Road Trip West Coast USA, niet teveel tijd in de wagen

Hallo iedereen!

Ik had graag jullie tip gekregen over mijn trip naar de West kust van Amerika. Ik en mijn vriend zouden 14 dagen naar daar willen gaan, we willen dolgraag de steden San Fransisco, Las Vegas zien en alle prachtige nationale parken. Helaas haten we het om al te veel tijd in de auto door te brengen… het is zeker niet onze bedoeling om elke dag 3-4-5u te rijden want dan zit je gewoon heel de vakantie in de auto… Is het mogelijk om bijvoorbeeld 3 nachten in SF te blijven, dan een hele dag door te rijden en dan 3 nachten in bijvoorbeeld Yosemite, weer een hele dag doorrijden, dan weer 3 nachten naar de Grand Canyon, weer een hele dag doorrijden, 2 nachten in Vegas, etc… OP deze manier kunnen we telkens enkele dagen doorbrengen zonder wagen en hebben we 4 dagen van de 14 een hele dag doorgereden… Ik weet niet of dit realistisch is?

bedankt voor jullie hulp!

David

Welkom op het forum
Welke tijd van het jaar wil je gaan? Ga je vliegen op SF en vertrekken van LV? In SF heb je geen auto nodig. SF naar Yosemite is 4 uur rijden. Afhankelijk van de tijd van het jaar (Tioga pass open of niet) kan je in 2 dagen van Yosemite naar Las vegas via Death Valley NP met een overnachting in bv Lone Pine. Ik zou het te ver vinden in een dag en er is heel veel te zien onderweg. Las vegas naar GCNP is 5 uur rijden via Hoover Dam en stukken R66. 2 nachten GC zijn meestal wel genoeg voor de meesten maar 1 nacht kan ook. Het rijden in de USA is echt geen straf.