16-daagse rondreis Westen

[FONT=Calibri]Hallo allemaal![/FONT]

Wij zijn van plan om volgend jaar juni met de auto een rondreis te maken van 16 dagen door het westen. We willen van tevoren vlucht, auto en de eerste overnachtingen in LA te boeken. Ik heb vandaag een route opgesteld. We twijfelen nog tussen Bryce en Zion NP. Lijken me beide geweldig, maar we moeten een keuze maken. 2 weken is al wat kort.

Graag hoor ik wat jullie van onze route vinden en ontvang natuurlijk ook graag nog tips. En misschien zaken waar we om moeten denken als we in juni vertrekken?

Ik heb via Google maps wat reistijden opgezocht, deze heb ik achter iedere dag gezet. Komen deze ook redelijk in de buurt?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

[FONT=Calibri]1. Zaterdag 02/06 09.50 Amsterdam - 11.50 Los Angeles

1. Zondag 03/06 Los Angeles

2. Maandag 04/06 Los Angeles – Palm Springs 1 uur, 50 min
    Halverwege / eind van de dag vertrekken

3. Dinsdag 05/06 Palm Springs – Grand Canyon 7 uur, 30 min
    In de ochtend vertrekken

4. Woensdag 06/06 Grand Canyon

5. Donderdag 07/06 Grand Canyon – Bryce Canyon 5 uur, 30 min
    of Grand Canyon – Zion NP 5 uur
    In de ochtend vertrekken

6. Vrijdag 08/06 **Bryce Canyon – Las Vegas **4 uur, 50 min of Zion NP – Las Vegas 3 uur
    In de middag vertrekken

7. Zaterdag 09/06 Las Vegas – Death Valley 3 uur, 30 min
    In de middag vertrekken

8. Zondag 10/06 Death Valley – Yosemite NP 6 uur, 50 min
    In de ochtend vertrekken

9. Maandag 11/06 Yosemite NP

10. Dinsdag 12/06 Yosemite NP – San Francisco 3 uur, 40 min
    In de ochtend vertrekken

11. Woensdag 13/06 San Francisco

12. Donderdag 14/06 **San Francisco – San Luis Obispo **4 uur

13. Vrijdag 15/06 San Luis Obispo – Los Angeles 3 uur, 30 min

14. Zaterdag 16/06** Los Angeles – Amsterdam** Vertrek 14.00

15. Zondag 17/06 Amsterdam Aankomst 09.15
    [/FONT]

Hoi Nootje,

Wij hebben in 14 dagen de volgende route afgelegd:
Las Vegas - Lake Mead
Lake Mead - Flagstaff (vanuit hier Sedona bezocht)
Flagstaff - Grand Canyon
Grand Canyon - Lake Powell / Glen Canyon
Glen Canyon - Monument Valley
Monument Valley - Moab (Archers National Park)
Moab - Torrey (Capitol Reef National Park)
Torrey - Bryce
Bryce Canyon - Zion
Zion - Las Vegas

Was in totaal 1700 mijl die we hebben afgelegd. Sommige plekken zijn we 2 nachten gebleven.

Waren onderweg met 2 jonge kinderen. Ik vond eea sneller gaan dan gedacht, maar je moet ook keuzes maken: gaan we hiken in de canyons (hebben wij 2x gedaan) of slaan we dat een keer over? Bovendien reisden wij met een RV, waardoor de kinderen zichzelf konden vermaken en we lange stukken konden rijden.

Jullie gaan met de auto. Kamperen of motels/hotels?? Motels/hotels zijn spaarzaam in en bij NP’s en al vroeg volgeboekt. Via KOA.com kun je ook lodges/blokhutten huren die er prima uitzien, maar je moet dan wel zelf voor het beddengoed etc. zorgen. Campings zijn er meer dan genoeg.

Bovenstaande trip hebben wij ook in juni gemaakt, dat is echt een waanzinnig mooie tijd om de parken “te doen”.

Bryce vonden wij echt met stip de mooiste. Hier MOET je hiken!!

Tip 1: maak het rondje tegen de klok in. Klinkt belachelijk, maar Grand Canyon vonden wij minder dan de rest, dus ons inziens het beste NP om mee te beginnen.

Tip 2: mocht je MOAB bezoeken, boek dan een jeep trip bij Dan Mick (Dan Mick). Onvergetelijk. Laat je niet verleiden om een andere tour te boeken, Dan is the Man!! Is enige die overal kan komen met Jeep. Onvergetelijke ervaring, DOEN!!!

