Ik ga over 3 weken een roadtrip maken van SF naar LV naar LA naar SF. Wij (zuslief en ik) zullen in totaal 22 dagen in de VS zijn. Ik weet dat we voor de nationale parken niet echt een handige tijd hebben uitgekozen (kon niet anders wegens overgang studieleven naar werkleven!) maar ik vroeg mij af of er meer mensen rond dit tijdstip zijn geweest en of die dan wat meer kunnen vertellen over de toegang en begaanbaarheid van de nationale parken.
Tot nu toe hebben we nog geen hele strakke of duidelijke planning, we komen di 15mrt 's middags aan in SF, en willen vrijdags 18mrt onze reis verder voortzetten. Richting LV, via de nationale parken, 2 nachten LV en dan richting LA… 3 nachten LA en dan via Pacific Coast Highway weer naar SF met 1 overnachting als tussenstop.
Dan blijven er dus 13 nachten over die nog niet ingepland zijn! Wie oh wie plant onze verdere reis in?!
Hi en welkom of het forum.
Mooie reis maar met een paar obstakels idd.
Lees dit eerst eens voor Yosemite NP Tire Chain Requirements - Yosemite National Park (U.S. National Park Service)
Probleem is dat autoverhuurders het niet toestaan om kettingen te gebruiken en dat de huurauto’s zelden met winterbanden worden uitgerust. De oplossing is dus om kettingen te kopen en in de auto te hebben. Als het droge dagen zijn in Yosemite kan je er gerust naar toe. Ander ongemak is dat Tioga Pass, de kortste en mooiste route naar Death Valley en door naar Las Vegas, nog is gesloten. Je moet dan zuidelijk van de Sierras gaan via Bakersfield. Lees meer info over Yosemite op www.nps.gov/yose
Maar goed:
Aankomst SF
2,3: San Francisco
Naar Yosemite
Yosemite
Yosemite en onderweg naar Death Valley. Probeer Ridgecrest voor een overnachting en als dat te ver is Bakersfield of Tehachapi.
Naar DV
DVNP. Heel veel te zien en een mooi tijd van het jaar. Wel een reservering maken. (Dat geldt ook voor Yosemite en Grand Canyon)
DV naar Las Vegas (2.5 uur)
10: Las Vegas.
Las Vegas-Zion (3 uur)
Zion-Bryce (2.5 uur)
Bryce- Page (3 uur)
Page-Monument Valley (2.5 uur)
Monument Valley-Grand Canyon (3.5 uur)
Grand Canyon-Kingman (3 uur)
Kingman-Los Angeles (6 uur)
18.19: Los Angeles
Los Angeles-Cambria (5 uur via 101)
21: Cambria-SF. (5 uur langs hw1)
22.Vertrek.
Het gedeelte van Las Vegas naar GC is mogelijk zoals omschreven maar ook druk. Je zal hier keuzes moeten maken. LV naar Zion is maar 3 uur rijden. In Bryce kan ook nog sneeuw liggen maar dat maakt het des te mooier met sneeuw op de hoodoo’s. In Page is veel te zien. Antelope Upper Canyon mag je niet missen maar ook Horseshoebend en Glen Canyon Dam zijn de moeite waard. Nog veel meer zoals Lake Powell en een Colorado raft. (zal je geen tijd voor hebben helaas)
Ik heb de rijtijden er tussen haakjes achter gezet maar je moet beseffen dat dit rijtijden zijn zonder stops. In de praktijk zullen de ritten (veel) langer duren. Er zijn mensen die tussen Las Vegas en GC bv Bryce en Monument Valley overslaan. Ik zou echter zeker Bryce in de reisroute opnemen als de weersomstandigheden het toelaten (en dat is vaak het geval). Zelfs GC kan nog getroffen worden door een late sneeuwstorm. Bryce is op 8000’ en GC op 7000’
Met zo veel National Parks is het verstandig een America the Beautiful pass te kopen. Kost $ 80,-- en is geldig in alle National Parks gedurende een jaar maar ook geldig in nadere locaties behalve State Parks. Voor Monument Valley moet je apart betalen ($ 5,-- pppd). Het best koop je de pass bij de ingang van je eerste NP, in dit geval Yosemite.
Als je het rustiger aan wil doen en Zion, Bryce etc. voor een andere reis wil bewaren is er nog wel een alternatief:
Las Vegas naar GCNP
GCNP
GCNP naar Sedona www.visitsedona.com (Verlaat GC via de oostingang en nog veel te zien onderweg naar Sedona)
Sedona
Sedona-Joshua Tree NP
Joshua Tree NP naar Los Angeles (en even lekker shoppen in Cabazon 20 miles west van Palm Springs. Premium Desert outlets.
17 en 18: LA
19: LA naar Cambria
Ik zou in ieder geval je verblijf in SF wat verlengen. Zeker de eerste dag dat je aankomt heb je behoorlijk last van je jetlag en zal je weinig doen en dan heb je nog maar 2 hele dagen over (wo en do), dat vind ik persoonlijk te weinig. En 3 nachten LA zou ik dan weer te veel vinden, maar weet niet wat je verder nog aan pretparken eventueel wilt bezoeken.
Zelf vond ik Yosemite een heel mooi park (op weg naar Las Vegas) en natuurlijk ook de Grand Canyon (vanaf Las Vegas goed te doen). Begaanbaarheid durf ik alleen niets over te zeggen, want ik ben ooit in oktober geweest. Maar als je er heen kunt gaan, zou ik deze 2 zeker niet overslaan!
