Wat is een leuke route LA/SF---Las Vegas---Park----LA/SF

Wie weet een leuke route west USA?

Samen met mijn vriend wil ik in september iedergeval naar las vegas.
We hebben 3 weken, ik wil wat wat meer van deze streek zien,
Maar we willen niet zoals de meeste rondreizen, teveel in de auto zitten.
We hoeven hierdoor ook niet alles te zien.
Helaas vliegen er geen vliegtuigen rechtstreeks naar Las Vegas.
Nu dacht ik om rechtstreeks te vlliegen, LA of San Francisco.
In 1 van deze steden een paar dagen te blijven een auto te huren en naar Las Vegas te gaan.
We willen 5/ 6 dagen in Las Vegas blijven.
Daarna weer terug naar LA of SF
Ik zou wel een national park erbij willen zien , welke park is niet te ver rijden. Yellowstone of Yosemite?

Wat is een leuke route LA/SF—Las Vegas—Park----LA/SF

Als je meerdere dagen wilt verblijven, zou ik voor San Francisco gaan. Maak een mooie fietstocht over de Golden Gate, verder om de baai heen en de veerboot terug pakken (aanrader!)

Op de route San Francisco - Las Vegas liggen meerdere National Parks: Yosemite, Death Valley, Kings Canyon, Sequoia.

Vanuit Las Vegas kun je een trip naar Hoover Dam doen. Ook de parken Grand Canyon, Lake Powell (bij Page), Zion, Bryce, Monument Valley liggen allemaal op een halve dag rijden afstand van elkaar. Het zijn allemaal prachtige parken en het is fascinerend om te zien hoe sterk het landschap kan verschillen op zo’n korte afstand. Op de terugweg zou je snel Los Angeles kunnen bezoeken, maar ik zou hoe dan ook een stuk kustroute pakken om terug naar San Francisco te rijden (kans op dolfijnen spotten en diverse leuke kustplaatsjes, waar je o.a. wilde zeeleeuwen kan zien).

Yellowstone is zeker prachtig, maar minimaal 2 hele lange dagen asfalt-staren. Als je dat in je trip wilt meenemen, heb je minimaal 4 weken nodig.

Wij landen in San Fransisco
gaan naar yosemite
naar Las vegas
en een paar bezienswaardigheden doen zoals bryce canyon en lake powell
en dan via los angeles weer weg

Hebben jullie tips om bepaalde dingen low budget te doen?
Auto huren of openbaar vervoer?
Slapen op campings of jeugdherbergen?

We hebben 5 weken :slight_smile:
xxx
Simonaaaa :zon02:

Wat betreft Yosemite, transport van/naar en een leuke plek om te verblijven, komt LovesStedenTrips wel met een gouden tip langs.

De jeugdherbergen zijn langzamerhand iets minder jeugdig aan het raken. Het hostelpubliek is vaak gemiddeld 25 jaar oud.

Het belangrijkste om geld te besparen is: vergelijken! Openbaar vervoer binnen steden is vaak zeer betaalbaar. Op de lange afstanden gaat de prijs fors omhoog, de Greyhounds zijn niet super relaxt en maakt je minder flexibel in stoppen onderweg om iets te zien. Autohuur is meestal duurder, maar biedt dus andere voordelen.

Per stad moet je ook maar kijken of een goedkoop hotel, een hostel of motel de moeite waard is. Vaak kan dit ook ter plekke zonder reserveringen. Sites als Hostels.com en Hostelworld.com bieden verhalen met ervaringen van hostelbezoekers. Let ook goed op waar de belastingen wel en niet zijn inbegrepen en of je als niet-lid van een bepaald netwerk (bijv. HI hostels) extra moet betalen voor de overnachting.

Camperen is ook zeker een leuke ervaring en hoeft niet duur te zijn. Buiten de National Parks is wildkamperen overigens gewoon toegestaan (gratis is het goedkoopst), maar je mist de luxe van een warme douche en een gedeelde keuken voor koken. Als je avontuurlijk bent ingesteld, zijn de wildovernachtingen natuurlijk de top!

Zoals je ziet: van alles is mogelijk!