na een nacht GC naar PS wil gaan ben je de gehele dag onderweg.
Wij ( 3 personen) zijn dezelfde reis aan het uitzoeken en hebben bijna dezelfde route.
Je route ziet er goed uit! en véél info van Yeehaw.
Ik zie dat je ook al hotels hebt uitgezocht, ga je deze zelf boeken? of heb je inmiddels al geboekt? zijn deze in een bepaalde prijsklasse?
Inmiddels hebben wij het reisbureau ook al opdracht gegeven één en ander uit te zoeken.
Wij willen een rondreis van ongeveer 16 dagen maken en dan nog een dag of 5 naar ??? Hawai / Bahama’s / Miami, dit weten we nog niet.
We hebben al een groot stuk van onze hotels geboekt, omdat sommige hotels die we wilden in bepaalde parken al volzet waren (we gaan immers tijdens het hoogseizoen. Ik heb ondervonden dat zelf boeken steeds veel goedkoper uitkomt dan boeken met een reisbureau. Je hebt natuurlijk wel iets meer werk met het zoeken naar voordelige en goede hotels, maar dat is al een deel van het plezier hé! Onze hotels variëren van prijsklasse, we hebben iets goedkopere en iets duurdere maar over het algemeen vallen de prijzen goed mee aangezien we met 4 zijn en de prijs van 1 kamer dus ook door 4 kunnen delen. Hieronder een overzicht van onze aangepaste route + de hotels:
6/07/2010 Aankomst SFO Columbus Motor Inn?
7/07/2010 San Francisco Columbus Motor Inn?
8/07/2010 San Francisco -Yosemite National Park Cedar Lodge El Portal
9/07/2010 Yosemite National Park Cedar Lodge El Portal
10/07/2010 Yosemite National Park - Mammoth Lakes Austria Hof Lodge (Condo)
11/07/2010 Mammoth Lakes - Death Valley Stovepipe Wells Village
12/07/2010 Death Valley - Las Vegas Excalibur, Planet Hollywood, …?
13/07/2010 Las Vegas Excalibur, Planet Hollywood, …?
14/07/2010 Las Vegas Excalibur, Planet Hollywood, …?
15/07/2010 Las Vegas - Zion National Park Desert Pearl Inn
16/07/2010 Zion National Park Desert Pearl Inn
17/07/2010 Zion National Park - Bryce National Park BW Bryce Canyon Grand
18/07/2010 Bryce National Park - Page Lake Powells Days Inn
19/07/2010 Page - Grand Canyon National Park Bright Angel Lodge
20/07/2010 Grand Canyon - Kingman BW A Wayfarers Inn and Suites
21/07/2010 Kingman - Los Angeles Hollywood Orchid Suites
22/07/2010 Los Angeles Hollywood Orchid Suites
23/07/2010 Los Angeles Hollywood Orchid Suites
24/07/2010 Los Angeles - Morro Bay Blue Sail Inn
25/07/2010 Morro Bay - Monterey Intercontinental The Clement
26/07/2010 Monterey - San Francisco Parc 55
27/07/2010 San Francisco Parc 55
28/07/2010 San Francisco - home
Ik hoop dat je er wat mee bent. Jouw idee om nog 5 dagen bvb Hawaï te doen lijkt me zeker ook fantastisch, maar ik zou me persoonlijk liever toespitsen op het zuidwesten, er is immers zoveel te zien… Ik had het al vrij moeilijk met het maken van bepaalde keuzes, en wij gaan 23 dagen. Maar goed, mits je bepaalde dingen schrapt of inkort zou het natuurlijk wel mogelijk zijn.
Alleszins veel plezier toegewenst met het plannen van jullie reis!
PS: nog een vraagje voor Yeehaw misschien: is het mogelijk om in onze route een bezoek aan Monument Valley in te plannen (vanaf Page), zonder aan ons huidige schema te raken? Of houden we dit best voor een volgende reis?
Vanaf Death Valley ken ik al die hotels wel en je hebt goede keuzes gemaakt. Complimenten daarvoor.
