Trip naar San Francisco /Los Angelos/ Las Vegas / San Francisco

We (mijn vrouw en ik ) hebben, voordat we onze dochter bezoeken in Chicago ( ze verblijft voor haar studie 5 maanden in Chicago ), van 17 oktober (21.00 uur aankomst SFO) tot 25 oktober (vertrek 10.00 uur SFO) een rondreis met gehuurde auto gepland van :
San Francisco –> Los Angeles –> Las Vegas – > Grand canyon/national parcs – > san francisco .

Graag willen we advies over hetgeen we minimaal moeten gaan bekijken/bezoeken op deze rondreis. Wat is allemaal haalbaar voor die (korte) periode te bezoeken/bezichtigen . Evt adressen of websites voor invoeren in de navigatie in de auto. Mogelijk komen we van ons leven slechts eenmalig in die hoek van de VS.

Alvast dank voor jullie informatie /suggesties

Wow, dat is flink doorcrossen. San Francisco kan al genoeg bieden voor een halve week, Grand Canyon moet je ook niet in een uurtje doen en dan heb je de rest nodig om tussen die twee plaatsen te rijden. Wellicht kun je een overnachting in Las Vegas erbij plannen, maar Los Angeles erbij pakken is moeilijk. Vergis je niet in al die enorme afstanden die je moet afleggen!

Welkom op het forum! Je eerste trip en wellicht kom je niet meer terug. Dat zeggen er velen en sommigen zijn inmiddels aan hun 20ste reis toe…
Eigenlijk heb je maar 7 hele dagen en in die 7 dagen kan je echt niet doen wat je hebt gepland. San Francisco-Grand canyon is tenminste 1.5 dag rijden en dat is niet langs de kust maar een nogal minder interessante route door de Valley en door de woestijn. Dan zou je ook eigenlijk 2 volle dagen voor San Francisco moeten uittrekken plus een bezoek aan Yosemite NP ongeveer 4 uur rijden van SF. het hangt er dus vanaf wat de must see plaatsen zijn. Ik zou GC vergeten, helaas.
Met 7 dagen zou je dit kunnen doen:
Dag 1 en 2: San Francisco (jetlagged en wel…)
Dag 3: Naar Yosemite NP (reservering nodig)
Day 4: Yosemite NP
Day 5: Yosemite NP naar Cambria.
Dag 6: Bezoek aan Hearst Castle en de prachtige hw 1 rit naar Monterey via Big Sur, Point Lobos SR en Carmel.
Day 7: Monterey Bay aquarium-Santa Cruz en langs de kust terug naar SF.
Dit is een meer of minder ontspannen week.
Wil je echt naar LA en naar LV dan zou ik dit doen:
Dag 1: San Francisco
Dag 2: SF-Cambria
Dag 3: Cambria naar LA, laatste stuk vanaf Oxnard langs Pacific Coast Hw naar Santa Monica via Malibu. 2 Nachten in Hollywood.
Dag 4: Los Angeles
Dag 5: LA-Las Vegas (5 uur rijden)
Dag 6: Las Vegas
Dag 7: Heel vroeg vertrekken en de rit naar San Francisco. Of de auto inleveren in LV en een domestic flight naar SF.
Ik zou nooit in een dag van SF naar LA rijden. Als je langs de kust rijdt red je dat niet en als je de snelste route neemt (I5) is het een verloren dag. De kustroute is te mooi om over te slaan.
HTH
Yeehaw