Hulp nodig bij uitstippel reis: West naar Florida

Hallo allemaal,
Ik heb help nodig bij het uitstippelen van onze reis.
Wij willen 20 juli vertrekken en terugkomst 10 augustus
We willen een auto huren.

Wat willen wij in ieder geval zien:
Los Angeles 3 nachten
San Francisco 3 nachten
Las Vegas 3 nachten
Grand Canyon 1 nacht, Yosemite 1 nacht, Zion NP 1 nacht

Dan willen we 3 augustus overvliegen naar:
Orlando(3 nachten), en Miami (3 nachten) nog doen.

Heeft iemand enig idee hoe ik dat kan plannen, en nog ideeen voor goedkope vliegtickets/hotels?
En is dit te doen qua km? Ik hoop dat jullie nog ideeen/tips hebben!

Groetjes Joanne

Hallo Joanne,

De eisen die je hier stelt zijn niet echt realistisch. Je kan niet al die plekken in het Westen zien in 14 dagen! Ik zou sowieso een nacht bij LA en een nacht bij LV eraf halen en Zion laten voor een andere vakantie. Liever nog: wil je echt optimaal van de West Coast genieten, dan zou ik Orlando en Miami overslaan. De afstanden in de VS zijn enorm en reizen kost tijd.

Ik hoop dat je eerst wat concessies wil maken, daarna helpen we je uiteraard graag verder. :slight_smile:

Hoi Jurjen bedankt,

Ik had/heb het namelijk zo in het hoofd (maar goed ik ben nog nooit in Amerika geweest, dus weet het ook niet hoor) Ik heb het uitgerekend via googlemaps:
Dan laat ik het Zion NP vallen: Nu heb je natuurlijk nog wel lange afstanden er tussen zitten, maar daarna ook een paar dagen rust. Zou dit haalbaar zijn? Qua het bezichten van de NP, als ik die 1x heb gezien, zou ik er niet weer heengaan dezelfde dag.

Dag 1: AMS - Las Vegas
Dag 2: Las Vegas
Dag 3: Las Vegas
Dag 4: Las Vegas - Grand Canyon National Park (404km / 5uur)
Dag 5: Grand Canyon National Park - Phoenix (233 km / 2.5uur)
Dag 6: Phoenix - Los Angeles (599 km / 6uur)
Dag 7: Los Angeles
Dag 8: Los Angeles
Dag 9: Los Angeles - Yosemite (500 km / 6uur)
Dag 10: Yosemite
Dag 11: Yosemite - San Francisco (303 km / 4.5 uur)
Dag 12: San Francisco
Dag 13: San Francisco
Dag 14: San Francisco - Orlando (vliegen)
Dag 15: Orlando
Dag 16: Orlando
Dag 17: Orlando
Dag 18: Orlando - Miami
Dag 19: Miami
Dag 20: Miami
Dag 21: Miami - AMS

Ik hoor graag van jullie
Groetjes Joanne

Stel je niet teveel voor van de steden in de US.
Miami klinkt leuk maar is niet de moeite om voor om te rijden.
Met de route die je uitgestippelt hebt rijd je prachtige parken voorbij zoals Death valley, sequoia, petrified forest enz.
In Phoenix is niet veel te zien.
Ik zou proberen om rondom de grand canyon te rijden en dan bryce en zion mee te pakken. In ieder geval Bryce, deze is niet te missen.
Heb je de vluchten al geboekt?
Het is vast goedkoper om van Las vegas naar florida te vliegen.
Ik denk dat je in Utah en californie meer plezier kunt beleven dan in Florida. Of je moet van amusementsparken houden.
Succes

Inderdaad de grote steden zijn gewoon groot en neits bijzonders. Vlakbij Loas Angles, ligt Annaheim, daar hem je de eerst gebouwde Disnyeland. Dus is de moeite waard.
Ook Miami zou ik niet veel tijd aan besteden. Is gewoon saai. Ja er is strand dat is het. Leuk is ook Cape Carnaval, waar alle shuttles omhoog gaan/gingen.

Las Vegas is leuk, De Hoover dam daar vlakbij, interessant, niet echt een must. Grand Cayon is zeker een must! Je kan daar ook afdalen, maar doe dit met een gids, want die Cayon is gevaarlijk. Daarna een tocht over Lake Page, naar de natuurlijke Regenboog brug, alleen via het water daar te komen. Bryce Canon is zeker de moeite en Zion, waar je heerlijk kan wandelen. Death Valley en probeer daar te overnachten, wel van te voren boeken, is altijd druk daar en heet. Zie de grote sequioa’s geweldige bomen!

Veel suc6 met je planning.

Groet uit een heet Zuid Afrika:dag:

doe maar cape canaveral!!

Staat een bezoek aan Florida vast? Het zal er heet en erg luchtvochtig zijn die tijd van het jaar. In het Westen is het ook warm maar een “dry heat” DL kan je ook in Los Angeles bezoeken en strandleven is er tussen San Diego en San Francisco ook genoeg. De oceaan aan de westkust is echter wel een stuk kouder.

