Ik heb wat tips nodig voor onze vakantie in SF, LV en LA. Wie helpt mij hiermee?

Hallo,

Ik ga met wat vrienden van 15 mei tot en met 8 juni naar west Amerika.
We hebben de tickets en auto al. Alleen (nog) geen enkele hotelovernachting vastgelegd.
We komen aan in SF blijven er een paar dagen en vertekken dan met de auto naar Monterey bay en blijven er waarschijnlijk een nacht. Dan gaan we naar Yosemite met overnachting, vervolgens Sequoia met overnachting, daarna death valley en daar rijden we waarschijnlijk gewoon zo doorheen. Dan is het de bedoeling om een aantal nachten in LV te blijven. Daarna willen we naar Grand Canyon en waarschijnlijk blijven we daar een nacht of 2. Vanaf GC willen we naar de Hover dam en daarna naar LA. Misschien stoppen we nog ergens voor een overnachting, vooral als het het een erg lange rit is. En misschien is er nog wat interresant te zien? We vliegen van LA terug naar Amsterdam

In grote lijnen onze vakantie dus.
Wat we ons afvroegen is of het handig is om van te voren wat hotels vast te leggen. Bij aankomst in SF willen we wel een hotel vast leggen. Denk ik.
We houden er eigenlijk niet van om schema gebonden te reizen. We zien wel als het ergens leuk is blijven we wat langer, hebben we het snel ergens gezien rijden we weer door. Volgens mij hebben we ruim de tijd (23 volle dagen) 25 dagen.
Maar we weten dus niet of dit echt handig is vooral voor de NP?
Weet iemand ons dit te vertellen? Is het een drukke periode waar in we reizen? Er is genoeg aanbod in de NP voor een overnachting. Het hoeft geen luxe te zijn. Wat voor weer en temperatuur kunnen we verwachten? Ik lees, op internet, veel verschillend verhalen erover.
Andere tips zijn ook welkom.

Bedankt alvast.
Mandy

NP zijn erg druk en zou ik zeker vast een hotel boeken als je daar wil overnachten. Zelf vind ik dat je beter niet in een NP kan overnachten omdat de prijzen echt belachelijk duur zijn. Ging altijd net buiten parken vernachten of in ons bussie.
Andere ho(s)tels hoef je echt niet van te voren te boeken.

De prijzen in NP zijn vaak hoog, maar bij GC zou je bv in Bright Angel (aan de rim) of in Yavapai kunnen logeren www.grandcanyonlodges.com
Yosemite zou ik zeker reserveren. In Las Vegas kan je vaak prima prijzen krijgen via het internet. Hoover Dam kan je bezoeken op weg van Las Vegas naar Grand Canyon NP en niet op weg terug naar LA.
Houd rekening met Memorial Day weekend may 28-31 2010. Begin van het zomerseizoen en dan zal het druk zijn. Een reservering op de dag van aankoimst is een must. (Je moet een adres opgegeven).
Aan het voorspellen van het weer begin ik niet. Kijk eens op www.wunderground.com
Eerlijk gezegd reserveren wij zelden maar soms moet je dan uitwijken naar verder gelegen plaatsen. Als je gaat “wingen” zorg dan uiterlijk 4-5 pm bij een hotel te zijn.
Yeehaw

En is het dan ook aan te raden alvast een ho(s)tel vast te leggen ook al is het net buiten de NP’s?

Ik heb idd op internet goede en leuke prijzen gezien voor hotels in Las Vegas. Maar heb ook gezien dat er veel kamers zijn en dat per hotel. ( een paar duizend kamers soms). Dus als we daar aankomen, is het dan ook te doen om daar pas te boeken? We willen hier graag een leuk hotel, zoals MGM, Bellagio, New York New York enzo. Aan de strip het liefst.

En is het de moeite waard om een overnachting bij de Hoover Dam te doen? Hoe ver is het van Las Vegas naar the hoover dam en van daar naar de GC?
En bedoel je dat het overal druk is met Memorial Day? Op de wegen en hotels? voornamelijk in LV of ook in LA?

bedankt voor de vorige tips.
groetjes Mandy

National Parks zijn ook zeer populair bij de Amerikanen zelf, dus ik zou zeker reserveren om teleurstellingen te voorkomen. Met name Yosemite liever al gister vastleggen dan morgen!

Aan de Las Vegas Strip is het minder kritisch. Bel even een dag van te voren en er is nog een hoop mogelijk. Vanuit LV kun je ook in een uurtje naar de Hoover Dam rijden, dus daar overnachten is behoorlijk overbodig.
Vanuit Las Vegas naar GCNP is het 6 uur rijden (excl. pauzes). (Via Google Maps kun je trouwens heel makkelijk zelf zien hoe lang rijden de afstanden zijn.)

Memorial Day is een soort zwarte zaterdag. Iedereen trekt erop uit om vakantie te vieren. Naar de National Parks gaan is voor velen dé manier van vakantie vieren (die xenofoben komen nauwelijks hun land uit en dan hoogstens naar Canada). Het is dan ook gigantisch druk, eerder op de weg en later op de dag zijn alle accomodaties in de buurt van toeristische trekpleisters geheel afgeladen.

Las Vegas is ook zeer populair, maar die zal de drukte iets beter op kunnen vangen. In geval van twijfel al wat eerder bellen om te vragen hoe hard het gaat met de reserveringen. LA zal ook wel iets aan toerisme krijgen, maar dat valt meer mee. Daar zit men vooral massaal aan het strand (Malibu / Huntington Beach) en minder in de stad.

Hoi,
wij waren dit jaar met Memorial Weekend in zion en Las Vegas. Volgens Amerikanen het drukste weekend van het jaar, maar supergeorganiseserd. In LV was het erg druk, maar ja volgens mij is het daar altijd een gekkenhuis :D.
Er was nog makkelijk van alles te boeken. Zou sowieso in LV niet daar op het laatste moment boeken, want onhandig met parkeren, vragen naar prijzen, etc terwijl er altijd aanbiedingen zijn. Ik zit zelf vaak op het forum van usa4all, mischien kun je daar wat ideeen opdoen?
Groetjes,
Bas en es.

Echt super tof allemaal voor de reactie’s.
Daar kan ik zeker wat mee.
We gaan het allemaal weer even bespreken en de site’s bekijken die jullie me hebben geadviseerd.
Nogmaals bedankt.

Fijne dagen allemaal

Mandy:dag:

beste mandy ben niet bekend met de drukte maar dit is zeer bepalend of je vooraf moet reserveren, juli en augustus zijn erg druk mn amerikanen zelf. la en las vegas zelf bezocht maar weinig spectalair tenzij je gek bent op gokken san francisco was daarentegen fantastisch, relaxed wel wat cooler en de golden gate in de mist, huur een fiets het is werkelijk fantastisch en dan met de boot terug vanuit sauselito. de np zijn werkelijk fantastisch mn grand canyon maar zeker ook zion en yosemite horen bij het programma, death valley is ook een belevenis veel plezier.

Hi,
Leuk om je plannen te lezen. Ik heb met m’n ouders een soort zelfde rondje gedaan in US. Het Bryce Canyon moet je ook zeker een keer gezien hebben. Ik vond het zelf nog veel mooier dan Grand Canyon. Het ligt ten noorden van grand canyon, en vooral de zonsop- en ondergang zijn geweldig! Heb je inmiddels al wat hotels/hostels geboekt?