In september ga ik met mn vriend voor de eerste keer naar de west kust. We hebben 14 dagen en willen met een gehuurde auto het volgende allemaal zien:
San francisco
Yosemite NP
Death Valley
Las Vegas & Gran Canyon
San Diego
LA
Kustlijn van LA naar San Francisco
We komen aan in San Francisco en vliegen daar 14 dagen later weer terug naar NL. Ik vraag mij nu af: is dit allemaal mogelijk in die korte tijd, of is het te ambitieus?? Een binnenlandse vlucht ergens erbij om tijd te winnen is een optie.
Het is heel kort maar zou kunnen lukken. Laat San Diego vallen en je kan hetvolgende doen:
1 - San Francisco
2 - Rit naar Yosemite
3 - Yosemite
4 - Mammoth Lakes
5 - Death Valley
6 - Las Vegas
7 - Las Vegas
8 - Grand Canyon
9 - Grand Canyon - Joshua Tree NP
10 - LA
11 - LA
12 - Highway 1
13 - San Francisco
14 - San Francisco
Onbetaald verlof? Misschien een dokter in de familie…? Kan je niet op vrijdag vertrekken en zaterdag terug komen?
Wij deden met weinig tijd ooit onderstaande route. Alles was toen goed van op voorhand geboekt dus geen tijdverlies met zoeken naar hotels en zo. Ik geef toe dat dit een drukke route is dus don’t shoot me. Toch was dit toch goed te doen en we hebben er super van genoten. We hadden toen ook tijd om redelijk wat wandelingen te doen. De wandelingen die ik me nog herinner heb ik erbij gezet. Met wat ik nu weet zou ik de laatste dag LA schrappen voor iets anders, Zion of zo.
vr: LA
za: Joshua Tree NP (Hidden Valley Walk, Keys View)
zo: Williams via Amboy, Oatman (Fortynine Palms Oasis Walk)
za: Tusayan (vlucht over GC, South Rim)
ma: Tusayan (Skeleton Point Walk)
di: Page (East Rim GC, Horseshoe Bend, Hanging Garden Walk)
wo: Page (Monument Valley)
do: Bryce (Navajo Loop/Queens Garden Walk)
vr: Vegas
za: Death Valley (Zabriskie, Badwater, Artist Drive, Dunes…)
zo: Sequoia NP via Lake Isabella
ma: SF
di: SF (Golden Gate, Cable Car, Fisherman’s Warf)
wo: Santa Maria (Monterey Bay Aquarium)
do: LA (Santa Monica, Walk of Fame)
vr: LA (Hollywood, Universal Studio’s, Beverly Hills)
za: vlucht naar huis
Oeioei, zat te knoeien met mijn dagen, voor alle duidelijk ging het zo:
vr: LA
za: Joshua Tree NP (Hidden Valley Walk, Keys View)
zo: Williams via Amboy, Oatman (Fortynine Palms Oasis Walk)
ma: Tusayan (vlucht over GC, South Rim)
di: Tusayan (Skeleton Point Walk)
wo: Page (East Rim GC, Horseshoe Bend, Hanging Garden Walk)
do: Page (Monument Valley)
vr: Bryce (Navajo Loop/Queens Garden Walk)
za: Vegas
zo: Death Valley (Zabriskie, Badwater, Artist Drive, Dunes…)
ma: Sequoia NP via Lake Isabella
di: SF
wo: SF (Golden Gate, Cable Car, Fisherman’s Warf)
do: Santa Maria (Monterey Bay Aquarium)
vr: LA (Santa Monica, Walk of Fame)
za: LA (Hollywood, Universal Studio’s, Beverly Hills)
Wanneer wil je gaan? De route in post 2 van Frederik is prima te doen maar je hebt zeker reserveringen nodig in Yosemite en GC.
Tussen LA en SF kan je een tussenstop maken in bv Cambrfia. deze route via hw1 is niet in een dag te doen als je nog wat wil zien onderweg.
Goh wanneer gaan jullie en ga je ook verslag maken?
Wij willen volgend jaar een zelfde soort route gaan doen maar dan 3 weken.
Normaal heb ik vrij in de schoolvakanties, maar ben aan het proberen om 3 weken vanaf de meivakantie vrij te vragen, zodat we zo rond 27 april weg kunnen, Een van jullie ervaring met temperaturen daar?
Ons lijkt het supper de upper antelope canyon te gaan bekijken…
Eind april, begin mei is ideaal qua temperatuur, zegt mijn ervaring me. Het kan wat frisser zijn op de North Rim en wellicht ook in Yosemite, voor de rest zijn dat zeer aangename temperaturen (behalve dan Vegas en Death Valley waar het al +30° Celsius is)
Mei is een mooie maand. Zal nog nachtvorst bij GC en Bryce zijn en Tioga pass is nog vaak gesloten. In ieder geval veel beter dan in de zomer. Mooiste maand van het jaar voor bijna alle bestemmingen in de USA is september imo. (na Labor Day weekend)
We gaan eind september. Ik twijfel nu toch een beetje over Death Valley. Is daar eigenlijk wel wat te zien? Of is het gewoon leuk om (met airco uiteraard) doorheen te rijden richting Las Vegas?
Heb verder eens zitten rekenen en klopt het dat GC vanuit Las Vegas zo’n 10 uur heen en idem terug is met de auto? In dat geval wil ik wel met een helikopter of vliegtuig gaan, maar heb al gezien dat dat onbetaalbaar is (of iemand moet al tips hebben?). Dus GC dan maar droppen en iets anders ervoor in de plaats zoeken, ivm tijdsdruk??
Of er wat te zien is in Death Valley:nod:
Wij vinden Death Valley een van de mooiste parken. Eigenlijk zou je daar een overnachting moeten mee maken. Een van de mooiste ervaringen voor ons tot nu toe. Verder heb je bBadwater, Zabriskiepoint, en nog een aantal mooie punten. Ondanks dat het kaal en droog is, heeft Death valley zoveel kleur. Naar onze mening is Death Valley zeker de moeite waard
Wij zijn al zeker 5x in DV geweest en hebben er al heel wat nachten doorgebracht. Een van de mooiste parken imo.
Las Vegas naar GCNP south rim is 5 uur rijden.
South rim Grand Canyon is wat je altijd op de foto’s ziet. Daarmee ook het drukste en meest toeristische. Maar dat is niet erg want de Grand Canyon is ook dan nog steeds heel indrukwekkend.