Wij gaan bijna dezelfde reis doen 6 juli 2010. Onze dochter van 16 gaat mee, en zij wil later in amerika studeren, dus steden bezoeken. Wij gaan 3d New York, 3d San Francisco, 1d Monterey,1d Pismo Beach, 3d Los Angeles, 3d Orlando en 3d Miami. Later gaan mijn man en ik wel eens samen voor de natuuur.Het is voor ons ook de eerste keer Amerika. We hebben een reis op maat laten maken door Exit reizen. Vliegreizen, huurauto fullsize en standaardhotels voor 1619 euro p.p.

Vwb de route van Joanne.
Grand Canyon naar Phoenix is geen 2.5 uur rijden maar tenminste 4 uur. Ik zou van Las Vegas naar South rim rijden, daar overnachten, en dan de volgende dag in de middag naar Kingman en onderweg wat R66 gevoel opdoen. Van SR naar Los Angeles via Phx is een omweg. De direct rit SR naar LA kan in 8 uur (als je stevig doorrijdt). GC naar Kingman is 3 uur, en dan nog een goede 5+ uur naar LA. Hangt er ook vanaf waar je in LA moet zijn.
Yeehaw

Hallo,

Nou ik ben er inderdaad op teruggekomen. Het wordt 3 weken in het westen van Amerika.
Maar ik heb geen idee waar ik moet beginnen etc. Zijn er mensen die bij willen/kunnen helpen?
Wat ik in ieder geval wil zien:
Minsten 2 nachten Las Vegas
Minstens 2 nachten Los Angeles
Minstens 2 nachten San Francisco
2 nachten San Diego
Death Valley, Grand canyon, Bryce canyon, Zion NP, Yosemite,

Dag 1: Aankomst LA
2: LA-San Diego
3. San Diego
4: SD-Sedona
5. Sedona-GCNP
6: GCNP-Page
7: Page-Bryce
8: Bryce Zion
9: Zion-Las Vegas
10: las Vegas
11: las Vegas-Lone Pine via Death Valley
12: Lone Pine via Tioga Pass naar Yosemite
13: Yosemite
14: Yosemite-San Francisco
15: San Francisco
16: San Francisco
17: San Francisco-Cambria
18: Cambria-Los Angeles
19: Los Angeles
Dit is een soort basis route. Je kan ook in San Francisco vertrekken of de route andersom doen. Zoals je ziet heb je al weinig tijd voor diverse plaatsen. Ik zou overwegen om San Diego en Sedona te schrappen, rechtstreeks van LA naar GC gaan en meer tijd besteden aan GC, Page, Bryce en Zion en zelfs misschien Monument Valley (tussen GC en Page) toe te voegen. Een andere mogelijkheid is te starten in Phoenix en dan te eindigen in Los Angeles, of omgekeerd.
Yeehaw

Dankje,
Wij zijn niet echte natuurliefhebbers, vandaar dat we daar overal maar 1nachtje willen logeren, ik had het zo in mijn hoofd (en ik hoor graag of het mogelijk is ja of nee)

nacht:
1,2,3 LA
4,5 SD
6 Kingman
7 GCNP
8 ZION NP
9 BCNP
10,11,12 Las Vegas
13 Death Valley
14 Yosemite
15, 16,17 San Francisco
18 Morro Bay
19, 20 Santa Monica

LA – SD: 2uur
SD – Kingman: 6uur
Kingman – GCNP: 3.5 uur
GCNP-Zion NP: 7uur
Zion NP-BCNP: 4uur
BCNP-LV: 5.5 uur
LV-Death Valley: 4.5 uur
Death Valley-Yosemite: 5.5 uur
Yosemite-SF: 4.5 uur
SF-Morro Bay: 4.5 uur
Morro Bay-Santa Monica: 4uur

Als het goed is zijn dit de afstanden ongeveer, (gekeken op googlemaps, is dit te vertrouwen??)

Geen idee, of dit een makkelijke en haalbare route is, maar zo had ik het ongeveer in mijn hoofd, ik hoor het wel! Alvast bedankt
Groetjes Joanne

Kan ook natuurlijk!! Ieder zijn hobby-lol- GC naar Zion zou ik echt niet in een dag doen, je mist Page en daar is een bezoek aan Antelope Canyon toch echt een must. En langs east rim in GC zijn zoveel stops. Tevens is het beter om eerst naar Bryce te gaan en daarna naar Zion. De route is goed te doen hoor, geen problemen.
Ik zal Google een beetje corrigeren
LA-SD: 2 uur, in theorie, door het drukke verkeer kan het ook 3 uur worden.
SD-Kingman: Correct
Kingman-GC: Correct
GC-Bryce: 6 uur maar…
Bryce-Zion: 2 uur (maar zonder stops…)
Zion-Las Vegas: 3 uur
Las Vegas-Death Valley (Furnace Creek) 2.5 uur plus alle bezoeken onderweg natuurlijk.
Death Valley-Yosemite (Valley): 6 uur maar dat is echt theoretisch. Zonder stoppen
Yosemite-San Francisco: Correct
San Francisco-Morro Bay. Je wil toch langs hw1 denk ik. Mag je niet missen. Reken dan op tenminste 6 uur met heel korte stops onderweg.
Morro Bay-SM: Alweer alleen 4 uur in theorie. Neemt in de praktijk een stuk langer vaak. Neem Pacific Coast hw van Oxnard via Malibu naar SM.
Probeer zo snel mogelijk reserveringen te maken vooral voor GC en Yosemite.
Yeehaw