Reisschema Westkust Amerika

Hallo allemaal,

Na weken op deze site te speuren naar tips en routes ben ik nu aan de beurt :wink: gister hebben we de tickets geboekt dus het is definitief!

Mijn vriend en ik (30 en 24) gaan in augustus 3 weken naar Amerika.
Het is de bedoeling om zoveel mogelijk de vrijheid te behouden, daarom willen we ons alleen vastleggen op een hotelovernachting bij aankomst en de rest tijdens de trip reserveren…

Nu heb ik in grote lijnen de route uitgestippeld, maar wil graag tips/ opmerkingen qua haalbaarheid…

We komen op een zondag om 16.00 aan in Los Angeles, daar een huurauto regelen (?) en dan rustig aan al iets van LA zien…
Ik had bedacht om 2 á 3 dagen in LA door te brengen -
vanuit LA doorrijden naar Las Vegas,
vanuit Las Vegas naar Grand Canyon - Zion en Bryce bezoeken… (in totaal 5 dagen?)
Vanuit Las Vegas door via Death Valley naar Kings Canyon (weet niet of dit mogelijk is) of via de Tioga pass Yosemite binnen rijden (deze heeft mijn voorkeur) (1 dag)
vanuit Yosemite (3 dagen) door naar San Francisco, ook hier 3 dagen verblijven, vanuit San Francisco naar LA via Highway 1 en overnachting in Montery ? de resterende dagen in LA spenderen…
Ik hou dan een aantal dagen over om evt waar het leuk is te verlengen…

Is dit een redelijke planning?
Ik hoor het heel graag van jullie!!

Groetjes,
Sabine

Persoonlijk vond ik Monument Valley en Antilope Canyon (bij Page) ook erg mooi, en dat ligt op relatief korte afstand van de Grand Canyon. LA was niet zo spannend, SF juist weer wel!

Check de route die wij afgelopen zomer hebben gedaan @ Rondreis Verenigde Staten west

wij zijn vorig jaar 32 dagen mei-juni rond geweest in het westen, auto gehuurd en camping spullen gekocht.

We hadden in de grotere parken wel iedere keer net de laatste of 1 van de laatste plekken, voordeel was een tent want iedereen heeft een rv.

wat een hele leuke tip is om te doen via de tioga pass is om naar bodie state te gaan. (een echt verlaten wild west dorp sinds 1938).

Daarnaast moet je idd zeker de antelope canyon bezichtigen en dan het liefst tussen 11 en 12:00 plaatselijke tijd, dit is echt schitterend om te bezichtigen.

In de san francisco hebben wij 5 dagen doorgebracht en dat was genoeg, boek daarbij wel op tijd je ticket voor alctraz want bijna zeker als je daar bent dat het helemaal vol is alle dagen.

Wat een kleine indruk geeft van de hoogste bomen is muier wood, die hebben wij samen met de sight seeing bus gedaan.(dit waren wel de oude echte engelse bussen, en niet die moderne) Ik hoor onder tussen van verschillende mensen die we dat ook hebben aangeraden dat dit echt een hele leuke bus operator is vanwege het live commentaar en leuke weetjes en iedere rit is toch weer anders. ( ohja en afdingen wij hebben denk een 150 dollar afgedongen)

Veel opzoeken op internet helpt veel, en je route heel logische inplannen. dat scheelt veel.

Veel succes met de zoektocht en planning.

groeten stefan

Het is vrijwel uitgesloten om in die tijd van het jaar naar GC en Yosemite te gaan en te denken dat je een overnachtingsplaats kan vinden zonder reservering.

Hallo,

Leuke plannen!
Zoals Yeehaw al zegt moet je er rekening mee houden dat je in het hoogseizoen reist en met name in Yosemite je niet zomaar een overnachting kan regelen. Yosemite is dan ook wel het moeilijkste om een leuke overnachting te regelen. Afgelopen jaar ben ik ook nog in het zuid westen geweest en heb ik ook een bezoek gebracht Yosemite, Zion en Bryce canyon. De Tiagopass is schitterend, zeker de moeite waard. Trek hier een volle dag voor uit, zodat je onderweg voldoende tijd hebt om te stoppen en van de mooie plekjes kunt genieten. In Zion kun je je naar mijn mening gerust meer dan 3 dagen vermaken. Zion is schitterend en mooi groen. Je kunt er mooie wandelingen maken (van makkelijk tot moeilijk). Leuk is het om een dag uit te trekken om de ‘Narrows’ in te wandelen. Dit is een kloof waar een rivier door stroomt aan het einde van het park. De shuttle bus stopt ‘voor de deur’ en na een minuut of 15 wandelen kom je aan het begin van de kloof. Vanuit hier kun je via de rivier een prachtige wandeling maken. In het begin heb je nog ruimte om langs de rivier op het droge te lopen, maar op een gegeven moment zul je echt door de rivier moeten lopen. Het is de moeite waard om eens meer dan een half uurtje de kloof in te lopen. De meeste mensen stoppen na 15-30 minuten lopen in het water en keren terug. Leuk voor een eerste impressie maar het mooiste komt daarna. Je kunt echter omkeren wanneer je wilt. Zorg wel dat je dichte schoenen aan hebt!

