Welke route naar West Amerika?

Hallo,

Voor onze huwelijksreis gaan we naar Amerika, voor 3 weken.
Zouden jullie je kritische blik willen werpen op onderstaande 2 routes? We weten nl niet welke te kiezen.
Verder nog tips / adviezen? Graag!!!
Alvast bedankt,
ROUTE 1
Amsterdam- Los Angeles (Hollywood, walk of fame, rodeo drive, sunset strip)
Los Angeles (universal studios)
Los angeles – Las Vegas
Las Vegas
Las Vegas
Las Vegas- Zion Springdale
Narrow of angels wandeling in Zion
Zion
Zion Springdale- Bryce Canyon
Bryce Canyon – Page
Page- Tusayan
Tusayan-Kingman-Oatman-Laughlin
Laughlin-Hoover dam- furnace creek – panamint springs
Overnachten in Lee Vining
Lee vining- Yosemite
Yosemite – San Francisco
San Francisco
San Francisco
San Francisco - Monterey / Carmel of Big sur
Monterey / Carmel –(point lobos?) big sur- Cambria/Harmony/ Moonstone Beach (zeehonden)
Cambria – Santa Barbara
Santa Barbara- Santa monica-Malibu- Venice beach
Los Angeles airport – Amsterdam
3659 km

Route 2
Amsterdam- Los Angeles (Hollywood, walk of fame, rodeo drive, sunset strip)
Los Angeles (universal studios)
Los angeles – Oatman (via topock-oatman topock highway-oatman-kingman-seligman-flagstaff=route 66)
Oatman- Kingman
Kingman-tusayan
Grand Canyon – overnachten grand canyon?
Grand canyon + helikoptervlucht
Tusayan – page
Page- Bryce canyon
Bryce Canyon- Zion Springdale
Optie; Extra dag zion???
Zion- Las Vegas
Las Vegas+ overdag hoover dam bezoeken (69.8 km- 55 min)
Las Vegas
Las Vegas- furnace creek / panamint springs
Overnachten in death valley
Furnace creek- Bodie
Of
Panamint springs – Bodie
Overnachten in Lee Vining
Lee vining- Yosemithe
Yosemithe – San Francisco
San Francisco
San Francisco
San Francisco - Monterey / Carmel of Big sur
Monterey / Carmel –(point lobos?) big sur- Cambria/Harmony/ Moonstone Beach (zeehonden)
Cambria – Santa Barbara
Santa Barbara- Santa monica-Malibu- Venice beach
Los Angeles airport – Amsterdam
3506 km

Even een vlug twee vraagjes?

Waarom niet je eigen route maken? Of ben je afhankelijk van een reis groep of reis package?

Peggy

We hebben onze route zelf samengesteld!
Inmiddels hebben we deze ook weer aangepast… nu ligt hij zover in concept klaar. Als je nog tips adviezen hebt, graag!
Route 2 heeft onze voorkeur omdat dat toch 500 km scheelt…

route 1 -3500km (opties= bij ons 23-25 dagen - ligt aan vliegmomenten!)
1 Amsterdam- Los Angeles -
2 Los Angeles (Hollywood, walk of fame, rodeo drive, sunset strip) -
3 Los Angeles (universal studios) -
4 Los angeles – Oatman (via topock-oatman topock highway-oatman-kingman-seligman-flagstaff=route 66)
Oatman- Kingman 533 km
5 Kingman-grand Canyon – overnachten in grand canyon 275 km
6 Grand canyon + helikoptervlucht
7 Grand Canyon – page
226 km
8 Page- Bryce canyon 251 km
9 Bryce Canyon- Zion Springdale
Narrow of angels wandeling in Zion? 141 km
10 Zion- Las Vegas
266 km
11 Las Vegas
12 Las Vegas + overdag hoover dam bezoeken (69.8 km- 55 min) -
13 Las Vegas- furnace creek
Overnachten in death valley 210 km
14 Furnace creek- Bodie
Overnachten in Lee Vining 408 km
15 Lee vining- Yosemithe
123 km
16 Yosemithe – San Francisco
Optie: extra dag Yosemite??? 306 km
17 San Francisco
18 San Francisco
Optie: extra dag San Francisco
19 San Francisco - Monterey / Carmel of Big sur 189 km
(naar Big sur 46 km 44 min)
20 Monterey / Carmel –(point lobos?) big sur- Cambria/Harmony/ Moonstone Beach (zeehonden) 173 km
21 Cambria – Santa Barbara 221 km
22 Santa Barbara- Santa monica-Malibu- Venice beach 153
23 Los Angeles airport – Amsterdam