Van Page naar Monument Valley is 2.5 uur rijden en van Monument Valley naar GC Village is het 3.5 uur maar dat is zonder stops langs de east rim en in MV. Ik zou bekijken wat je in Page wil doen en dan beslissen of je via MV wil rijden. Page naar GC Village is 2.5 uur (alweer zonder stops) dus je gaat een omweg van ongeveer 3.5 uur maken plus de tijd voor MV.
Yeehaw
Bedankt voor de info en altijd leuk te horen dat we goede keuzes hebben gemaakt :hihi:
Wat MV betreft, misschien laten we dit dan beter voor een volgende reis. Ik vind het ergens jammer omdat ik het heel graag had gezien maar langs de andere kant is er nabij Page ook genoeg te zien, en als we dan 3,5u extra moeten omrijden om van Page naar GC te gaan, dat is misschien wat teveel van het goede. Nu ja, ter plaatse kunnen we nog steeds zien wat we doen hé…
Wij zullen inderdaad onze auto van hieruit al vastleggen (weliswaar vanuit België want we zijn Belgen ). Ik heb ondervonden dat dit het voordeligst uitkomt via eautohuur.be of eautohuur.nl. Je kan een prijsopgave laten sturen en de service is uitstekend als je bepaalde vragen hebt. Ook usareisen.de wordt vaak aangeraden maar voor ons komt dit een pak duurder uit (aangezien we een full-size SUV nodig hebben).
Voor de vlucht wou ik nog wachten, aangezien Connections (vooral bekend in België) in januari steeds vroegboekacties heeft. Nu is het zo dat ze momenteel ook zogenaamde ‘Big Deals’ hebben waardoor de vluchten ook goedkoper zijn. Ik vond het toch nog redelijk duur (720 euro pp) en wou aanvankelijk wachten tot januari maar heb nu toch al geboekt omdat we zeker wilden zijn (onze hotels lagen immers al voor een groot stuk vast). Ik zou zeggen, schrijf je in op de nieuwsbrieven van aanbieders van vliegtickets (geen idee welke dit zijn in Nederland) en wacht het juiste moment af. De prijs hangt natuurlijk ook af van het feit of je al dan niet in het hoogseizoen gaat.
En een goede tip: zet je route online als ze af is. Advies zoals dat van Yeehaw helpt echt om een leuk en doenbaar reisschema op te stellen!
Als je nog vragen hebt, aarzel niet om ze te stellen!
Een full size SUV zal je niet nodig hebben. Dan praat je over een Escalada of een Navigator en die zijn echt duur. Midsize/standard SUV’s zijn voldoende. Dan praat je over auto’s met de afmetingen van een Volvo XC90 of BMW X5. Groot genoeg dus. Vaak noemen ze in Europa een SUV full size en bedoelen dan wat ze in de USA onder “standard” verstaan. FWIW, we huren meestal een standard SUV. Let goed op dat hij 4wd is (als je die tenminste besteld hebt). Als er op de tag RWD staat heeft hij alleen achterwielaandrijving. Even goed controleren!
Yeehaw.
Ik las dat je je auto bij eautohuur wilt huren. Wij waren daar ook voor aan het kijken. Ze zijn stukken goedkoper dan andere bedrijven. Ik kan weinig en goede informatie over dit bedrijf terug vinden. Heb je al ervaring met eautohuur? Misschien iemand anders?
Ik heb zelf recent een auto gehuurd via Holidaycars.com, dat was aanzienlijk goedkoper dan rechtstreeks bij een verhuurbedrijf. Wij hadden de auto van Wow, wat gewoon Alamo is, een van de grote jongens dus. Over de hele afhandeling had ik helemaal niks te klagen, en al helemaal niet toen we ter plekke een gratis upgrade van compact naar convertible kregen.
Afgelopen zomer voor onze reis door Canada, met als uitvalsbasis Seattle, hebben we via D-reizen bij Holland International geboekt. Ze hadden namelijk een vroegboek-actie met een gratis upgrade naar een hogere klasse, daar kon geen aanbieder op internet tegenop.