De eerste keer dat ik in Bryce Canyon was ben ik er 1 nacht geweest. Dit was echter net iets te kort. Je krijgt dan een eerste indruk door enkele viewpoints te bezoeken. Afgelopen zomer heb ik 2 nachten overnacht en dit is mij beter bevallen. De middag van aankomst kun je gebruiken om met de shuttle een stukje het park in te gaan en het visitorcenter en wat viewpoints bekijken. De tweede dag kun je een mooie wandeling maken door de canyon. Dit is zeker een goede toevoeging van je bezoek aan het park! Ook hier heb je weer wandelingen van kort tot lang, van makkelijk tot moeilijk. De volgende dag zou je de route weer op kunnen pakken en door kunnen rijden naar je volgende bestemming.

Weet je voor de Grand Canyon al of je naar de North of South Rim gaat?

Leuke planning, wij zijn in 2008 3 weken door de westkust gereisd, en daarna nog een aantal dagen new york.
Jullie gaan in het hoogseizoen neem ik aan? Dan zou ik zeker wel op voorhand hotels boeken, zowieso in de NP’s als je bijv. midden in Yosemite wil zitten, of in de grand canyon, hetzelfde voor de rest van de nationale parken, anders gaat je dat niet lukken. Wij hebben een half jaar van tevoren alles vastgelegd en zelfs toen waren de beste hotels al volgeboekt! het is overigens ook niet leuk om telkens een uur te rijden vanaf je hotel naar je bestemming, zo’n route in 3 weken is pittig, en zeker als je nog naar hotels moet gaan zoeken. Wij vonden het heerlijk om direct naar je hotel te kunnen rijden zonder te zoeken, en mocht je planning wijzigen, meestal kun je uiterlijk 24 uur van tevoren nog gratis omboeken/annuleren.
Wil jij meer tips en over de route lezen? Zie: http://heukelumgoes2theusa2008.weblog.nl/
Succes met plannen, keuzes maken is erg moeilijk maar het wordt zeker te weten een prachtige reis en een geweldige ervaring!

Bedankt voor jullie reacties!

Ik was er inderdaad ook bang voor om te denken dat je bij de national parks in het hoogseizoen snel een overnachting kan regelen… Dan moeten we de route echt van dag tot dag uit gaan stippelen… Dat wordt nog een leuke klus :wink:

Vwb de Grand Canyon, ik lees verschillende dingen… North Rim schijnt minder toeristisch te zijn en misschien vanuit Las Vegas makkelijker te bereiken? dan de South Rim… Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Ik heb op Youtube een filmpje gezien van de wandelroute naar Angels Landing in Zion, die lijkt me erg gaaf om te doen! Heeft iemand deze route gelopen?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Planning is half the fun.
Hier een eerste idee:

  1. Naar LA
  2. LA-Kingman
  3. Kingman-GCNP
  4. GCNP-Monument Valley
  5. Monument Valley-Page
  6. Page-Bryce
  7. Bryce-Zion
  8. Zion
  9. Zion naar Las Vegas via Valley of Fire SP
  10. Las Vegas
  11. Las Vegas-Lone Pine door Death Valley
  12. Death Valley-Lee Vining
  13. Lee Vining-Yosemite
  14. Yosemite
  15. Yosemite-San Francisco
    16,17: San Francisco
  16. San Francisco-Cambria
    19, Cambria-Los Angeles
    20,21: Los Angeles.
    Ik zou SR ipv NR bezoeken. Meer mogelijkheden vwb lodging.
    Las Vegas naar NR of SR is dezelfde afstand.
    Ik heb Sequoia Kings Canyon NP uit de route gehouden.
    Angels Landing kan je tijdens de volle dag in Zion doen. Een (verplichte) shuttle brengt je er naar toe.
    Yeehaw
1 like

Over Grand Canyon North Rim:

  1. Die is dicht van half oktober tot eind april/begin mei (sneeuw).
  2. Gemiddeld 300 meter hoger dan South Rim.
  3. Veel meer flora en fauna. Je moet ook via Jacob’s Lake door een bos rijden, waar dieren vrij rondlopen. Zo zag ik wilde paarden over de met haarspeldbochten gevulde weg (moesten effe in de remmen gaan), liep er een kolonie kalkoenen langs de weg (leuke conversatie: gloegloegloe!) en zag je er ook koeien, en uiteraard veel (roof)vogels in de canyon zelf.
  4. Spectaculair zicht op Imperial Point (hoogste punt), Vista Encantada en Bright Angel Point.
  5. Je moet wel maaaaaanden op voorhand reserveren voor overnachting.
  6. O ja: ook leuk is dat er veel minder toeristen rondlopen.