Reis door Californië in 20 dagen

Hoi allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum en mijn vriend en ik hebben een paar dagen geleden een vlucht geboekt naar Los Angeles. Heen: overstap in Londen; terug: overstap in Dallas en Londen, vliegen met American Airlines.
Dit forum ziet er geweldig uit en is een fantastische manier om ervaringen uit te wisselen.

Wij hebben alvast een beetje gekeken naar welke route wij willen gaan nemen en vragen vriendelijk naar jullie commentaar en tips. Wij willen graag voor deze periode een auto huren (bijv. bij Alamo). In totaal zijn wij 20 nachten in juli/augustus in Amerika.

Onze voorlopige planning is als volgt:

dag 1 aankomst LA en doorrijden naar Ventura
dag 2 Ventura, Channel Islands (hier willen we wellicht gaan kayakken of snorkelen, dat schijnt prachtig te zijn)
dag 3 Monterey; vroeg vertrekken en doorrijden via Route 1 (om tijd te winnen, vanaf San Luis Obispo / Morro Bay, dat zou ruim 5 uur rijden moeten zijn, exclusief stops)
dag 4 Monterey, hier willen we wellicht een whale watching tour doen in Monterey Bay
dag 5 doorrijden via Route 1 naar San Francisco
dag 6 San Francisco
dag 7 via Napa/St. Helena/Calistoga/Route 1, naar Eureka
dag 8 Redwoods NP (zuidkant), overnachten in Crescent City
dag 9 Crescent City, Prairie Creek/Jedediah Smith/Del Norte (noordkant)
dag 10 Klamath Falls
dag 11 Klamath Falls, + Crater Lake
dag 12 Lassen NP, overnachten in Redding?
dag 13 naar Yosemite
dag 14 Yosemite
dag 15 naar Kings Canyon/Sequoia
dag 16 Kings Canyon/Sequoia
dag 17 naar Los Angeles (laatste dag huurauto)
dag 18 Los Angeles
dag 19 Los Angeles
dag 20 Los Angeles
dag 21 vlucht terug

Tot nu hebben we alleen 2 overnachtingen in Ventura geboekt, verder staat alles nog open. Lastig om een zo goed mogelijke route te plannen, waarin je zo veel mogelijk meeneemt en toch overal een beetje de tijd neemt… Alle tips zijn welkom!

Alvast bedankt!! :zon02:

Drie dagen Los Angeles en maar 1 dag San Francisco? Weet je zeker dat je dat niet wil omdraaien?

Ik denk dat we 1,5 dag in San Francisco zijn (nog steeds weinig?), maar behalve Ventura is nog niets definitief. De auto hebben we inmiddels vastgelegd. We hebben besloten om de auto op dag 18 in te leveren dus dan moeten we zeker terug zijn in LA.

LA zonder auto is niet zo handig. Als je een paar dagen op het strand wilt liggen heb je em niet echt nodig, maar voor de rest is LA een erg groot gebied en is het OV niet echt praktisch als tourist heb ik begrepen.
Ik zou zelf 1 nacht LA omruilen met SF en nog een nacht met Yosemite of Kings Canyon.

Ik had afgelopen jaar 2 overnachtingen in Kings Canyon en daarna 2 in Yosemite. De hele Kings Canyon zelf zijn we niet eens aan toegekomen, Seqouia is al meer dan genoeg voor 1,5 dag. In Yosemite hebben we een aantal uitzichtpunten bezocht en 1 lange hike gedaan. Ik zou er nog dagen kunnen doorbrengen om de andere hike’s te doen.

Bedankt!! We nemen het mee in onze keuzes. Het blijft lastig… Maar het wordt vast en zeker een onvergetelijke vakantie!

Hoe laat kom je aan in LA? Ventura is niet zo ver maar na een lange vlucht zou ik beslist niet in de spits gaan rijden.
Ventura naar Monterey in 5 uur? Dat zal veel langer nemen als je hw1 tussen Cambria en Monterey wil rijden. je wil besist veel stoppen en je hebt geen tijd voor bv Hearst Castle en Point Lobos.
Ik zou ook niet hw1 op weg naar Eureka nemen. Ook die neemt heel veel tijd. Beter 101 naar Avenue of the Gianst en dan verder. Trinidad is een leuke plaats om te overnachten en beter dan het drukke Eureka of Arcata imo.
Crater Lake zou ik van het weer laten afhangen. Op bewolkte dagen is dit meer diep grijs en is er niet veel aan. Wel heel mooi met blauwe luchten en ik zou ook niet 2 nachten Klamath Falls doen. Redding heeft genoeg hotels en is niet zo ver van Lassen maar een leuker dorp is bv Chester. Redding is een behoorlijk grote stad.
Van Redding naar Yosemite deden via een andere route met een overnachting bij Lahoe. Dan kan je de volgende dag langs 395 naar Bodie en Mono Lake en via Tioga rd Yosemite inrijden. Maar we waren al eerder in Lassen geweest en de dag trip van Redding via Lassen naar Susanville, Reno en lake Tahoe was een behoorlijk rit.
Yeehaw

1 like

Wij hebben de route la naar sf gereden in maart.
Je zit veel en lang in de auto hou daar rekening mee. Langer dan je denkt uit te puzzelen nu je nog thuis bent. Ga op zoek naar leuke korte stops onderweg. Zo zijn er id veel leuke stranden onderweg, zeehonden, zeeleeuwen, ga op zoek naar een spot om lekker te lunchen enz. Wij waren de autoritten echt zat na een paar dagen.
Ik zou id ook meer dagen in sf doorbrengen. Leuke stad en je kan er veel doen op de fiets! Effe iets anders.

Heel veel plezier.

Groetjes
Femke

1 like