Hallo forumleden.
Ik heb al enige tijd op internet en fora gekeken naar een mooie route voor onze rondreis door zuidwest usa.
we gaan met 4 personen (2 volwassenen en 2 kinderen 11,14)
Een aantal zaken heb ik inmiddels al geregeld.
De vlucht, huurauto en een groot aantal hotels liggen al vast (alle hotels zijn nog te wijzigen).
We vliegen op los angeles en vertrekken daar ook weer vandaan na 17 dagen.
Onze route ziet er nu als volgt uit:
Dag 1: aankomst La - overnachting bij Hacienda hotel bij LAX.
Dag 2:** LA - Kingman** (overnachting in quality inn Kingman)
Dag 3: Kingman - Grand canyon (overnachting in Maswik Lodge)
Dag 4: Grand canyon - page (rijden na zonsopgang weg en rijden door naar monument valley, na de middag door naar page).
Dag 5: Page (2 x overnachting in Quality inn Page. (bezoeken antetelope canyon en evt. korte rafttocht).
Dag 6:** Page - Bryce canyon** (overnachting in Bryce view lodge)
Dag 7:** Bryce Canyon - Zion NP** (overnachting in Zion Park motel springdale)
Dag 8: Zion NP - las vegas (overnachting in Circus Circus of excalibur, keuze is aan de kinderen)
Dag 9: Las vegas
dag 10: Las Vegas - Bishop (via death valley,overnachting in Ramada limited hotel)
Dag 11: Bishop - Yosemite (via tioga pass, overnachting in Cedar lodge el Portal)
Dag 12: Yosemite - San francisco (2x overnachting in The wharff inn)
Dag 13: san francisco (fischerman’s wharff, alcatraz, goldengatebridge, cablecars, unionsquare)
Dag 14: san Francisco - San Simeon (overnachting in courtesy inn) bezoeken hearst castle.
Dag 15:** San simeon - Los angeles** (2 x overnachting in best western hollywood plaza)
Dag 16: Los Angeles (bezoeken universal studios, hollywood)
Dag 17: Los angeles - Amsterdam ( in de ochtend nog even shoppen en auto inleveren)
Ik weet dat het wel een behoorlijk druk programma is, maar dit is nu eenmaal de tijd die ik heb en ik zal niet snel meer naar america kunnen.
Ik heb hier lang voor moeten sparen. Dus ik wil zoveel mogelijk zien in de tijd dat ik er ben.
We hebben geprobeerd wat te schrappen, maar dan mis ik toch wat dingen die ik zeker wil zien.
Het enige waar ik nog over twijfel is om de overnachting bij Zion te laten vervallen en die nacht toe te voegen aan het bezoek aan Yosemite!
Bij zion kom ik toch wel langs als we naar Las vegas rijden. (dan maar een kort japans camera bezoek??)
Waar ik nu dus vooral naar op zoek ben, zijn de mooie inside tips van ervaren reizigers.
mooie routes onderweg of leuke overnachtingsplaatsen, niet te missen attracties, enz
Hi Mash, welkom op het forum.
Je moet het doen met de tijd die je hebt en je hebt een prima route samengesteld. Met 17 dagen kan je het bijna niet beter doen imo dus kudos for you.
Zal nog wat details geven:
Dag 2: LA-Kingman. Je kan in een dag van LA naar GC maar na de reis en met de kids erbij is het een goed idee om in Kingman te logeren. Je kan zelfs via Oatman en Sitgreaves Pass. Afslag Topock en R66 verder rijden (volg de bruine borden). Dit neemt wel extra tijd (reken op 2 uur langer) maar Oatman is leuk voor de kinderen en voor jullie.
In Kingman ga een echt R66 diner eten bij http://www.mrdzrt66diner.com/
Dag 3: Je zal weinig tijd hebben voor GC. Onderweg is nog Seligman, heel leuk, maar dat gaat wel ten koste van je tijd aan de rim. Maswik ligt iets van de rim af.
Dag 4: GC-Page. Probeer wat korte stops langs east rim maar zeker bij Desert View. Dan heb je nog Cameron met zijn Trading Post. Het is 3.5 uur rijden naar Monument Valley vanaf GC zonder stops. In MV kan je de 17 miles loop rijden maar daar zal je geen tijd voor hebben. Bekijk The Mittens vanaf het Visitor center en rijd daarna naar Page. 2.5 uur tussen MV en Page. Dit zal een lange dag worden. maar je zegt zelf al dat je zo veel mogelijk wil zien.
