Hallo medereizigers,
begin mei heb ik een ruime 2 weken vrij en wil graag weer eens een bezoekje aan de states brengen.
Mijn plan is te vliegen op San Francisco (momenteel mooie prijzen) en een auto te huren. Ik wil het merendeel met mijn tentje op campgrounds staan, maar bijvoorbeeld in de koudere gebieden (of als ik toe ben aan een warme douche) een motelletje pakken.
“Koudere gebieden” vind ik dan gebieden met nachttemperaturen onder de 5gr.
Heb even een grove planning gemaakt om te kijken of ik uit kwam met de dagen. Zou hier graag meningen over willen van mensen die eerder deze gebieden bezocht hebben. Aangezien veel campings in de populairdere NP’s first come, first serve based zijn probeer ik uiteraard zo vroeg mogelijk mn tentje ergens gedropt te hebben (en dan evt nog een stuk terug te rijden).
[TABLE=“width: 621”]
Do 4-5
1
Vliegen Dusseldorf – San Francisco
Vrij 5-5
2
San Francisco
Za 6-5
3
San Francisco
Zo 7-5
4
San Francisco – Lee Vining
Ma 8-5
5
Lee Vining – Bishop
Di 9-5
6
Bishop – Death Valley Junction
Wo 10-5
7
Death Valley Junction – Springdale
Do 11-5
8
Springdale (Zion)
Vrij 12-5
9
Springdale (Bryce)
Za 13-5
10
Springdale – Moab
Zo 14-5
11
Moab (Arches)
Ma 15-5
12
Moab (Canyonlands)
Di 16-5
13
Moab – Monument Valley - Cameron
Wo 17-5
14
Cameron – Desert View (south Rim GC)
Do 18-5
15
GC
Vrij 19-5
16
GC – Las Vegas
Za 20-5
17
Las Vegas (vliegend) San fran
San Fran – Dusseldorf
Zo 21-5
18
Dusseldorf
[/TABLE]
Nou is Yosemite NP natuurlijk 1 groot vraagteken in deze tijdsperiode. Opening van de Toiga Pass was afgelopen jaren rond deze periode open Tioga and Glacier Point Roads Opening & Closing Dates - Yosemite National Park (U.S. National Park Service)
Mocht het 2e deel (vanaf Springdale) te krap zijn zou ik ook nog na mijn paar dagen San Francisco ook kunnen vliegen naar Las Vegas en vanaf daar mijn rondje met de auto doen.
Ik ben benieuwd naar jullie meningen en ervaringen.
Groetjes, Tessa