Hoeveel tijd SF - LA - Las Vegas - LA?

Eind september ga ik eindelijk starten met mijn reis.
Ik begin in New York ong. 5 dagen en ik wil daarna met vliegtuig naar San Francisco en wil ook hier ong. 6 dagen blijven.
Ik wil dus heel graag de Highway 1 doen, maar omdat ik ga backpacken wordt alles een duur geintje…
Ik hoop eigenlijk een medereiziger te ontmoeten (bijv een Amerikaan(se)) die ook deze reis wil maken.

Ik wil naar LA met een huurauto (wil hier wel de tijd voor nemen, ong. 4 dagen) en daarvandaan meteen door naar las Vegas (heb gehoord dat ik dit “moet hebben gezien”). Maar weten jullie hoe lang dit ongeveer reizen is, dus van La naar Las Vegas?
In Las Vegas wil ik 1/2 nachten blijven en dan terug naar LA, hiervandaan gaat mijn vlucht naar Nieuw Zeeland (dus wil hier ook de auto inleveren) Weten jullie waar ik bijv. een auto kan huren die ik ergens anders in kan leveren en of mijn trip te doen is qua tijd?
Alvast bedankt, sorry voor een beetje uitgebreid verhaal! :chin:

Martin,
Een mooie reis die je voor de boeg hebt. Ik zou Las Vegas laten schieten. Geen zier aan. Niet ver daarvandaan ligt de Grand Canyon en dat is pas de moeite waard. Echt schitterend. Je kunt er vanaf LA in een dag heen rijden. Het is wel heet die tijd van het jaa, dat moet je weten.

Wil j eerst zes dagen naar SF en vier dagen met de auto naar LA? Kun je een dagje langer? Er zoveel te zien onderweg dat je je niet wilt haasten. Check wel even waar er allemaal branden zijn. Het schijnt beter te gaan, maar een paar weken geleden waren er honderden bos branden.
Ik heb LA gezien en vond er geen donder aan, maar dat is helemaal persoonlijn natuurlijk. Ik vind in Amerika juist die natuur zo schitterend maar het kan zijn dat je meer een stadsmens bent.

Heel veel plezier
Joris

Dank je wel voor je reactie!

Ik ben ook echt een natuurmens, maar (helaas, ik ben er ook 1 van) wil ook stiekem wel Hollywood en Las Vegas zien… Miss kan ik 2 dagen LA doen, dan heb ik bijv. 2 dagen Grand Canyon en 1 dag Las Vegas.

Dus de auto trip tussen LA en Las Vegas is in 1 dag te doen? En kan ik dan ook niet beter na/vanuit Las Vegas Grand Canyon gaan bekijken?

Thanks! Marit

De autotrip LA-LAS VEGAS is zeker in 1 dag te doen. Over de Hoover Dam. Ik moet je toch aanraden om een nacht door te brengen in VEGAS.
Geniet van de lichtjes en de gekken die er ronddolen. Hahaha, je lacht je er een breuk. Ik vond vegas helemaal te gek maar das inderdaad persoonlijk. In de meeste hotel in LA kan je info vinden over tours door de stad. Zo is er eentje door Hollywood. Zo zie je de meeste bezienswaardigheden. Verder is Universal studios ook zeker aan te raden.
En ga zeker eten in de cheese cake factory!

Hi Marit, ik ga in augustus voor 6 weken naar California, heb je nog tips over bv autohuur en wat wel/niet te doen is qua afstanden? En heb je nog ergens goedkope hostels gevonden?
Doeg, Lilian

Vegas is aan te raden om er twee dagen te zitten. Ik zat er maar één dag en heb er spijt van. Je kan niet zoveel zien in 1 dag!

Wij hebben in 2004 een rondrit gemaakt:
LA-Las Vegas-Grand Canyon-Bryce Canyon-Salt Lake City-Jackson Hole-Yellowstone-Yosemite-San Fransisco.
Dat was 5500 km rijden in 2 weken. Heb je iets meer tijd dan zou dat fijn zijn :wink:
Grand Canyon is misschien leuk om eens in te gaan en te lopen. Bryce is onwaarschijnlijk mooi. Ga voor beide canyons bij zonsopkomst of zonsondergang kijken, dan zie je pas hoe mooi het is.
Als je via gerenomeerde bedrijven huurt als Hertz, Avis, Alamo e.d. dan hoef je voor niet veel extra geld je auto niet op dezelfde plek terug in te leveren. Wij zijn in september gegaan en hebben de ene dag in bijna 40 graden gestaan in de woestijn naar LV en een aantal dagen laten in Yellowstone in de sneeuw. Heel bizar.
Voor wat plaatjes check:

Ik vond Bryce tegenvallen. Dat kan komen door dat ik toen Yellowstone (dat de mooiste is), Grand Teton, Yosemite en Zion al gezien had. Ik vond Bryce teleurstellend.

Yellowstone was ook mijn hoogte punt maar dat kwam voor mij met name door de aanwezige wildlife. Vechtende elks, beren met jong, wolven, adelaars. Van alles hebben we daar gezien.
Zion ben ik niet geweest maar dat schijnt wel heel erg mooi te zijn. Het is grappig want ik hoor meer mensen minder positief over Bryce dan wij zijn, zal wel hate it or love it idee zijn :wink:

ja dat denk ik inderdaad. Yellowstone is inderdaad geweldig door alle wildlife, maar de canyon en geiser zijn ook zo ontzettend mooi!! Alles is in Yellowstone mooi!