Dag 5: Page. www.raftthecanyon.com bedoel je. Vertrek vroeg ('s middags is het erg heet, ik neem aan dat je in de zomer gaat). Je bent om ca 1pm weer terug. Dan kan je naar Antelope Canyon en ik denk dat de kinderen daarna maar een ding willen: Zwembad! Dat heeft Quality Inn. Vraag om een kamer met lakeview. je zou ook nog Glen Canyon Dam kunnen bezoeken of Horseshoe bend overlook maar het wordt dan wel allemaal heel druk. Zie maar. Die rafttrip is dus niet “kort” Als je de rafttrip te duur of te lang vindt zou ik dit doen:
's Morgens eerst Horseshoe bend (petten op, water meenemen, sunscreen op en wees voorzichtig bij de rim. Geen fence.) Dan naar Antelope Upper Canyon, en dan 's middags Glen Canyon Dam.
Dag 6: Page-Bryce is 3 uur rijden maar stop bij Red Canyon vlak voor Bryce. Het visitor center hier is rusriger en heeft alle informatie. Gebruik de middag in Bryce om de rim te rijden. Eerst helemaal naar het eind en dan terug via de vele parkeerplaatsen en de uitzichten. Sunset bij Sunrise Point. Klink raar, maar sunrise piont vinden wij beter voor sunset dan sunset point…
Dag 7: Zion of geen Zion overnachting. Tja. Voor Zion heb je je tijd nodig, meer nog dan voor Bryce. Maar Yosemite is ook zo iets. Als je vroeg uit Bryce vertrekt, kan je via us89 naar Mnt Carmel Junction rijden en dan ut 9 Zion in. Dit is een prachtige weg maar er zijn wegwerkzaamheden in de zomer met oponthoud. Vlak voor de tunnel is Canyon Overlook trail Duurt ongeveer een uur maar weinig parkeerplaatsen. Je zal zelf moeten uitmaken of je in Zion of een extra nacht in Yosemite wil overnachten.
Dag 8: Zion Las Vegas. Dat is maar 3 uur rijden en je wint een uur omdat Nevada in een andere tijdzone ligt (Je verlies een uur tussen Page en Bryce, als je wil kan ik wel uitleggen waarom…) Naar Las Vegas zou je via Valley of Fire SP en Lake Mead kunnen rijden. Dat voegt wel enkele uren toe.
Dag 9: Las Vegas ok
Dag 10: LV-Death Valley-Bishop. Het zal heet zijn. Vetrek heel vroeg. Neem 160 naar Pahrump, Bell Vista Road en State Line Road naar DV Junction. rechts af en meteen weer links en DV in. Stop bij Zabriskie Point eerst. Dan linksaf op 178 naar devils Golf Course, verder naar Badwater. Dan terug naar Furnace Creek via Artists Drive. Daarna 190 naar Stovepipe Wells Dunes en Devils Cornfield en naar Lone Pine (ook een aardige plaats om te overnachten). Dan verder naar Bishop. Er is nog veel meer te zien in Death Valley maar daar zal je geen tijd voor hebben. Je zou nog Dante’s View kunnen overwegen (voordat je bij Zabriskie Point komt) 13 miles zijweg en zelfde weg terug.
Dag 11: Stop even bij Mono Lake achter Lee Vining en dan zo veel mogelijk tijd voor Tioga Pass en Yosemite NP
Dag 12: Yosemite naar SF is 4-5 uur rijden.
Dag 13: SF OK
Dag 14: SF-San Simeon. je zou ook in Cambria aan Moonstone Beach kunnen overnachten. Hearst Castle diezelfde dag? Zal niet meevallen je hebt veel tijd nodig tussen Monterey en SS en vergeet vooral niet om Point Lobos SR en Big Sur te bezoeken. De uitzichten van Hearst Castle over de oceaan zijn 's morgens mooier, maar er kan ook mist zijn.
Dag 15: Naar LA. Misschien even stoppen bij Solvang, Deens dorp, en naar Oxnard neem Pacific Coast Highway via Malibu naar Santa Monica. Misschien zie je Pamela Anderson nog…
Dag 16: Universal neemt de hele dag maar de kinderen hebben dit wel verdient denk ik na al dat rijden…
Dag 17: Je volgende reis plannen!
Ok een paar praktische zaken:
Koop een cooler. Die zal je nodig hebben (en leg het ijs bovenop, niet op de bodem)
Koop een America the Beautiful pass bij de ingang van je eerste NP (GC in dit geval). Die kost $ 80,-- voor auto en passagiers en zal je geld besparen. GC, Bryce en Zion zijn al $ 25,-- per stuk en dan heb je nog DV en Yosemite etc.
Huur niet een te kleine auto. De bagage zal niet in de kofferruimte passen.
Ik heb natuurlijk maar de bekendste dingen genoemd. Er is een lange lijst aan toe te voegen, maar met dit programma zal je het al druk genoeg hebben. je gaat een geweldige reis maken.
O ja Zion of Yosemite? Ik zou toch zeggen Yosemite, als je tenminste nog een extra nacht kunt boeken. Probeer dat eerst. Zal niet meevallen. Als je een extra dag in Yosemite boekt zou je de dag ervoor nog naar Bodie Ghosttown kunnen gaan boven Lee Vining, maar reken wel op 3 uur extra daarvoor. Neem ALTIJD genoeg water mee in de auto.
