Reisschema zw usa

Hoi,
*
Eind mei, begin juni trekken wij met de huurauto en eigen tent(je) door het ZW van Amerika. We hebben het volgende reisschema bedacht:

******* Overnachten in: uur rijden***** Camping:******* Reserveren
17-mei* Los Angeles************ Hotel**
18-mei* San Diego (of kustplaats)****** 2,5 uur Hotel**
19-mei* Joshua Tree NP* 2,5 uur Black Rock of Cottonwood******** nee
20-mei* Grand Canyon*** 9 uur** Mather Campground****** ja, 3 nachten
21-mei* Grand Canyon*******************
22-mei* Grand Canyon*******************
23-mei* Monument Valley 3,5 uur Goulding’s Lodge******* ja, 1 nacht
24-mei* Arches NP****** 3 uur** Devils Garden Campground******* nee
25-mei* Canyonlands NP* 2 uur** Devils Garden Campground*******
26-mei* Bryce Canyon NP 6 uur** Sunset Campground****** ja, 2 nachten
27-mei* Bryce Canyon NP****************
28-mei* Zion NP 2 uur** Watchman Campground**** ja, 1 nacht
29-mei* Las Vegas****** 3 uur** Hotel**
30-mei* Death Valley NP 3,5 uur Furnace Creek Campground******* nee
31-mei* Sequioa NP***** 8 uur** een van de vele campings in NP* nee
01-jun* Sequioa NP************* een van de vele campings in NP*
02-jun* Yosemite NP**** 3 uur** Upper Pines Campground* ja, 3 nachten
03-jun* Yosemite NP************ Upper Pines Campground*
04-jun* Yosemite NP************ Upper Pines Campground*
05-jun* San Fransisco** 4 uur** Hotel**
06-jun* San Fransisco********** Hotel**
07-jun* Kustplaats richting LA* 4 uur** Hotel**
08-jun* Los Angeles**** 3 uur** Hotel**
09-jun*************************
*
Het staat niet bepaald lekker onder elkaar, maar hopelijk kunnen jullie het toch lezen.
*
We willen tijdens de reis vooral genieten van de natuur. De steden willen we alleen de hoogtepunten eens gezien hebben.
Is de planning realistisch?
Ik lees vooral planningen van mensen die in motels/hotels slapen en niet zoveel over kamperen. Wat zijn de ervaringen met kamperen in het ZuidWesten? Moet je zoveel mogelijk reserveren?
Wij zijn vorig jaar met de tent door de staat New York getrokken. Ook ongeveer in dezelfde periode. Daar was toen totaal niets te doen op de campings van de State Parks.
Alle tips zijn welkom!!
*
Gr Jolanda

Qua dagen zit je wel aardig op het juiste pad. Persoonlijk zou ik een dagje minder Grand Canyon doen, tenzij je van plan bent af te dalen naar het dal.

Qua reistijd ben je volgens mij iets te optimistisch. De afstanden zijn groot, en je kan/mag niet overal zo hard rijden. Zie onze route op Rondreis Verenigde Staten west – ik had van te voren alle reistijden via Google Maps berekend, maar die klopten zelden.

Bij Gouldings Lodge hebben ze hele gave jeep safari’s door de desert van Monument Valley! En tussen SF en LA kun je bij Monterey nog walvissen spotten.

Bedankt! We willen inderdaad een nacht minder gc doen we zitten er ook over te denken sequoia over te slaan. Wat vind je daar van? We willen toch graag eerst van death valley naar yosemite. En om nu voor die paar bomen om te rijden…

Sequoia was voor ons meer dan alleen bomen. Wij hebben in Sequoia 4 beren gezien, en in Yosemite was dat niet gelukt.

Die kom ik liever niet tegen. In new york zat er al een aan onze tent te snuffelen. Ik ben niet zo’n held. Ja ik weet het, waarom ga je dan kamperen!

Ah zonde, ik heb net een heel bericht voor je getypt, maar door een foutje is het nu verdwenen. Nu nog maar een keer, maar dan iets korter!

• Monument Valley is prachtig. Ik raad het niet aan om je de auto het park in te gaan. De wegen zijn slecht, je schud en hobbelt behoorlijk heen en weer, en het is zonde om je de hele rit zorgen te maken over hoe de de huurauto weer heel terug krijgt. Neem inderdaad een excursie via de Lodge. Zonder zorgen geniet van Monument Valley en zijn indianen.

• Je vraag over het kamperen in het zuid westen. Dit is prima te doen! Hoewel iedereen zijn eigen voorkeuren heeft vind ik persoonlijk kamperen een echte toevoeging. Je bent meer een onderdeel van de natuur, loopt makkelijker een ‘blokje om’, en je zult je regelmatig klein voelen met al dat natuur geweld om je heen! Reserveren is in het hoogseizoen zeker aan te raden, maar aangezien je niet in de topdrukte zit lijkt het mij niet altijd noodzakelijk. Voor een tent is meestal een plekje vrij. Mocht je zeker willen zijn van de mooiste kampeerplekken, kijken dan eens op de officiële sites van de parken waar je wilt overnachten. Deze hebben vaak tips over wanneer te reserveren en er zijn plattegronden te vinden van de kampeerplaatsen. Ook zijn er sites waar je actuele fotos kunt zien van kampeerplaatsen per nummer. bijv: Mather - Campsite Photos, Campsite Availability Alerts & Info

• Is er een speciale reden waarom je voor watchman campingground kiest? Deze ligt direct bij de ingang van het park. Er is ook een camping dieper het park in. Hier heb ik afgelopen zomer gestaan. Deze ligt echt prachtig! Ik heb nog wel ergens een foto voor je.

• Waar wil je de extra dagen besteden die je wint als je sequoia overslaat? In Death valley? Persoonlijk vind ik sequoia zeker een (kort) bezoekje waard. Dit natuurwonder zou een leuke toevoeging zijn op je reis, alhoewel death valley dat ook zeker zal zijn.

En ik heb het ook niet zo op de beren die langs de tent lopen hoor! Je bent zeker niet de enige!

Hoi! Bedankt voor je tips. We slaan sequoia over voor een dagje kust en een dagje capitol reef. Deatch valley doen we ook. Tja het is toch keuzes maken.
Heb je de naam van de camping waar je het over hebt, klinkt namelijk goed! Ik heb eigenlijk maar vlug even gekeken naar de campings. Dat gaan we nog wel doen, maar we wilde eerst de planning per dag af hebben en zorgen dat we yosemite vast kunnen boeken. Zijn er nog alternatieve campings bij yosemite mocht het reserveren in de npen niet lukken?
Kun je ook een wandeling maken bij monument valley? Ik zie een jeepsafari ook niet echt zitten ivm reisziekte!
Groetjes

Houd er rekening mee dat eind mei het Memorial Day weekend is en dan kan het erg druk zijn. Zeker ook in Moab.
Als je Seki overslaat en via Death Valley en us395 richting Yosemite rijdt kan Tioga Pass (en ook de andere passen) nog gesloten zijn. Verleden jaar ging Tioga Pass pas op 18 juni open en in 2010 op 5 juni.
Ik zou San Diego in je reis overslaan (slechts 1 nacht is wel erg kort) en een nacht aan Zion toevoegen, en idd een nacht in Torrey of in Capitol Reef NP (Fruita campground, geen reservering mogelijk)
Yeehaw