Eind augustus vertrekken wij voor 3 weken naar de Westkust en zijn nu bezig met de planning. We houden erg van de kust maar willen natuurlijk ook LV bezoeken, wat van de NP-en zien en we gaan nog familie bezoeken. Best lastig om hier allemaal rekening te houden.
Hieronder ons voorlopige schema. Ik heb niet alle NP-en meegenomen dit ivm de tijd maar ook vanwege onze wens het rustig aan te kunnen doen en wat tijd aan de kust te kunnen doorbrengen.
24-aug Amsterdam - San Francisco 's middags
25-aug San Francisco
26-aug San Francisco – rijden via Napa Valley naar Yosemite
27-aug Yosemite - overnachting in Yosemite Bug mid pines, Curry Village of Cedar Lodge El Portal
28-aug Yosemite – hike & bike
29-aug Bakersfield
30-aug Las Vegas
31-aug Las Vegas
1-sept Grand Canyon - Red Feather Lodge, Tusayan
2-sept Grand Canyon - Red Feather Lodge, Tusayan Cathedral city – bezoek familie
3-sept Cathedral city – bezoek familie
4-sept Cathedral city – bezoek familie
5-sept Laguna Beach
6-sept Santa Monica - bezoek LA, Hollywood
7-sept Santa Monica – bezoek Big Sur
8-sept Santa Barbara
9-sept Monterey
10-sept Monterey
11-sept San Francisco
12-sept San Francisco
13-sept San Francisco vertrek ‘s ochtends
Wat zouden jullie qua overnachting adviseren voor Yosemite park? Is slapen in Curry Village niet te warm? Bakersfield heb ik meegenomen om de afstand te overbruggen.
We zitten ook te denken om een vlucht te nemen boven de GC.
LA trekt me niet zo heel erg om te overnachten vandaar dat ik het met Santa Monica heb gecombineerd.
Buiten de genoemde hotels heb ik nog niets gereserveerd.
Wat vinden jullie van dit voorlopige schema? Ik ben benieuwd.
Hi
Je moet zo snel mogelijk iets in Yosemite gaan reserveren. Waar maakt niet zo veel uit als je maar een overnachtingsplaats hebt. je zit nog net voor het Labor Day weekend maar het zal al erg druk zijn. (Net als in Vegas en aan de Gc trouwens)
Vergeet Bakersfield. Oninteressante route, Rijd van Yosemite over Tioga pass en overnacht in Lone Pine. Dan de volgende dag door Death Valley NP naar Vegas.
Je hebt slechts een nacht in GCNP en je rijdt al 5 uur tussen Las vegas en GC. Wellicht korte stops bij Hoover Dam en in Seligman. Dan de volgende dag de lange rit naar Coachella Valley (zo’n 7 uur rijden) Wanneer wil je die heli vlucht gaan maken? 's Morgens is trouwens beter voor die vlucht dan 's middags.
Laguna Beach is prachtig en duur. Maar waarom daar naar toe voor slechts een nacht? Nu moet je eerste van Laguna beach weer naar LA rijden (heel druk in de spits) en dan nog LA bekijken. Waarom niet van Coachella meteen naar LA (ook in de file…) en dan meer tijd voor LA nemen.
Big Sur ligt ten zuiden van Monterey en niet bij Santa Monica. Santa Barbara naar Monterey is al 6 uur rijden langs de kust zonder stoppen en er is zo veel te zien. Van SM zou ik of naar Cambria/San Simeon od rijden met een stop in SB en dan de tijd nemen voor de Big Sur coast. Met alles wat daar is te zien kan je daar gemakkelijk een dag voor nemen.
Ik hoop dat je family in CV een zwembad heeft want het zal er warm zijn
Yeehaw
Yeehaw, bedankt voor de goede tips. Ik heb inmiddels de route aangepast en hotels geboekt in Yosemite en GC. Na het lezen van een ander topic ga ik het hotel in GC misschien toch wijzigen in Maswik Lodge. Ik heb nu iets geboekt in Tusayan (Red Feather).
De reden waarom ik weinig tijd voor LA heb genomen is omdat deze stad me niet zo heel erg trekt. Ik ben wel eens in LA geweest, de kustplaatsen trekken me wat meer, denk ik. Nu nog een auto huren en verder inlezen. Ik zoek nog even wat meer uit mbt hotels en kom er dan op terug.
Was vorige week nog in de Grand Canyon. Wij sliepen ook in Red Feather Lodge. Prima hotel. Wel duur, net als in alle andere hotels, maar alles was wel schoon en luxer dan de andere hotels die we tot nu toe gezien hebben. Het is ook dichterbij de Grand Canyon dan ik dacht. Kwartiertje rijden ongeveer.
Je kan altijd nog proberen om iets in GC te krijgen. Er zijn vaak cancellations. Tusayan is niet slecht maar toch niet te vergelijken met een verblijf in het park. Bellen zal wel duur zijn en houd rekening met het tijdsverschil maar voor cancellations kan je bellen naar 001 303 297 2757 voor lodging in het park. In de USA zelf is het toll free nummer 888 297 2757