Yeehaw
Wij reizen inderdaad in de zomer.
Eind augustus - begin september.
Ik denk dat we de rafttocht maar moeten vergeten dan, want die andere dingen die je opnoemt bij page zijn zeker de moeite waard.
En ja Zion!! Ik weet het ook nog niet.
Ik had eigenlijk graag de narrows gelopen. (met een wandelstok, door de rivier)!!
Er is in ieder geval nog wel plaats in het cedar lodge om 1 nacht bij te boeken. De andere hotels die ik dan moet wijzigen zijn ook geen probleem.
Aan de andere kant, weet ik ook niet zo goed wat er allemaal te doen is bij yosemite, behalve mooie natuur.
Ik heb ook ergens gelezen, dat de watervallen bij Yosemite in augustus soms wel (bijna) droog zijn?
Het zou wel een beetje meer rust in de route brengen, omdat we dan meer plaatsen hebben waar we 2 overnachtingen hebben.
Naar de reden van dat uurtje verlies tussen page en bryce ben ik wel benieuwd, want ik dacht dat dat in dezelfde tijdzone lag!
De overnachting bij moonstonebeach, zag er wel leuk uit, maar helaas geen hotel binnen het budget.
Arizona doet niet mee aan de zomertijd (daylight saving time) muv het Navajo reservaat. Antelope Canyon ligt in het Navajo Res maar houdt toch de tijd van Page aan. Als je dus van Page naar Utah rijdt is het in Utah 1 uur later omdat deze staat wel meedoet aan de zomertijd (maart-november). De Narrows heb ik niet gelopen (te lui…) maar wordt door velen aanbevolen. Yosemite is idd niet op zijn best vwb de watervallen. www.nps.gov/yose Moonstone Beach is niet goedkoop. San Simeon is voordeliger. Ik denk dat je liever een extra nacht Zion doet gezien je reaktie. Go for it!
Dat had ik dus nooit verwacht!
Zoiets kan alleen in de US volgens mij!
Ik ben overigens blij dat ik mijn vraag ook hier heb gesteld.
Op een ander forum kreeg ik naast een paar tips om mijn route aan te passen op allerlei andere punten ook nog eens kritiek, dat ik niet eerder om advies had gevraagd en dat ik beter op phoenix had kunnen vliegen e.d.
Zoals ik had aangegeven zit ik met een beperkt budget en beperkte tijd.
vliegen op en vanaf LA koste mij voor 4 personen net geen 2000 euro (met british airways), als ik phoenix had gekozen was dat ruim 1000 tot 1500 euro meer geweest. Voor de hotelovernachtingen ben ik totaal 1100 euro kwijt), dan doe je het niet slecht denk ik!
Met jouw tips kan ik echt iets.
Ik heb inmiddels al wat meer tips van jou (en anderen) verzameld uit reacties op andere vragen.
Ik had liever ook een groter budget en meer tijd gehad, maar het is wat het is en ik denk dat ik daarmee zeker een super vakantie tegemoet ga!
Met Phoenix had je een kortere route gehad maar je zei dat de vluchten al vastlagen.De kans dat je mij op een ander forum ook bent tegengekomen is trouwens groot. Dat van die daylight saving time is trouwens niet zo gek hoor, ze zitten in zuid Arizona echt niet op een uur langer zon te wachten
HAllo Yehaaw,
Het is een hele tijd geleden dat ik een post heb gedaan hier.
Ik heb in de afgelopen tijd heel veel op internet gezocht en gesproken met mensen die ooit eerder een vergelijkbare trip hebben gemaakt.
Samen met jouw tips zijn we uiteindelijk op de volgende route gekomen.
18-8-2010 Los Angeles [Hacienda Hotel At Lax](http://www.haciendahotel.com/)
Ik heb de route tips van jou bijna allemaal opgenomen in mijn reisschema.
we gaan oa. de volgende dingen doen:
[ul]
[li] Grand canyon- helicopter vlucht.[/li][/ul]
[ul]
[li]Page - smooth water raft in de ochtend en smiddags naar de upper antelope.[/li][/ul]
[ul]
[li]Zion - slechts een kort bezoek.[/li][/ul]
[ul]
[li] Las Vegas - ogen uitkijken op de strip en fremontstreet[/li][/ul]
[ul]
[li]Yosemite - kanotocht en bezoek aan glacierpoint.[/li][/ul]
[ul]
[li] San francisco - eerste avond baseball @ AT&T park SF Giants.eerste volle dag fishermans wharf en uphill met cablecars naar union square. volgende ochtend eerst naar alcatraz en dan door naar monterey.[/li][/ul]
[ul]
[li]Monterey - whalewatchting trip in de ochtend dan door naar San simeon.[/li][/ul]
[ul]
[li]Los angeles - hollywood and venice beach city tour en bezoek aan universal studios[/li][/ul]