Hallo,
Wij gaan over 4 weken van LV naar SF. We hebben een auto gehuurd en nog geen hotels.
We hebben de volgende route op het programma (de naam is de plek waar we willen overnachten).
We gaan expres niet naar bijvoorbeeld LA omdat we niet al te veel willen reizen en liever langer op 1 plek zijn om er meer van te genieten.
Is deze reis te doen, missen we iets? Doen we te veel? Hebben jullie nog andere tips?
Alvast bedankt!
19-apr Las Vegas
20-apr Las Vegas
21-apr Grand Canyon (of eerst nog 1 nacht in Flagstaff/ Sedona?)
22-apr Grand Canyon
23-apr Lake Powell (Page)
24-apr Lake Powell (Page)
25-apr Monument Valley = mexican hat
26-apr Moab (Arches)
27-apr Moab (Arches)
28-apr Capitol Reef
29-apr Bryce Canyon
30-apr Bryce Canyon
1-mei Zion
2-mei Zion
3-mei Las Vegas
4-mei Death Valley
5-mei Death Valley
6-mei Yosemite
7-mei Yosemite
8-mei Santa Cruz
9-mei San Francisco
10-mei San Francisco
11-mei San Francisco
12-mei vlucht terug
13-mei Nederland
Dat is een mooie route en nu maar hopen dat Tioga pass open is. Er ligt weinig sneeuw in the Sierra maar afgelopen week heeft het gesneeuwd. Op 15 aril gaan ze beginnen met ploegen en de wegen repareren. Hoop dat hij open is al jullie komen.
Voor Moab heb je nu eigenlijk maar 1 hele dag en wellicht nog 2 jalve maar het hangt ervan af wat je wil gaan doen onderweg. Je kan van MV bv voa Gooseneck SP, Moki Dugway en Natural Bridges rijden en van Moab naar Torrey Goblin valley, Little Wild Horse canyon en Capitol Reef bezoeken. Ik zou ook eens kijken om een tussenstop tussen DVNP en Yosemite te maken bv in Mammoth Lakes of Lee Vining en dan nog Bodie te bezoeken. En Mono Lake.
Yeehaw
Sedona kan ik zeker aanraden, maar gezien de extra reistijd misschien toch beter om het achterwege te laten. Ik zou persoonlijk wel een dag Bryce Canyon inruilen voor Zion. In Bryce maak je gewoon 1 grote wandeling en dan heb je het in principe wel gezien. In Zion is veel meer te beleven. Daarnaast zou ik zoals Yeehaw aangeeft een tussenstop maken tussen DVNP en Yosemite. Als je stopt in Mammoth Lakes kun je de volgende ochtend Bodie bezoeken en daarna doorrijden naar Yosemite.