Rondreis Las Vegas

Hallo allemaal,

Graag had ik met mijn vriendin een road trip gepland voor volgende zomer, september 2016. We zouden willen starten in Las Vegas, en hier ook willen eindigen. Het plan is om in totaal 16 dagen op vakantie te gaan, dus we kunnen een dikke twee weken gaan road trippen. Wat is volgens jullie een mooie route zonder teveel te moeten haasten om alles gezien te hebben? Death Valley, Grand Canyon en enkele natuurparken zouden op de lijst moeten staan. Welke zijn volgens jullie echt de moeite waard? Is het de moeite om Los Angeles te bezoeken?

We zouden met een huurauto gaan, en onderweg ergens logeren (motel,…) in stadjes die we tegenkomen. Ik neem aan dat dit geen probleem is? Of is een camper meer aangeraden? Lijkt me allemaal wat trager vooruit te gaan dan, en je kan hem de dag erna pas ophalen.

Het is mijn eerste keer Westkust, dus ik denk dat jullie mij wel heel leuke ideetjes en tips kunnen geven.

Alvast bedankt!

Steven

Is te doen.
Ga van Vegas naar Death Valley (niet met een camper!) naar Yosemity. Dan naar San Fransisco. Dan langs de kust omlaag naar LA, dan naar San Diego en dan via Palm Springs, Phoenix naar de Grand Canyon en terug naar Vegas.
In september kan je overal wel plaats vinden om te overnachten.

Hoi VideJo

Zou dit lukken met een budget van rond de 2000 euro? Tickets zijn te vinden momenteel voor rond de 600 euro. Voor een auto en benzine (500 euro/auto + 300 euro aan benzine (3000 km aan max 1 dollar /liter en verbruik van 1 l per 10 km)) komen we zo al aan 1000 euro. Dit betekent nog een 1000 euro aan budget voor entreegelden, slapen, eten, drinken…

Hoe organiseer je eigenlijk het logement als je naar de parken gaat?

Gewoon bij het logement naar binnen lopen . . .
Wat geld betreft kan ik je geen afdoend oordeel geven, maar het eten iets niet duur daar.