Komende zomer gaan we met zijn tweeën zo’n drie weken naar west USA. Normaal gesproken houden we van lekker rondreizen zonder een planning te maken en eigenlijk alles toch wel als bacpacker zo goedkoop mogelijk te doen. We snappen dat dit nogal lastig is in de VS, maar toch willen we een poging wagen.
We vliegen op LA en vliegen terug vanuit San Francisco. De laatste week hebben we nog een bruiloft in de buurt van San Fransico, vandaar dus de keuze om op vakantie te gaan in de VS.
Gezien de kosten willen we eigenlijk niet alle dagen een auto huren. Ons plan is om met de bus te reizen en dan in Vegas een auto te huren om hiermee naar de Grand Canyon etc. te gaan. De auto willen we dan terug brengen zodat we geen drop off kosten hebben. We zitten er alleen mee hoe we nu in Yosemite NP en Seqoia NP komen. Ik las dat je in Yosemite nog enigzins kan komen met Greyhound bussen, heeft iemand hier ervaring mee en hoe zit dit voor Seqoia NP?
Heeft verder iemand ervaringen met kamperen in nationale parken en op andere locaties? We willen zo veel mogelijk kamperen om kosten te besparen. Ik las alleen dat je echt plekken moet reservern in bijvoorbeeld Yosemite NP, zeker omdat we in het hoogseizoen zitten. We houden niet zo van plannen, dus dit doen we liever niet. Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik zie dat er nog niemand heeft gereageerd op je berichtje. Heb je al wat meer inzicht over de route die je wilt nemen in drie weken? Welke nationale parken en steden wil je in ieder geval zeker zien? Informatie over kampeer mogelijkheden van Nationale Parken vind je meestal op de website van het park dat je wilt bezoeken.
Sequoia NP: van reserveren is dus sprake als je een bepaalde voorkeur hebt voor waar je precies wilt kamperen, sommige plekken zijn populairder dan andere, maar het is grotendeels op een first-come, first-serve manier geregeld. Kampeer informatie
Bereikbaarheid met het OV: Er is een shuttle dienst van Visalia CA naar Sequoia. Een retourtje met de shuttle kost $ 15,- inclusief entreekosten. Ook kan je met de trein het park bereiken. Meer informatie over deze diensten vind je hier.
Yosemite NP: Reserveren is essentieel als je wilt overnachten op de camping; van de 13 campings werken er 7 met een reserveer systeem. Kampeer informatie.
Bereikbaarheid met het OV: Yosemite is bereikbaar met de trein (Amtrak) en zoals je correct vernomen hebt, is het park bereikbaar met Greyhound. Deze rijdt tot Merced CA, waarna je overstapt op de YARTS.
Meer informatie over deze diensten vind je hier.
Je kan overigens ook kamperen in Las Vegas. Er zijn verschillende kampeer mogelijkheden, maar ik weet dat het Circus Circus hotel een kampeerplaats heeft http://koa.com/campgrounds/las-vegas/.
Een auto huren voor 3 weken is denk ik GOEDKOPER dan af en toe een auto huren!!!
Bij de dagelijkse autohuur komen ook nog eens VERZEKERINGEN!!!
Autohuur + ongeveer nog eens extra kosten van 30$ per dag aan verzekeringen lijkt mij reeel.
Echt ik denk dat je goedkoper uit bent wanneer je die auto al regelt vanuit Nederland.
www.alamo.nl GOLD === all-in
Dwz all-in verzekeringen, meerdere bestuurders (normaal ook nog eens goed voor een extra rekening van 10$ per dag) en je kunt de auto (tank) bijna leeg terugbrengen.
Benzine onderweg is omgerekend zo’n € 0.80 per liter.
Voor de gehele 3 weekse periode kun je al een auto huren bij Alamo (GOLD / GEEN GPS) voor rond de 700 Euro.
Je hebt dan ook wel meer vrijheid in het gaan en staan … da’s dus nog geen 400 per persoon als jullie met z’n tweeen op stap gaan.
Met de bus kun je wellicht wel in die parken komen waar je heen wilt gaan … maar IN het park weet ik niet hoe het vervoer geregeld is, aangezien de USA toch een echt autoland is.
Hoeveel tijd (weken) heb je nog om alles uit te zoeken???
Ga je in Juli … Augustus … of toch maar liever September wanneer de temperaturen weer wat normaler worden?
Las Vegas … en dan terug naar San Fransico …met een binnenlandse vlucht … kost pp ook denk ik rond de 200 euro als het al niet meer is. (enkele vlucht)
Juli / Augustus kan het echt superheet zijn … wellicht wel te heet om ‘rond te willen lopen’ ?
Check de gemiddelde temperaturen voor die maanden eens op de locaties waar jullie zouden zijn.
Ik heb inmiddels mijn plannen inmiddels een beetje aangepast. Ik ben toch maar iets meer voor het vooraf plannen gegaan, zie hieronder:
Dag 1: Aankomst 's avonds in LA
Dag 2: LA
Dag 3: LA
Dag 4: LA/ reis van LA naar Vegas met Greyhound
Dag 5: reis van LA naar Vegas/ Vegas
Dag 6: Vegas
Dag 7: Vegas
Dag 8 t/m dag 22: Auto huren in Vegas, hiermee Grand Canyon, Monument valley, Zion, Death Valley, Sequoia, Yosomite etc. aandoen en dan naar San Francisco (auto huren via alamo (gold), hierbij zijn geen drop off kosten voor Vegas naar San Francisco, zoals ik het begrepen heb)
Dag 22: Auto inleveren en SFO
Dag 23 t/m 25: Huwelijk vriend
Dag 26: SFO
Dag 27: SFO
Dag 28: Vlucht SFO- A’dam
Dag 29: Aankomst A’dam
Wat vinden jullie van deze planning. Ik heb eigenlijk helemaal geen idee hoeveel tijd ik in moet plannen voor de Nationale parken die ik wil bezoeken. Ik hou ervan om wat langer op een plek te zijn en een beetje te kunnen hiken of met de auto verschillende plekken op te zoeken. Hoe zouden jullie dit doen?
Ik ga trouwens eind juli/ augustus. Dus ja ik zal maar met de warmte moeten dealen, maar we hebben wel een aantal jaar in Bolivia gewoond waar we ook met dergelijke temperaturen te maken hadden.