Beste Amerika-gekken,
Ik zit erover te denken in september een vriend te bezoeken die in San Francisco woont. Ik kan ongeveer 2 weken gaan. Omdat ik natuurlijk niet elk jaar naar de VS ga, lijkt het me leuk meer dan alleen SF te zien. Rijden van SF naar LA is heel goed te doen in 1/2 dagen, begreep ik.
Maar ik hoor ook veel berichten dat LA op Hollywood en Beverly Hills na niet heel bijzonder is, dus dat je daar aan 2 dagen op zich voldoende zou hebben.
Dan zou ik dus als ik bijv 5 dagen SF doe, 2 dagen LA en 2 dagen rijden, nog een dag of 5 over hebben. In deze tijd zou ik dan graag een national park willen bezoeken of misschien Las Vegas (lijkt me heel bizar om mee te maken). Maar hier weet ik dus niet goed wat mogelijk is kwa afstanden.
Ik denk erover een auto te huren, wat zijn jullie suggesties?
Grote afstanden rijden is voor mij geen probleem (niet alleen het doel, maar ook het reizen zelf is voor mij zeker zo waardevol), maar ik hou wel van een beetje een relaxte reis, niet dat ik er weer 2 weken van moet bijkomen
Ik hoef dus zeker niet per se alles te zien.
Ik hoor heel graag wat jullie vinden, alvast bedankt!
Leuke trip!
SF vond ik wel gaaf maar zelf vond ik 3 dgn prima. Hoor heel veel super verhalen over SF maar vond het zelf allemaal wat overgewardeerd (maar dat is natuurlijk persoonlijk). Dan kan je inderdaad binnen een dagie naar LA om hollywood, Beverlyhills en misschien Universal studios te checken. Zelf vond ik Venice Beach erg de moeite waard, ook omdat ik daar veel toffe mensen heb ontmoet. Maar is zeker de moeite waard om een dagje rond te slenteren en lekker aan het strand te chille of surfen.
Dan kan je inderdaad naar LV rijden. Zelf heb ik dat binnen een dag gedaan vanaf SF dus moet vanaf LA helemaal te doen zijn. En dan kan je op de heen weg bijvoorbeeld via Joshua Tree park gaan of op de terugweg via Sequoia Tree en/of Yosimiti park gaan. Alles wordt denk ik een beetje erg veel. Je wil ook nog een beetje genieten.
Ik zou zeggen SF 3 dagen. dag reiden. 2/3 dgn LA (1 week) dan dag rijden naar LV. Daar die nacht en de volgende dag en nacht blijfen (echt wel genoeg) zit je op dag tien. Dan nog 4 dagen om via een National park naar SF te gaan.
Succes ermee en een fijne vakantie al vast 
Hallo L-A-U-R-A,
Twee weken is pushing it.
Kom aan in SF, 2 to 3 dagen is genoeg om een flavor van SF te krijgen… Golden Gate, China Town, Palace of the Fine Arts, Alcatraz, enz.
Neem PCH (Pacific Coast Highway) / Big Sur naar Los Angeles. Prachtige route, maak een stop hier en daar. Doe je trouwens niet in een halve dag, al neem je de I-5 South. Via de I-5 en 405 naar LA misschien 6 uren.
1 dag LA misschien 2 als je geinterseert bent in Universal Studios, maar het hangt ervan waar je geintereseerdin bent. Mensen in het algemeen vinden LA niet zoveel aan, maar er is een hoop te beleven en te zien. Elke stad heeft zijn charme.
Van LA naar Vegas is ongeveer 4 uren rijden, als het verkeer rustig is. Van Vegas (in 1 dag heb je wel een idee wat Vegas is all about) kan je via de Hoover Dam naar de Grand Canyon gaan of je kan van Vegas naar Yosemite en van Yosemite terug naar SF.
Vele keuzes en opties… het hangt ook van wat je wilt zien en doen. Ik zou zeker een auto huren.
Veel plezier in het plannen van je trip. Je zal het naar je zin hebben.
:vak02:Peggy