Las Vegas (8-10 dagen)

Hallo allemaal,

Volgend jaar ga ik met een groep vrienden (man of 10) naar Las Vegas, omdat we dan allemaal 30 zijn.
Nu vind ik het sonde om 8-10 dagen alleen maar in Vegas te zitten. Heb verhalen gehoord dat het leuk is om bijvoorbeeld op San Francisco of LA te vliegen, een auto te huren en er dan een roadtrip van te maken.

Wat raden jullie aan? Is zo’n roadtrip de moeite waard gezien het tijdsbestek? Wat zijn must-do dingen in Las Vegas en omgeving?

Hoor graag jullie tips!

Groetjes Niels

Welkom op het forum:
Een roadtrip is leuk. Vlieg bv op San Francisco voor 2 dagen, 2 dagen langs de kust naar LA, paar dagen LA en dan naar Las Vegas. Je kan ook de route via Yosemite en Death Valley maken va SF. Dat geeft dan meer tijd voor Las Vegas. Als je zo lang in Las vegas blijft kan je daar ook dagen afsnoepen voor een bezoek aan Death Valley en Grand Canyon (beiden met een overnachting) . Zelfs Zion komt dan in aanmerking en zelfs Bryce (2 overnachtingen 1 voor Zion, 1 voor Bryce) Je kan vanaf Las Vegas ook een rondje maken via GC, Page, Bryce en Zion. Reken daar minimaal 5 dagen voor.
Yeehaw

Bedankt voor de snelle reactie en de tips!

Ben bang dat het niet en San Francisco en LA gaat worden. Wordt 1 van de 2. Van SF naar Las Vegas via Yosemite en Death Valley lijkt me een goed plan. 2 dagen voor SF en 2 dagen om in Las Vegas te komen of is dat te lang/te kort?

Dan hebben we een dag of 6 voor Vegas en omgeving. Is het goed te doen om vanuit Vegas dagtripjes te doen naar de Hooverdam en de Grand Canyon?

Is het verstandig om hotels in Vegas vooraf te boeken of gewoon een hotel binnen te wandelen en daar te boeken? (zoek de laagste prijs op de strip met de beste kwaliteit natuurlijk :wink: )

Welke tijd van het jaar wil je gaan?

We zitten aan oktober te denken, maar september is ook een optie.

Je kan in 2 dagen van San Francisco naar Las Vegas via Yosemite en Death Valley maar dat zijn lange ritten
Dag 1: Via Yosemite en over Tioga Pass naar lee Vining of Mammoth Lakes.
Dag 2: Langs us395 en door Death Valley naar Las vegas.
Beter zou zijn om daar 3 dagen voor te nemen:

1. San Francisco-Yosemite
  2. Yosemite-Lone Pine
  3. Lone Pine via Death Valley naar Vegas.
    Naar GC kan als een dagtrip worden gedaan maar je zit al 10 uur in de auto dan heen en terug en je mist hoogtepunten als sunset en sunrise. En geen tijd voor wat R66 en Hoover Dam onderweg.
    Wij zijn vaak in Las Vegas geweest maar zitten niet meer langs de Strip. Jij natuurlijk wel. kan ik me voorstellen. Weekends zijn veel duurder in Las Vegas. Probeer deze site eens: www.smartervegas.com
    Eind september/october is een mooie tijd van het jaar om te gaan. In october (maar meestal later in oct)O kan Tioga Pass (tijdelijk) gesloten zijn.
    Vanaf Las Vegas kan je een mooi rondje maken naar Hoover Dam, langs Lake Mead naar Valley of Fire SP en dan weer terug naar Las Vegas.
    Red Rock Canyon NCA ligt vlak ten westen van Las Vegas is ook mooi.
    Yeehaw

Ik zou echt proberen naar de Grand Canyon te gaan en er één nacht te blijven. Het is één van de natuurwereldwonderen en ongelooflijk indrukwekkend.

Vergeet in Vegas niet om naar het oude gedeelte te gaan, Fremont street. deze straat is heel leuk met oude lichtreclame, gemoedelijk en overdekt met de grootste beeldschermen waar ze (toen wij er waren 3 wk geleden) concert fragmenten van bon jovi en Queen lieten zien! Heel gaaf! ook in deze straat veel look al likes!

wij hebben ene rondreis gemaakt van 3 weken, alles is echt super, maar als ik mocht kiezen zou ik zeker voor death valley en/of Zion en/of bryce gaan.
Zion en bryce zijn zoo mooi!! en death valley is heel apart en onbeschrijfelijk heet in de zomer, dat moet je meegemaakt hebben!

tja en vegas I LOVE IT!!!