Mijn vriend en ik willen eind augustus - begin september 3 weken Zuid West Amerika bezoeken. Ik heb onderstaand reisschema opgesteld en ik was benieuwd wat jullie hiervan vinden. Mis ik nog iets? Heb ik sommige dingen misschien te lang of juist te kort ingepland?
1 Amsterdam - Los Angeles
2 Los Angeles
3 Los Angeles - Kingman
4 Kingman - Grand Canyon
5 Grand Canyon
6 Grand Canyon - Monument Valley
7 Monument Valley - Antilope Canyon - Page
8 Page- Bryce
9 Bryce
10 Bryce -Zion
11 Zion- Las Vegas
12 Las Vegas
13 Las Vegas-Death Valley - Yosemite
14 Yosemite
15 Yosemite
16 Yosemite-San Francisco
17 San Francisco
18 San Francisco
19 San Francisco- Cambria / Morro Bay
20 Cambria-Los Angeles
21 Los Angeles (Universal Studios)
22 Los Angeles -Amsterdam
Het schema ziet er goed uit.
Als je niet van plan bent om af te dalen zou je bij de Grand Canyon met een middag en een ochtend genoeg hebben.
Aangezien je aan het einde van de vakantie ook al in Los Angeles bent zou ik de tweede dag direct richting Kingman gaan. De twee dagen die je dan over hebt kun bij Page en een extra dag aan de kustroute besteden. Voor Bryce zou ik een overnachting nemen en bij Zion de hele dag zetten.
Tussen Zion en Las Vegas kun je Valley of Fire nog bezoeken.
We komen pas s’avonds laat aan in Los Angeles vandaar dat ik daar nog een dagje heb staan voordat we naar Kingman rijden. Ik heb het schema ietsje aangepast, een dagje minder Yosemite en er Sequoia aan toegevoegd.
Aankomt in Los Angeles
Los Angeles
Los Angeles - Kingman
Kingman - Grand Canyon
Grand Canyon
Grand Canyon - Monument Valley
Monument Valley - Page
Page - Antilope Canyon - Bryce
Bryce
Bryce - Zion
Zion -Valley of Fire - Las Vegas
Las Vegas
Las Vegas - Death Valley - Sequoia
Sequoia - Tioga Pass - Yosemite
Yosemite
Yosemite - San Francisco
San Francisco
San Francisco
San Francisco - Cambria
Cambria - Santa Monica
Santa Monica
Santa Monica - LAX
Seqouia - Death Valley is 7 uur rijden. En er is geen ingang aan de oostkant. Je kunt dan ook niet over de tioga pas. Dit zou ik dus niet doen.
Ik zou echt een dag extra aan de kust route toevoegen, en de dag bryce ruilen met een hele dag Zion.
Wat ik doe is een vliegticket en auto reserveren en dan vertrekken langs de reisroute die ik gepland heb. Ik plan nooit op voorhand hoeveel nachten ik ergens ga verblijven, het hangt er van af wat ik tegenkom onderweg. Vaak zijn er plaatsjes onderweg waarvan je denkt, hier zou ik wel een dagje willen blijven, bvb het stadje Kanab (filmstad van westerns), Jamestown (stadje van de goudzoekers), Sacramento (hoofdstad van Californie), strak plannen beperkt je echt in de mogelijkheden. Motels zijn er overal meer dan voldoende, ook B&B’s vind je in diverse plaatsen.
Belangrijk, als je een stadje binnenkomt, stop eventjes in the “Tourist info” daar vind je info en kortingsbonnen op hotels en restaurants.
Ik zou meer dagen in Yosemite blijven. Het park is gigantisch mooi. Ligt er natuurlijk wel aan of je een natuur persoon bent of niet. Ik zelf heb afgelopen jaar 2 overnachtingen in Yosemite gehad. Vond ik ietwat te kort. Ga er sowieso nog een keer terug!
Let wel, reistijden vaak toch iets langer dan je op voorhand verwacht. IVM files e.d. vooral rondom de grote steden.
Misschien is het ook leuk om eens te kijken naar een helicoptervlucht bij de grand canyon. Ik heb dit zelf 2x gedaan. Dat is echt prachtig. Zo steek je trouwens ook minste tijd erin. Ik heb een vlucht gehad van 4u. Vond het inrukwekkender als dat je door de grand canyon rijd. Ik denk zelf, als ik je schema zie, dat je teveel dagn in de grand canyon door brengt…
Na jullie tips heb ik de route weer iets aangepast.
Aankomt in Los Angeles
Los Angeles - Joshua Tree - Kingman
Kingman - Grand Canyon
Grand Canyon - Monument Valley
Monument Valley - Page
Page - Antilope Canyon - Kanab - Bryce
Bryce - Zion
Zion - Valley of Fire - Las Vegas
Las Vegas
Las Vegas - Death Valley - Panamint Springs of Lone Pine
Panamint Springs of Lone Pine - Tioga Pass - Yosemite
Yosemite
Yosemite - San Francisco
San Francisco
San Francisco
San Francisco - Cambria
Cambria - Santa Monica
Santa Monica
Santa Monica - LAX
Is het niet verstandig om in ieder geval in de parken alvast overnachtingen te boeken? Wij zitten bijvoorbeeld met Labor Day in de Grand Canyon en ik zag dat er nu al bijna alle hotels in de Grand Canyon vol zitten.
Een helikopter vlucht in de Grand Canyon lijkt me super, is dit makkelijk ter plekke en op de dag zelf te regelen?
Ja, dat is zeker verstandig… in de grote parken raad ik het zeker aan ja.
Hier heb je een leuke website http://www.tours4fun.com/ ik heb zelf beide vluchten bij marverick gedaan. Echt super. Je betaald er wel wat voor maar dan krijg je ook iets spetterends! Na mijn mening kun je dit beter vooraf boeken.
De eerste keer dat ik deze vlucht maakte, heb ik em op de dag zelf geboekt. met geluk konden we een VIP tour doen die stukke duurder was. Alle overige tours zaten allemaal vol. Kregen overigens wel 40%korting, maar goed. Hebben uiteindelijk nog meer betaald als dat ik zelf er voor in gedachten had. Maaaaaaaar het was het geld dik en dubbel waard.