Overigens, waarom een SUV? Echt offroad gaan mag volgens de voorwaarden toch niet, en onverharde wegen kan een gewone auto ook wel aan. Wij hadden afgelopen zomer een Mercury Grand Marquis, die was meer dan ruim zat voor vier personen, en wij waren allemaal aan de stevige kant, om het voorzichtig uit te drukken. En ook de bagageruimte was groot zat, weliswaar even een beetje passen en meten om alles op een handige manier kwijt te raken, maar na een paar dagen kregen we daar wel handigheid in. En voor het idee: mijn 100 liter Mule was de kleinste tas van de 4, al compenseerde ik dat dan weer met een vrij forse camerarugzak. De rit van huis naar het vliegveld was een groter probleem, toen moest al die zooi in zo’n klein Europees pokkekarretje, een Volkswagen Passat om precies te zijn. En dan moet een deel van de bagage toch echt mee op de achterbank…
Een ongeveer gelijk geprijsde SUV (Ford Edge) hebben we ook wel overwogen, maar die is vanwege de kleinere bagageruimte afgevallen. En voor een grotere SUV betaal je fors meer aan huur, en zit je ook nog met aanzienlijk hogere brandstofkosten. We hebben het niet precies bijgehouden, maar de 1:10 hebben we makkelijk gehaald. Niet gek voor 2,5 ton aan auto, inzittenden en bagage…
Iedereen moet natuurlijk zelf weten hoe hij/zij een auto huurt maar na 40 jaar ervaring met autohuur, huren wij alleen nog via een reisorganisatie. De prijs voor een standard SUV is dan tussen € 40,-- en € 45,-- per dag bij langere huurperiodes en daarin zitten alle kosten verwerkt muv de volle tank benzine. (Vol afleveren). Belangrijk is dat alle verzekeringen goed geregeld zijn en dat bij pech onderweg snel een andere auto beschikbaar is. Meestal huren wij een auto bij Hertz maar hebben ook goede ervaringen met bv Alamo en Avis. De huurauto in de USA gaat meestal via Hotelplan en voor Australia Travel Trend. USAreisen.de heeft ook een goede naam en vooral de Equinox (spelling?) wordt regelmatig voordelig aangeboden.
Dus na een lange reis leveren we de auto weer in zonder ook maar iets te hoeven bij betalen. De forums staan vol met slechte ervaringen en goedkoop kan veel eens duurkoop zijn. Het voordeel van huren bij een reisorganisatie is ook dat drop offs vaak in de prijs begrepen zijn, zeker in het ZW van de USA en in Australia tussen de zg Metropolitan area’s.
Btw, reken er niet op dat je 4 van de grootste Samsonites in de kofferruimte van een Sedan krijgt. Daar heb je echt een SUV voor nodig. Als je een sedan wil huren neem dan “zachte” bagage mee. De grootste sedan die je in de USA kan huren, een Lincoln Towncar, heeft zelfs niet genoeg plaats voor 4 harde grote Samsonites. Ik spreek uit ervaring…
Yeehaw
ik was van plan om via tioga tours een auto te huren, maar ik heb nu eens gekeken op de site van alamo en dat valt toch een stuk goedkoper uit.
Wij zijn echter niet van plan een SUV te huren, maar een gewone compact of economy, zouden deze ook geschikt zijn? we zijn met zijn tweeën dus kunnen bagage ook op de achterbank kwijt.
voor ons zou het dan op ongeveer 530 euro komen voor 18 dagen, fully inclusive en met een roadside service plan. Goed te doen toch?
Op zich moet dat geen bezwaar zijn, al vind ik persoonlijk een grotere auto op die wegen daar fijner. Sowieso is het gevoel met zo’n dikke Amerikaan op pad te zijn ook wat waard. Maar het kan wel flink in de kosten schelen, dat was bij m’n bezoek laatst aan Las Vegas (weekje, met slechts twee lange ritten) reden toch ook maar wat kleiners te kiezen.
Wel iets om op te letten: de kleinste auto’s hebben lang niet altijd cruise control, en op de lange afstanden is dat wat mij betreft onmisbaar. Dat was voor ons reden voor ons bezoek aan Las Vegas in plaats van een economy toch voor een compact te kiezen, die zou dat wel altijd hebben.