Ook wij willen een rondreis maken aan de westkust van de VS.
Helaas hebben wij maar 14 dagen de tijd.
Volgens een online reisbureau kun je in 1x van Las Vegas naar Yosemite.
De afstand is 648 km en de reistijd 7 uur.
Volgens een ander reisbureau bedraagt de reistijd minstens 9 uur en is een overnachting onderweg noodzakelijk.
Nu zijn wij wel gewend aan lange afstanden en rijden het liefst in 1x (bijvoorbeeld van noord-Nederland naar Zuid-Frankrijk).
Heeft iemand hier ervaring mee of kan ons adviseren?
Ik had hier en daar wat rondgevraagd aan mensen die al met 4 personen een dergelijke rondrit hebben gedaan en altijd raadden ze me een fullsize SUV aan. Ik was aanvankelijk ook van mening dat een standard ook wel zou volstaan maar aangezien de prijs niet zoveel uitmaakt (via eautohuur betaal je 50 euro minder voor een standard dan voor een fullsize suv voor de totale reisperiode), gaan we toch voor een fullsize suv type dodge durango. Enkel een SUV type equinox komt aanzienlijk goedkoper uit, meer dan 200 euro, maar ik vermoed dat daar onze bagage al zeker niet zal inraken. Indien we geen koffers zouden hebben zou voor ons een gewone auto al volstaan, maar met 4 grote koffers, een koelbox en wat ander gerief (rugzak, camera,…) denk ik dat we toch wel wat bagageruimte zullen nodig hebben.
Koffers zijn inderdaad wat lastiger, drie Samsonites krijg je makkelijk in een Crown Vic (proefondervindelijk met een taxi in NYC vastgesteld), maar dan heb je erg veel loze ruimte waar een vierde koffer alleen in stukken gezaagd in past. En dat kan toch nooit de bedoeling zijn…
Wij hadden allemaal zachte tassen, ik een 100l, m’n reisgenoten een 120l en twee stuks 140l. Plus nog 4 stuks handbagage, plus meestal een flinke voorraad drinken (flesjes water zijn met 24x0,6l toch het goedkoopst), plus de nodige losse zooi. En nog ruimte over. Zachte tassen zijn dan toch praktischer.
Met koffers kom je inderdaad wel op een Durango uit (een grensgevalletje tussen midsize en fullsize SUV), met een Equinox ga je het dan zeker niet redden.
Een Dodge Durango is zeer geschikt voor jullie reis! @Evedee. Van Las Vegas kan je inderdaad in 7 uur via Barstow en Bakersfield naar de ingang van Yosemite rijden (wel doorrijden…) maar dan heb je nog tenminste 1.5 uur nodig om bij Yosemite Valley te komen. Het kan dus wel in een dag. Neem broodjes voor onderweg mee en water.
De route via Death Valley NP en Tioga Pass is onmetelijk veel mooier maar neemt 2 dagen als je tenminste onderweg nog iets wil zien.
Yeehaw
Onze reis krijgt inmiddels ook meer vorm.
Vlucht is inmiddels geboekt (2 juli -23 juli retour San Francisco).
Aan het einde van de reis, onze route komt aardig overeen met de route van Annelies, willen we graag enkele dagen relaxen aan de kust (wordt dus geen Hawai o.i.d.),
Waar en wat is een aanrader?
De kust is natuurlijk megalang, dus enorm veel plekken om te vertoeven.
Destijds hadden we een camping op het oog in Malibu (Los Angeles), bijna direct aan het strand. De foto’s waren veelbelovend, maar uiteraard was er op de dag zelf niets meer te krijgen. Ik neem aan dat hier in de buurt ook wel lodges zijn.
We zijn wel wezen overnachten in Monterey: in de haven hangen diverse zeeleeuwen rond, best grappig om te zien, en aan de andere kant van de pier begint een vrij lang strand. Nog vrij rustig zelfs.
Verder weet ik het niet. We zijn dan ook totaal geen strandmensen.
Wij hebben rechtstreeks geboekt bij Air Berlin (zie site)
€ 788,- per ticket + € 15,- kosten.
Wij vliegen van Düsseldorf-San Francisco en terug (2-7 en23-7).
We hebben geen tussenstop.
Nu moeten we de rest nog uitzoeken en onze route komt inmiddels
aardig overeen met jou route en hotels zijn we nog niet uit.
Ik denk wel dat we ook snel de Lodges moeten reserveren
en “die van jou” zien er goed uit.
Onze laatste dagen aan de kust (ergens tussen Los Angeles-San Francisco) zijn we ook nog niet uit waar we willen verblijven.
Als jij nog aanraders hebt voor wat betreft hotels, dan horen we ze graag.
ik wacht even af met het boeken van tickets door alle posts op dit forum die zeggen dat er in januari meestal aanbiedingen komen. Ik hoop dat het klopt…de rechtstreekse vlucht bij KLM naar SFO is al 150 euro duurder geworden sinds ik begin novembe het laatst keek
Dat komt doordat de KLM-site een smerig trucje heeft, die automatisch de prijzen hoger maakt als je terugkomt.