Tip 3: koop bij Walmart prepaid telefoon, kun je op de dag zelf bepalen en boeken waar je wilt overnachten, geeft je rust.

Tip 4: niet te veel in te korte tijd willen zien.

Have fun!!

Hotels en motels daarentegen zijn spaarzaam en niet bijzonder fraai. Vooruit boeken is dus raadzaam.

Bedankt voor je reactie Nolletje!

We hebben inmiddels na wat andere tips, de reis toch iets aangepast en hebben besloten de reis te beginnen in Phoenix en te eindigen in LA.

We gaan met zijn 2en (28 en 30 jr oud) en willen overnachten in motels/hotels, niet kamperen dus ;-). Ik heb er ook nog even bij vermeld wanneer we overal vandaan willen rijden. Dag 11 - 18 zijn nog wat variabel, dat is ook niet het meest ingewikkelde stuk.

Ik heb alleen nog wat mijn twijfels over de route die ik nu heb gemaakt/tussenstops tussen Las Vegas en Yosemite NP. Is het te doen om op 1 dag van Beatty via DV naar Mammoth Lakes te reizen?

Een ander puntje waar ik nog een beetje mee zit, is dat er in Vegas van 09-06 t/m 11-06 en 13-06 t/m 15-06 2 conventions zijn met 32.000 bezoekers… Denk je dat dit problemen oplevert als we op 8 juni daar overnachten?

Alvast bedankt!

1 Zaterdag 2-jun 13.20 AMS - 15.50 Detroit / 17.45 - 19.05 Phoenix

2 Zondag 3-jun Phoenix – Grand Canyon 4 uur
(vertrekken vroeg in de ochtend)

3 Maandag 4-jun Grand Canyon – Page 2 uur, 45 min
(vertrekken in de middag)

4 Dinsdag 5-jun Page - Bryce Canyon 3 uur
(Vertrekken vroeg in de ochtend)

5 Woensdag 6-jun Byce Canyon - Zion NP 2 uur

6 Donderdag 7-jun **Zion NP
**
7 Vrijdag 8-jun Zion NP – Las Vegas 3 uur
(vertrekken in/eind vd ochtend)

8 Zaterdag 9-jun Las Vegas – Beatty 2 uur, 15 min

9 Zondag 10-jun Beatty - Death Valley – Mammoth Lakes 4 uur, 30 min
(vroeg in de ochtend vertrekken)

10 Maandag 11-jun Mammoth Lakes -via Tioga Pass- **Yosemite NP **
(vroeg in de ochtend vertrekken)
11 Dinsdag 12-jun Yosemite NP – San Francisco 3 uur, 40 min
(in de ochtend vertrekken)

12 Woensdag 13-jun **San Francisco

**13 Donderdag 14-jun San Francisco – San Luis Obispo 4 uur

14 Vrijdag 15-jun San Luis Obispo – Los Angeles 3 uur, 30 min

15 Zaterdag 16-jun **Los Angeles
**
16 Zondag 17-jun **Los Angeles
**
17 Maandag 18-jun Los Angeles – Amsterdam Vertrek 14.00

18 Dinsdag 19-jun Amsterdam Aankomst 09.15

Kijk mbt las Vegas op www.smartervegas.com
Je kunt je opgeven voor de nieuwsbrief met hierin de aanbiedingen. Krijg je ook een beetje een idee van de hotels. Wij hebben zelf 3 dagen van tevoren geboekt bij Tropicana. En volgens mij zijn er altijd beurzen/conventies. Maar er zijn zo veel kamers, jullie vinden vast wel wat.

De route waar je een vraag over stelt is jij niet bekend. Wellicht dat Yeehaw je hier iets over kan melden. meestal is hij de eerste die reageert maar wellicht is hij nu op reis…

Heb je al auto gehuurd? Www.eautohuur.com is goede site. Prijzen laag(ste) en inclusief alle verzekeringen. Mocht prijs in tussentijd gedaald zijn(zelf checken) kun je bellen en krijg je het verschil teruggestort.

Mocht je nog vragen hebben hoor ik het wel!