route 2- voorkeur- 3000 km
1 Amsterdam- Phoenix
2 Phoenix
3 Phoenix- grand canyon overnachten 371 km
4 Grand canyon + helikoptervlucht
5 Grand Canyon – page
226 km
6 Page- Bryce canyon 251 km
7 Bryce Canyon- Zion Springdale
Narrow of angels wandeling in Zion? 141 km
8 Zion- Las Vegas
9 Las Vegas
10 Las Vegas + overdag hoover dam bezoeken (69.8 km- 55 min) -
11 Las Vegas- furnace creek
Overnachten in death valley 210 km
12 Furnace creek- Bodie
Overnachten in Lee Vining 408 km
40.5 km 34 min
13 Lee vining- Yosemithe
123 km
14 Yosemithe – San Francisco
Optie: extra dag Yosemite??? 306 km
15 San Francisco
16 San Francisco
17 San Francisco
18 San Francisco - Monterey / Carmel of Big sur 189 km
(naar Big sur 46 km 44 min)
19 Monterey / Carmel –(point lobos?) big sur- Cambria/Harmony/ Moonstone Beach (zeehonden) 173 km
20 Cambria – Santa Barbara 221 km
21 Santa Barbara- Santa monica-Malibu- Venice beach
(Hollywood, walk of fame, rodeo drive, sunset strip) 153
22 Los Angeles (universal studios)
23 Los Angeles airport – Amsterdam

Ieder maakt een route naar z’n/haar eigen voorkeur en zo te zien is er goed over nagedacht.
Toch een paar overwegingen:

  1. Een extra dag in Phoenix is overbodig. Afhankelijk van wanneer je gaat: het is er heet tot bloedheet. En de stad is een gigantische metropool die weinig moois/specifieks te bieden heeft.
    Je komt waarschijnlijk 's avonds aan. Overnacht - kan vlakbij Sky Harbour in een motel het is echt niet nodig naar de andere kant van de stad te gaan wat reisorgainsaties vaak regelen - en rijd de volgende dag relaxed via de Interstate 17 en de prachtige 89A tussen Sedona en Flagstaff naar datzelfde Flagstaff. Aardig plaatsje. En Sedona, Red Rock SP en Slide Rock SP zijn een bezoek meer dan waard.
    Hier overachten en dan naar het Grand Canyon. Als je daar overnacht dan laat je Tusayn links liggen (al vertrekken daar de helikoptervluchten)
  2. Dag extra in Yosemite, zeker als je van hiken houdt.

Evt specifieke vragen: dit gebied ken ik vrij goed (was er vorige maand voor het laatst, in Phoenix was het toen 28 graden!) en San Fran een beetje.

Ik heb gisteren reageert op een andere post van je en hopelijk wat tips kunnen geven.

Ik denk dat je een goede route heb gepland. En ik ben het met Bovenwijzer eens… het is bloedjes heet in Nevada en Arizona… het is miscchien een droge hitte… maar het is heet. Wees bereidt.
Bovenwijzer heeft ook gelijk wanneer het aankomt op voorkeur. Er is zoveel te zien en te beleven, en je hebt maar drie weken. Drie weken is niet echt veel, maar niet onmogelijk om een zalige trip te maken en te genieten van de mooie parken die we hier hebben.

Als je van plan bent om te gaan hiking in de Grand Canyon… ga eerst naar het informatie center voor goed advies en breng genoeg water.
Sedona is ook erg heet… maar waard om het te zien. Als je een kans hebt, include een toer met the Pink jeep company. En visit Jerome, een oud zilver mijn stadje. http://www.azjerome.com/

Persoonlijk zou ik als ik jullie was een C Klasse RV huren voor een trip zoals dit. Je heb alles bij je en hier in Amerika kan je parkeren waar je wilt en op zijn minst 1 nacht op een parkeer plaats overnachten. Walmart laat je voor vrij parkeren en overnachten voor een paar dagen.
Als je naar de Grand Canyon gaat, en je hebt een RV, raad ik je aan om in Williams te overnachten. Ook heel leuk om de Grand Canyon train ride te nemen vanuit Williams, als je er zin in hebt… kijk uit voor de cowboys… ze overvallen de trein zo af en toe :teeth:

Er zijn vele RV resorts, en campings… en veel goedkoper dan hotels.

