West USA voor 14 dagen

Hallo allemaal,

Mijn ouders zijn dit jaar 25 jaar getrouwd en ze wilden graag een grote reis met het hele gezin maken naar de westkust van de USA. Daarbij hebben ze mij gevraagd of ik de route in grote lijnen wilde bepalen. Ik ben dus op het internet gaan speuren naar de mogelijke National Park’s die we wilden bezoeken. Ik heb al vele topics doorgelezen op dit forum over dit onderwerp en adviezen bekeken. We hebben een camper voor 14 dagen gehuurd en ik heb het volgende uitgestippeld:

01-08: San Francisco –> Yosemite NP
02-08: Yosemite NP
03-08: Yosemite NP –> Sequoia NP
04-08: Sequoia NP –> Death Valley
05-08: Death Valley –> Las Vegas
06-08: Las Vegas (Hooverdam)
07-08: Las Vegas –> Zion NP
08-08: Zion NP –> Bryce NP
09-08: Bryce NP
10-08: Bryce –> Page
11-08: Page –> Grand Canyon (South Rim)
12-08: Grand Canyon (South Rim)
13-08: Grand Canyon –> Joshua Tree NP
14-08: Joshua Tree NP –> Los Angeles

Is dit een reële route? Hebben jullie nog adviezen of tips voor onze reis?

Alvast bedankt,

Jeroen

Welkom op het forum.
Willen jullie San Francisco en Los Angeles niet bezoeken? Daar heb je nu geen tijd voor. Voor Yosemite heb je absoluut reserveringen nodig. De kans is groot dat alles al is uitverkocht. Ook zal het niet meevallen om nog iets te vinden in de GC en wellicht niet in Zion en Bryce.
Denk er ook om dat bij het ophalen van een RV eerst de uitleg zal volgen en daarna moet je nog boodschappen doen. Dan wordt het al tricky om dezelfde dag nog Yosemite te bereiken.
Sequoia Kings Canyon is een omweg en de weg 198 kan verboden zijn voor het rijden met RVs langer dan 22’ je kan van Yosemite beter over Tioga pass rijden maar let wel op wat ik heb gezegd over Death Valley. DV is de heetste plek op aarde.
2 nachten Bryce zijn meestal niet nodig. Voor Zion geldt dat eerder.
Je wil met een RV gaan. Heb je al nagevraagd of het toegestaan is om met een RV door Death Valley te rijden bij het verhuurbedrijf. Alleen CruiseAmerica staat het toe maar wel op ‘‘eigen risico’’
Hoover Dam ligt buiten Las vegas en niet op de weg naar Zion.
Ik denk dat je een reis van 3 weken in 2 weken wil doen. En ik denk dat het ook zonde is niets van SF en LA te bekijken.
Yeehaw

Beste Yeehaw,

Bedankt voor je reactie. We gaan inderdaad langer naar de USA: een paar dagen extra in SF en LA. Hier hebben we dan niet de beschikking tot de RV. Op het moment dat we de RV (early bird) krijgen, is het de bedoeling dat we meteen gaan rijden naar Yosemite.
De wegen die we mogen rijden (en DV), moet ik dus nog uitzoeken.
De twee nachten Bryce kunnen zo omgezet worden in Zion.
Ik heb inderdaad gezien dat de Hoover Dam niet op de route ligt en ongeveer op 3 uur afstand is van LV.

Ik ga dus nog wat dingen uitzoeken, en dan kom ik erop terug.

Gr. Jeroen

Zo erg is het niet hoor. Hoover Dam ligt op ca 30 minuten rijden ten oosten van Las Vegas