Ik was idd even weg Nolletje en over 12 dagen voor een paar maanden.
Nootje:
Phx-GC is idd ca 4 uur rijden maar ik zou toch even via Sedona gaan en us89A rijden. Neemt een uurtje meer.
Tussen Page en Bryce verlies je een uur. Is 3 uur rijden maar de tijd verandert (Az kent geen zomertijd)
Bryce-Zion. Voordat je door de lange tunnel gaat even Canyon Overlook trail wandelen (ca 1 uur) Parkeren kan lastig zijn. Er is een parkeerplaats aan de linker zijde en de trap naar Canyon Overlook is daar tegenover.
Tussen Zion en Las Vegas win je een uur. Een bezoek aan Valley of Fire is de moeite waard. Maar om zo lang mogelijk van Las Vegas te genieten misschien zo snel mogelijk daar naar toe. Je wint een uur tussen Zion en Las Vegas.
Waarom wil je in Beatty logeren? Probeer Death Valley NP zelf (Furnace Creek Ranch of Stovepipe Wells. 's Morgens in Las Vegas vind ik zelf geen fluit aan. Het is een middag/avondstad. Ik zou dus eerder uit Las Vegas vertrekken en vast wat van DV zien: Dante’s View, Zabriskie Point, Devils Golfcourse, Badwater en Artist Drive om maar wat te noemen. Neem 160 van Las Vegas naar Pahrump en dan naar DV Junction waarna je DV binnen rijdt. Een nacht in DV met zijn stargazing in de woestijn is een geweldige ervaring. Kost wat meer dan Beatty maar ik zou dat er graag voor over hebben.
DV naar Mammoth is geen enkel probleem dan.
Je tijd voor Yosemite is erg kort. Ik zou proberen daar een dag aan toe te voegen, maar dan moet je ergens anders iets skippen…
Er is een kans dat Tioga Pass nog dicht is. Dit jaar ging hij pas op 18 juni open.
San Francisco naar SLO is geen 4 uur rijden als je de kustroute neemt. Reken maar op 7 uur met wat korte stops.
SLO naar LA is ook langer dan 3.30 als je Pacific Coast hw neemt van Oxnard naar Santa Monica en die weg zou ik zeker nemen (via Malibu).
Om een dag te winnen (ten koste van een morgen in Las Vegas) zou je in een dag van Las Vegas naar Lone Pine kunnen rijden en de volgende dag van Lone Pine naar Yosemite.
Een reservering voor Yosemite en GC is noodzakelijk. In Las Vegas hebben we nooit iets gereserveerd.
Yeehaw

Thnx weer voor jullie reactie Nolletje & Yeehaw!
Ik ga vanavond alles meenemen in mijn route en wat fine tunen :wink:

Nog wel een vraagje: Wat zou een routeoptie zijn als de tioga pass dicht is? Moeten we dan ook ergens inkorten?

Ik denk trouwens ook dat we de route misschien 2 dagen moeten opschuiven. Auto ophalen op zaterdagavond of zondag lijkt me wat lastig worden?

Als Tioga Pass dicht is (maar laten we daar maar niet van uitgaan…) zou ik in Lone Pine gaan logeren, dan informeren of Tioga Pass open is en indien gesloten via de southern sierras naar Yosemite rijden via Bakersfield en Fresno. Wel een lange rit.
Zaterdag vliegen is ideaal. Geen files naar Schiphol en ook niet in Phx. Je gaat al in Detroit door immigration. Detroit is heel overzichtelijk (neem de people mover of ga lopen (wel zo lekker na de lange vlucht) naar de vertrekhal naar Phx. In Phx volg de borden voor de bagage claim, haal je bagage op, loop naar buiten (de hitte slaat je tegemoet…). De shuttle bus naar het rentalcarcenter staat op 20 meter buiten de arrival hall. Kan niet missen. Probeer een hotel te reserveren in North Phx.
Yeehaw

Thnx! Ik ga het meteen als route optie noteren :slight_smile:

Water betreft files naar Schiphol, ik woon er 20 min vandaan, dus dat moet geen probleem zijn :wink: Ik bedacht me alleen dat de auto verhuur niet op zaterdagavond geopend is of op zondag? Dus dat we dan pas op maandag kunnen gaan rijden?

Autoverhuur op vliegvelden zijn open. Bovendien geeft internetsite vanzelf aan wanneer verhuurkantoor dicht is.

Detroit is prima tussenstations, maar bereid je er op voor dat

A: je zeer onvriendelijk wordt ontvangen door immigration en
B: je door de transithal wordt gejáágd.