Wij reizen zelf met een RV en ik heb mijn eigen huis op wielen bij me.

Vr. gr.

Peggy

enkele bedenkingen:

  1. idd Phoenix ovrslaan en onmiddellijk richting Grand Canyon; Sedona is een stop waard, mispak je niet aan de afstand, de afdaling naar Sedona neemt toch algauw een uur in beslag… Voorstel Phoenix naar Sedona, aldaar overnachten (tip: Kings Ransom hotel) en dag nadien van Sedona naar Grand Canyon
  2. in Page zeker Antilope Canyon bezoeken (op middaguur); vergeet ook Horseshoe Bend niet, geen omweg en spectaculair zicht
  3. 3 volle dagen in San Francisco is eerder veel, zou extra dag Yosemite inlassen

gr, Margo

Goede tips.
Alleen: afdaling naar Sedona, wsch bedoel je de klim naar Flagstaff, vanaf Sedona.
A.

Hi,

Vind persoonlijk (maar dat is echt persoonlijk) dat je wel erg veel tijd voor de steden en erg weinig tijd voor de parken (zeker Yosemite) uittrekt. Bodie is zeker een aanrader, alleen daarvoor zou ik al voor optie 2 kiezen, ik weet niet welke periode je gaat, maar houd er wel rekening mee dat de Tioga Pass gesloten kan zijn. De Hooverdam kun je onderweg van Zion naar LV meepakken, dan kun je een dag besparen op LV. de extra dag Phoenix kun je ook makkelijk laten vallen. als je dan nog 1 of 2 dagen SF laat vallen heb je heel wat tijd over. die je bijvoorbeeld in Zion en Yosemite extra kunt blijven, zeker yosemite moet je zeker minimaal 2 hele dagen voor uittrekken.

Zion:
Narrows is zeker een aanrader.
Angels Landing is ook zeker de moeite waard.

Yosemite:
Panorama Trail; met de bus naar boven en vanaf Glacier Point weer naar beneden (kom je uiteindelijk op de misttrail uit.)
Tioga Road; trek hier minstens 2 uur extra voor uit om af en toe te stoppen.

Hwy 1
Julia Pfeifer Burns Statepark; is een stop van ±30 min, maar wel een hele mooie waterval op het strand

Bekijk ook eens onze reisverslagen, daar haal je vast nog wel een aantal goede ideeen uit.
http://toerkoe.nl/reizen/usa2006
SF-Yosemite-Bodie-DV-LV-Zion-Bryce-GC-Flagstaff-R66-Ocean Side-San Diego-LA-SF

http://toerkoe.nl/reizen/usa2008
SF-Hwy1-Monterey-Yosemite-Zion-Peekaboo & Spooky-Moab-Canyon Lands-Arches-Mesa Verde-Page-GC-Flagstaff-PHX

Mocht je verder nog vragen hebben…stel ze gerust!!

Heb afgelopen angels landing gedaan. één woord geweldig!!
Alleen de laatste halve mijl is erg zwaar en zeer gevaarlijk (ranger liep daar was met mensen te praten en viel 400 meter naar beneden)
Gaat zeer steil omhoog ook het begin maar niet zo steil als het eind.
Ik raad je aan 's ochtend te gaan vanwege de hitte. Maarja ik had niet het plan om angels te lopen. Eerst Weeping rock nog gedaan erg leuk wel zeer kort (2 km) daarna riverside walk dat vond ik wel een stuk minder indrukwekkend maar ik ben daarna ook niet door het riviertje gaan lopen!
Eenmaal 1 uur 's middags dacht ik toch maar om de angels op te gaan!!
Snikheet… Om de twee minuten moeten stoppen qua zwaarte en met name dus de hitte. Angels kan ik zeer aanraden alleen het laatste stuk is dus moeilijk (vasthouden aan palen die scheef staan en naast je 400 meter afgrond :unibrow:)
Angels: een topper!!

Greetz, Frank

Hallo,
Wij hebben zelf 5 weken West Amerika gedaan in 2007 met een camper. Zelf toen een route samengesteld met veel natuur en weinig steden. 1 overnachting Las Vegas vonden wij meer als zat. Ben je in Las Vegas vergeet dan niet het vlak bij liggende Valley of Fire NP. Wordt weinig bezocht maar was voor ons de moeite waard. Laat weten wanneer je in onze route belangstelling hebben.
Bart