Bedankt voor jullie antwoorden! En voor het verder inplannen van onze trip, TOP! Ik ga het dit weekend met mijn zusje bespreken en dan ook wat dingen finalizen…
Stel wij bezoeken 4 (5) Nationale Parken op de gegeven route… welke mogen we dan ECHT NIET missen? Zelf zat ik te denken aan Yosemithe, Death Valley, Grand Canyon en Bryce/Zion.
Is dat te doen? Of missen we dan veel mooie punten/trekpleisters?
Ja, alle 5 zijn geweldig. Zion en Bryce liggen dicht bij elkaar maar zijn totaal verschillend. In maart zou ik zelf Yosemite het eerst laten vallen met sommige wegen nog gesloten. In bv juni zou ik Yosemite niet willen missen. net zo min als in october met de fallcolors.
Waarschijnlijk worden het die 5 parken die ik hier boven genoemd heb. Dan zal het ongeveer een combinatie van beide voorstellen van Yeehaw worden… Ik denk namelijk dat het eerste voorstel idd te druk is… aangezien ik degene ben die de hele tijd mag (moet ) rijden…
Dan zal het globaal gezien zo worden:
SF
Yosemite
Death Valley
LV
Zion
Bryce
Grand Canyon
LA
SF
Haalbaar in 22 dagen? Vast wel!
Daarnaast de vraag… verder werden er als trekpleisters Page, Monument Valley, Sedona en Joshua Tree genoemd. Als we die links laten liggen…ga ik mezelf dan na de trip voor mijn hoofd slaan omdat ik dat gedaan heb? Of zeg je… voor een eerste keer, kun je ze wel links laten liggen? Kom gewoon een keer terug voor die trekpleisters!
Oh en nog iets… Yeehaw…jij had het over reserveren. Bedoel je dan reserveren van hotel/motel of park? Ik neem aan hotel/motel…
Je programma is al best vol en je krijgt al een enorme vloed aan indrukken over je heen. Ik zou daarom zeggen, laat die lekker liggen voor een volgende keer, heb je meteen een goede reden om terug te komen!
Wat DutchGirl zegt is zeker waar. Een enorme stroom van indrukken. Je hoeft niet alles te zien. In Page zou ik wel naar Antelope Upper Canyon gaan en ook de korte wandeling naar Horseshoe bend maken. De dam kan je ook van een afstandje zien zonder een toer te maken. Natuurlijk zou het prettig zijn om bv 2 dagen in Zion te zitten. Ik zou idd Sedona en Joshua Tree NP overslaan deze keer en Monument Valley alleen bezoek als je er logeert. Overdag zijn de kleuren een stug vager.
Ik zou trouwens op zo’n eerste reis alle hotels vastleggen. Probeer eens Tripadvisor voor de hotel reviews. Je reist tijdens het zg Spring break seizoen. Ik weet ook niet wat jullie per nacht denken uit te geven.
Yeehaw
dag 1 - 5: SF
dag 5 - 6: Yosemite
dag 6 - 7: Bakersfield / Ridgecrest
dag 7 - 8: Death Valley
dag 8 - 10: Las Vegas
dag 10 - 11: Zion
dag 11 - 12: Bryce
dag 12 - 13: Page
dag 13 - 14: Grand Canyon
dag 14 - 15: Kingman
dag 15 - 16: Palm Springs
dag 16 - 20: Los Angeles
dag 20 - 21: Cambria
dag 21 - 22: San Francisco
Te ambitieus? Qua aantal dagen in LA… zuslief wil dat graag En qua parken… bij welke is het echt een MUST om er meerdere dagen te zijn?
2 nachten in Yosemite zou ik op zich wel willen… maar heb die site waarvan je de link gaf bekeken en als ik zo zie wat qua wegen op dit moment open is… weet ik niet of het wel een must is.
Open:
Wawona Road
Big Oak Flat Road
El Portal Road
Hetch Hetchy Road
Badger Pass Road
Closed:
Glacier Point (beyond Badger Pass)
Tioga Road
Mariposa Grove Road
Is het uberhaupt wel handig om naar Yosemite te gaan met deze weersomstandigheden? Ik heb zelf geen problemen met het weer of rijden in die weersomstandigheden maar ik vraag me af of het wel de moeite waard is nu er zoveel afgesloten is… Alhoewel een besneeuwd landschap ook wel heel mooi is…
Ik heb het al eerder gezegd, maar ik zou zeker SF niet inkorten. Dan liever 1 dag minder LA, 3 volle dagen is behoorlijk lang daar (vond er zelf weinig aan, ben er 2 dagen geweest incl. Universal studios en vond dat meer dan genoeg :-))
SF worden wss 3 volle dagen, en LA 4 volle dagen. Dit ook omdat ik daar een bekende heb wonen, we even willen kunnen relaxen en t in LA nu mooi weer is.
Als t 1 dag Yosemite wordt dan pakken we wss een extra overnachting aan de pacific coast highway!
hay, san fransisco is zeker de moeite waard, voor min 2 of 3 dagen,la is ook leuk, maar heb je op zich snel gezien, strand is wel super uiteraard. de weg van san fransisco naar la langs zee is ook mooi, veel plezier.
Houd er rekening mee dat gisteren een stuk van de weg langs de kust bij Big Sur is ingestort en dat het onzeker is of je hw1 tussen Cambria en Monterey kunt rijden.