Ze zijn niet overal onvriendelijk hoor… maar gewoon doen wat er gezegd wordt en niet de “” eigenwijze"" Nederlander uithangen. Ik heb ze wel gezien met een grote mond waar ze snel spijt van kregen.
En idd de grote verhuurstations op vliegvelden zijn open 24/7 je zal je ogen uitkijken hoe groot dat verhuurstation in Phoenix is en de entrance lijkt wel op een duur hotel.
En dan voor Detroit C: De alcoholhoudende drankjes zijn erg duur…
Yeehaw

Thnx voor de tips! Ik heb de eesrte helft van onze route zo god als uitgestippeld, wilde hem nog even met jullie delen. We hebben toch besloten via heathrow te vliegen ipv detroit. Iets gunstigere vliegtijden en wat goedkoper

Ook een extra nacht in LV en naar Yosemite via Lone Pine…

Hebben jullie nog een idee voor een tussenstop tussen Monterey en LA?

Dag 1 Amsterdam – Heathrow– Phoenix
• Aankomst 17.00
• Auto ophalen en door naar het hotel
Hotel: Homewood Suites by Hilton – Phoenix North – Happy Valley

Dag 2 Phoenix – Grand Canyon
Hotel: Bright Angel Lodge (cabin)

Dag 3 Grand Canyon – Page
Hotel: Motel 6 Page
• In de middag vertrekken, ’s morgens kunnen we dan nog de GC in.

Dag 4 Page – Bryce Canyon
Hotel: Bryce View Lodge

Dag 5 Bryce Canyon – Zion NP
Hotel: BW Zion Park Inn

Dag 6 Zion NP
Hotel: Motel 6 St. George

Dag 7 Zion NP – Las Vegas
Hotel: Op de strip

Dag 8 Las Vegas

Dag 9 Las Vegas – Death Valley - Lone Pine
Hotel: Best Western Frontier

Dag 10 Lone Pine (Tioga Pass) Yosemite NP
Hotel: Americas Best Value Inn – Mariposa

Dag 11 Yosemite NP

Dag 12 Yosemite NP – San Francisco
Dag 13 San Francisco
Dag 14 San Francisco – Monterey
Dag 15 Monterrey – kust plaats
Dag 16 Kust plaats - Los Angeles
Dag 17 Los angeles
Dag 18 Los Angeles – Amsterdam
Dag 19 Amsterdam

Ik begrijp die overnachting in St. George niet. St. George naar Las Vegas is maar 2 uur rijden en je wint ook nog een uur.
Tussen Monterey en LA zou je in San Simeon, Cambria, Morro Bay of SLO kunnen overnachten. Of doorrijden naar Pismo Beach met mooie stranden.
Mariposa is nog een dik uur naar de Valley maar het is al moeilijk genoeg om bij Yosemite een hotel te krijgen dus ik zou die maar laten staan.
Yeehaw

Die overnachting in St.George is meer een prijstechnische beslissing :slight_smile:

Zou je eerder aanraden om ipv st george direct door te rijden naar Vegas? Of is dat dan weer te lang als we die dag nog willen benutten voor Zion? En is het stuk van Zion naar Vegas ook te doen in het donker?

Betreft Yosemite; Ik zag dat een aantal acco’s al vol zitten op deze datum of echt de hoofdprijs vragen. Vandaar ook de keuze voor Marisposa.

Zion naar Las Vegas is niet zo lang. Wij zijn ook pas in de middag naar Las Vegas vertrokken.

Pismo Beach tussen Monterey en LA is goede tussenstop. Prachtige route over “de” 1. Stop ook even in Carmel, mooie plek. Oprichter Carmel heeft verboden dat er ooit bomen verplaatst of weggehaald mogen worden. Alles is dus om de bomen heen gebouwd!

Het idee is nu misschien om op dag 6 van Zion in een keer door te rijden naar St. George. Kan dat evt ook in het donker? of is dat niet te doen? We zijn dan een dag eerder in Vegas (ook wat gunstiger, omdat we er dan niet helemaal in het weekend zitten).

We willen heel graag ook naar Lake Tahoe, maar deze hebben we tot nu toe buiten beschouwing gelaten… Kunnen we evt vanuit Mariposa via lake Tahoe en dan de volgende dag naar SF? Of is dat te veel in korte tijd? Ik hoor hier verschillende meningen over.

Dan zou het als volgt zijn:

Dag 5 Bryce Canyon – Zion NP
Hotel: BW Zion Park Inn

Dag 6 Zion NP – Las Vegas

Dag 7 Las Vegas

Dag 8 Las Vegas – Death Valley - Lone Pine
Hotel: Best Western Frontier

Dag 9 Lone Pine (Tioga Pass) Yosemite NP

Dag 10 Yosemite NP