Boeken van nationale parken VS en Motels

Beste Forumlezers,

Ook ik wil komende zomer (hele maand juli) een rondreis maken door het westen vd States.

Ik heb al heel veel gelezen op deze site en veel is mij duidelijk geworden, echter ik heb nog enkele vragen.

1. Vooral het wel of niet boeken van de NP’s is mij niet duidelijk.
    Ik begrijp dat het nodig is om te boeken als je in de NP’s wilt overnachten, maar is het bv ook mogelijk om niet te boeken en net buiten de NP’s te overnachten? Het is voor ons de eerste keer dat we naar de VS gaan dus we hebben er niet echt goed beeld bij. Het nadeel van boeken vinden wij het plannen, dit doen we liever niet. Zeker niet omdat het de eerste keer is en we de afstanden/verblijf ect niet goed kunnen inschatten.

2. Wat is nu, anno 2011/2012, een reele kamerprijs per nacht?
    We willen geen dorm ofzo, tenminste een schone eigen kamer en badkamer maar verder hebben we niet zoveel eisen. waar moeten we zijn? Hostels/Backpackers of toch Motels? En is priceline daarbij goedkoper?

Graag hoor ik van jullie!
Groeten Ben

1. Weet ik niet precies, ik ben geen hotel/motel-mens. :slight_smile:

2. Het hangt heel erg af van de populariteit van de plek. En dus ook van wanneer in het seizoen je gaat rondtrekken. Reserveren is wel veilig, ook buiten de parken kan het erg druk worden.

Op een eerste reis die tijd van het jaar zou ik alles boeken en zeker in de NP’s
Wij reizen zonder budget en buiten het seizoen en betalen gemiddeld $ 125,-- per nacht maar we kijken nergens naar (nou ja…). Met overnachtingen in NP’s zou ik toch snel op dit bedrag rekenen en een hotel is ook een vorm van vakantie. Met nog geen 3 stokken krijg je ons in hotels als Motel6 of Super 8 maar gelukkig zijn we allemaal anders.
Wij reserveren trouwens nooit iets maar komen dan ook al 20 jaar in de USA.
Yeehaw