Sf - lv - ny

Wij gaan met de hele familie, 7 personen, in de zomer 2012 van San Fransisco via enkele parken naar Las Vegas (3 weken) en dan een week NY. Wie heeft er tips, adviezen, hotels, restaurants, mooie plaatsen etc. etc… We willen een paar dagen in SF blijven om daarna met de camper via de parken naar Las Vegas te reizen. Daar nog een paar dagen te blijven om daarna naar NY te vliegen. Graag jullie advies.

Mijn advies is laat new york vallen. Er is meer als genoeg te doen tussen SF en Las Vegas. De tijd vliegt voorbij als je daar bent.
Houdt er rekening mee dat de meeste steden in de US een beetje tegenvallen als je er eenmaal bent. De natuur is altijd mooier en grootser als verwacht.

In 3 weken is het al flink opschieten om zo veel mogelijk uit West-Amerika te halen. Ik ben het dan ook met Schoentje eens dat je daar niet 5-6 dagen af wilt halen voor NYC.

Hangt er van af wat jullie allemaal willen zien in 3 weken. Zet je voorgenomen route maar eens op het forum dan kunnen we beter oordelen.

eerst paar dagen in SF, daarna met de camper naar de parken om na 2 weken een paar dagen Las Vegas te bezoeken. Daarna een dag of vijf naar NY. Totaal 4 weken. We moeten nog alles regelen maar dit is globaal het schema. Ben zeer benieuwd naar jullie reacties. Bij voorbaat dank.

Sorry dat ik niet duidelijker was, maar welke parken wil je bezoeken? Er zijn er tientallen en ze liggen vaak ver van elkaar. Tussen SF en LV heb je oa Yosemite NP, Sequoia-Kings Canyon NP en Death Valley NP. Maar de meeste verhuurbedrijven van RV’s verbieden het om door DV te rijden in de zomer dus dat valt al af. Niet al te gek ver van Las Vegas liggen parken als Zion, Bryce en Grand Canyon maar wel in de andere richting. Lees eerst eens iets over de parken www.nps.gov

Hoi, dat is met name de reden waarom ik graag gebruik wil maken van jullie kennis. globaal willen we na een paar dagen SF met een camper vertrekken en Yosemite NP, Sequoia-Kings Canyon NP, Las Vegas (hotel plm. 3 nachten) bezoeken om daarna met de camper inderdaad Zion, Bryce en Grand Canyon bezoeken en terug te keren naar Las Vegas en te vliegen naar NY. Mijn vraag is dus is dit een goede insteek van de route, wat moet ik zeker doen/bezoeken, wat zou ik nog toe moeten voegen, waar kan ik het beste kamperen/overnachten en voor hoeveel dagen ( er zijn parken waar je in een dag genoeg gezien hebt etc.). Tot slot, we hebben 4 weken en ik wil naast een paar dagen SF en LV ook 5 dagen in NY blijven. Wat is jullie advies?

Wellicht dit:
Dag 1: Aankomst
Dag 2,3: San Francisco
Dag 4: RV ophalen en kijken of je die dag nog in Yosemite kunt aankomen. Hangt van het tijdstip van de p/u af en je zal nog boodschappen willen doen.
Dag 5 en 6: Yosemite
Dag 7: Yosemite en de rit over Tioga Pass naar Lee Vining of wellicht iets verder bv naar Tonopah.
Day 8: Lange rit naar Las Vegas via us95. Je mag waarschijnlijk niet door DV
Dag 9 en 10: Las Vegas.
Dag 11: Las Vegas naar Zion
Dag 12: Zion
Dag 13: Zion naar Bryce
Dag 14: Bryce
Dag 15: Bryce naar Page
Dag 16: Page
Dag 17: Page naar Monument Valley
Dag 18: Monument Valley naar Grand Canyon south rim
Dag 19: South rim
Dag 20: South naar Las Vegas
Dag 21: RV inleveren.
Dit is een redelijk rustige route die je tijd geeft voor wandelen etc. je kan het natuurlijk een stuk drukker maken maar met een RV zou ik het rustig aan doen en de tijd nemen voor de parken.
Yeehaw

Hartstikke goed, bedankt. Nu heb ik een leidraad. Heb je nog adviezen mbt overnachtingen, (hotels en campinggrounds)
restaurants, zaken die we zeker moeten doen.
Alvast bedankt.

Je bent ruim op tijd, ik zou proberen in de NP op de campgrounds daar te gaan staan. Dus Yosemite, Zion, Grand Canyon en eventueel Bryce.
Voor Yosemite geldt een reserverings schema. Het komt er op neer dat je 5 maanden van te voren om 16.00 uur klaar moet zitten om een plek op een van de campgrounds te bemachtigen. Je staat dan in de valley, en kunt gebruik maken van de shuttle bussen en de camper laten staan. Verder heb je grote kans dat het wildlife gewoon langs je camper loopt. Zion en Grand Canyon kun je 6 maanden van te voren reserveren. Ook in deze parken rijden shuttle bussen en je kun je de camper laten staan. Verder sta je midden in de natuur en zijn de plekken over het algemeen erg ruim.

Voor Monument Valley zou ik kiezen voor Gouldings campground. Vanaf de campground heb je zicht op de mittens, en met name met zonsondergang en opgang is dat een geweldige ervaring.

In Las Vegas kun je kiezen voor Sam’s town, deze campground ligt wat verder van de strip, maar heeft een shuttle bus naar de strip waar je gratis gebruik van kunt maken. Of je kiest voor Circus Circus campground. Ligt wel aan de strip. Wij gaan dit jaar op deze campground staan, dus kan je later onze ervaring geven.

In Bryce kun je wederom kiezen voor de campground in het park (geen ervaring mee) of voor Ruby’s inn. Ligt vlak bij de ingang van Bryce. In het hoogseizoen rijdt ook hier een shuttle bus.

De eerst dag als je de camper ophaalt gelijk doorrijden naar Yosemite lijkt mij wat veel. Een camper ophalen kost veel tijd. Daarnaast zul je nog boodschappen moeten halen. En voor het eerst met een camper rijden heeft ook enige gewenning nodig. Wij zijn de eerst keer naar Gilroy gereden, dit is een uurtje rijden. Kun je mooi even wennen. In Gilroy kun je de boodschappen doen. En naast de campground (Garlic rv park) ligt een shopping centre. Even verderop een outlet mall en een walmart supercenter. Je kunt dan rustig alle boodschappen doen, en de camper inruimen. De volgende dag vroeg op (dat ben je vanwege het tijdverschil waarschijnlijk toch wel) en dan naar Yosemite.

Misschien heb je nog iets aan onze verslagen.