Even je cookies weggooien en de prijs zal weer iets naar beneden gaan.
@MandyVerhaaf: Ik zou me niet teveel zorgen maken hoor, Connections komt in januari sowieso nog met promoties, de vraag is alleen of ze goedkoper zullen zijn dan de promoties van begin deze maand… Ik denk wel dat er ook nog andere aanbieders zullen zijn die met goede prijzen op de proppen komen… Gewoon afwachten zou ik zeggen.
@Harriëte: als je aan de kust in Monterey wil zitten raad ik aan om via Priceline te boeken. Ik weet niet of je deze site kent maar je moet dan aangeven waar precies je wil zitten en hoeveel sterren het hotel moet zijn. Je doet zelf een bod en als het aanvaard wordt krijg je te zien welk hotel het is. Wij hebben zo ‘Intercontinental The Clement’ kunnen boeken, een heel mooi 4-sterren hotel terwijl quasi alle hotels daar rond die periode al volzet was… Ook hotwire is hier een mogelijkheid.
Voor Yosemite zijn wij aan het twijfelen om Cedar Lodge in El Portal te wijzigen door een tent cabin in Curry Village (in het park). Ik heb van veel mensen gehoord dat het veel leuker is om in het park te zitten, langs de andere kant heb ik niet zo veel zin om te kamperen… Maar als jij er geen problemen mee hebt zou ik alvast boeken want de mogelijkheden in het park zijn heel snel weg (zo is de yosemite lodge in het park al een hele tijd volzet voor het grootste deel van juli jammer genoeg).
Voor San Francisco raad ik ook priceline of hotwire aan, je kan er mooie deals op de kop tikken.
Wij zijn plannen aan het maken voor 2011…als ons budget het toelaat.
Alleen zijn wij, soms heel onhandig met 5…
Zie dat www.exit-reizen.nl leuke vlucht met autoverhuur heeft, mocht iemand hier nog naar op zoek zijn.
Maar de route e.d. zijn zeker de moeite waard om te bewaren, bedankt.
ik ben vol belangstelling aan het lezen en zie dat ik ong. dezelfde route als Annelies ga maken, alleen willlen wij met een camper. Wij zijn, 2 volw. en 2 kids van 7 en 9.
We hebben ook 21 dagen de tijd.
Nu willen wij in Los Angeles beginnen en eindigen in Los Angeles, of kunnen we nu beter andersom doen?! Beginnen in SF en daar ook eindigen. Ik zie verschillende reizen daarin, de een begint in SF en de ander in LA. Is daar een reden voor?
We willen ook de kustroute meepakken.
Maar ik ben misschien bang dat dit allemaal een beetje teveel van het goede is, en dat we helemaal stuk weer thuiskomen…misschien ook niet hoor, ik weet het niet.
Wij hebben nog niets geboekt, heb alleen info aangevraagd via Tioga tours. Kunnen daar de ticket en de camper huren.
Ze hebben een camper van cruise america.
Heeft iemand nog tips voor mij??
Moet ik nu beginnen in SF of in LA???
Lees ook eens op www.allesamerika.nl
Wij hebben nog even, volgend jaar…heb onderstaand uit reacties:
LA-SF route met zon in de rug, prettig met rijden, vaak mistig in SF dus geen einde met veel zonnig weer.
SF-LA eindigen zullen wij eerder voor kiezen…
SF- met brug, zonder camper bezoeken en een dag stad, dan camper ophalen en verder en eindigen een paar dagen bij LA…
zodat de kinderen hun Toetje krijgen…Dagje pretpark…wij willen naar San Diego voor Seaworld…en daarna naar een pretpark nabij Anaheim…dag strand, walvissen spotten (hebben ervaring in Spanje) etc…
zoeken ook nog naar de juiste route.
Maar wil je komende zomervakantie nog, dan zijn de camperprijzen wel aanzienelijk duurder dan wanneer je in sept. okt. had geboekt…
Wij hebben ook 21 dagen en zijn begonnen met een vlucht te zoeken, vertrek 2 juli,
onze 1e vakantiedag.
In december vlucht geboekt en toen was (non-stop) vlucht SF een stuk voordeliger
in vergelijking met LA, dus keus was snel gemaakt.
We wilden ook een aantal dagen aan het einde van onze vakantie een paar dagen aan de kust relaxen.
Nu in alle rust hotels etc. z/boeken.
zie inmiddels onze route op http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=84176&page=2
bedankt voor de snelle reacties Toetjero en Harriette, maar idd we willen dit jaar nog.
We gaan in de zomervakantie, dus hoogseizoen! Ook allemaal een stuk duurder.
Maar waar zou ik dan nu het beste de camper kunnen huren, iemand ervaring?
Toetjero je zei dat je het beste dan in SF kunt beginnen en dan eindigen in LA, maar dan pak je de kustroute niet mee, en die wil ik wel heel graag zien…
Maar ik wil ook zeker naar Seaworld.
Dan maar beginnen in SF en eindigen in SF??