Bezienswaardigheden vanuit Los Angeles

In juni 2010 vliegen wij naar Los Angeles, waar we een stopover maken als onderdeel van een wereldreis. We kunnen ongeveer 1 a 2 weken inplannen voor Los Angeles, maar vragen ons af hoeveel tijd we hiervoor nodig hebben? Wat is er zoal te zien in Los Angeles? En ook: Wat is er zoal te zien VANUIT Los Angeles? Is het bijvoorbeeld te doen om binnen 1-2 weken naar Las Vegas of San Francisco of de Grand Canyon te reizen?
We zijn backpackers, dus het liefst voor een zo laag mogelijk budget. Zijn er bijvoorbeeld goedkopere opties dan het huren van een auto? Zijn die afstanden per trein goed bereisbaar? Ik heb nog geen goed zicht op de afstanden en aangezien ik nog nooit in de USA ben geweest, ook geen goed zicht op wat daar allemaal mogelijk is.
Ik hoop dat iemand ons wat meer informatie hierover kan geven.

Stel eerst eens vast of het 1 of 2 weken is. Maakt een enorm verschil. Vergeet het reizen per openbaar vervoer in deze korte tijd.
Yeehaw

met de auto kom je een heel eind in 2weken. met 1 week zou je niet veel opties over houden.

Tja… 1 of 2 weken vaststellen willen we nou juist pas doen als we een beetje zicht hebben op wat er haalbaar is en wat we nodig hebben. We hebben in totaal 10 weken voor ook nog 5 andere bestemmingen, dus hoe langer we in LA blijven, hoe korter we dus ergens anders kunnen blijven. Het hangt er dus vanaf wat er te zien valt en welke keuzes we daarin maken, vandaar mijn vraag naar informatie…

Met een auto is veel te doen. In anderhalve week kun je naar San Francisco en terug en wat tijd overhouden om in LA rond te kijken. Een paar dagen extra als je Death Valley mee wilt pakken.

Alternatief is om naar Las Vegas en Grand Canyon te rijden. Hier zou ik ook minstens 1,5 week voor uittrekken.

Het openbaar vervoer is niet al te goedkoop, best traag en komt lang niet overal. Grand Canyon is per ouderwetse stroomtrein te bereiken, maar daar zal je wel flink voor moeten betalen. Vertrek is, dacht ik, vanuit Williams.

Jurjen bedoelt dit: http://www.thetrain.com/
Maar je zal dan toch eerst een auto moeten huren om in Williams te komen en die trein gaat wel naar south rim maar je ziet niets van de rim onderweg. Je hebt een paar uur om van het depot naar de rim te lopen (rim is misschien op 100 meter) en dan moet je weer terug. Echt iets voor treinliefhebbers maar niet voor iemand die een kort bezoek brengt.
Daarbij komt dat die trein er zo’n 3 uur over doet om de rim te bereiken en de kans op een stoomlocomotief is ook klein tegenwoordig. Die kan een volle trein niet trekken.
Ok hier een idee:
Dag 1: Aankomst LA. Auto huren.
Dag 2: Hollywood, Beverly Hills, Venice, Santa Monica, Hollywood sign etc etc. Gewoon wat rondrijden.
Dag 3: Naar Grand Canyon NP south rim. 8-9 uur rijden. Hotel boeken aan de rim www.grandcanyonlodge.com of in Tusayan.
Dag 4: GCNP www.nps.gov/grca
Dag 5: GCNP naar Las Vegas via R66 en Hoover Dam
Dag 6: Las Vegas
Dag 7: Las Vegas naar Death Valley NP. Het is hier zo heet dat alle andere bestemmingen koel zullen aanvoelen. www.xanterra.com www.nps.gov/deva
Dag 8: Terug naar Los Angeles.
Of, zoals Jurjen terecht aangeeft:
Dag 1: Aankomst LA Auto huren
Dag 2: LA
Dag 3: LA via Pacific Coast Highway naar Santa Barbara en naar Cambria. Hearst Castle bezoek
Dag 4: Cambria -Big Sur, Point Lobos, Carmel, Monterey naar San Francisco langs hw1
Dag 5: San Francisco (2 dagen zou beter zijn en je hebt in SF eigenlijk geen auto nodig)
Dag 6: San Francisco en 's middags naar Yosemite NP
Dag 7: Yosemite NP
Dag 8: Terug naar Los Angeles.
Ook voor Yosemite heb je een reservering nodig www.nps.gov/yose
De hotels in de NP’s zullen niet goedkoop zijn.
Yeehaw

1.LA zelf is in een halve dag te zien. Maar de direkte buitenwijken-zoals Hollywood, Santa monica=aan zee, Long beach etc. bieden wel vertier voor nog 4-5 dagen. Als je lowbudget bekpoek reist= zoek dan een hoStel in Hollywood. heeft een metro naar LA/dountoun.
2, de beste keus is-als een huurauto (rent a wreck??) voor jullie niet te doen is-de GREYHOUND bus-de zgn discoverypass-voor 4 of 7 dagen. al die plaatsen doen ze aan. de bussen waren ooit modern-nu zijn het in onze verwende ogen afgetrapte en zeer kale monsters-heel vaak rijden doen ze ook al niet meer-maar bvb LA-SFO is een nette expressbus snachts. LA-LVegas is 5 uur-en vanaf LV kan je makkelijk trips naar de Canyon boeken. de trein-google naar Amtrak-rijdt meest maar 1x/dag is is peperduur als je zomaar een kaartje koopt zonder te weten van hoed+rand.
3.de lokale stadsbussen zijn in onze ogen weer spotgoedkoop-bvb dagkaart voor heel LA kost 3-4 US$. maar dat is eerst een dag studeren hoe dat werkt-precies gepast betalen-schedules organiseren, heel goede kaart erbij-het kan, maar het is NIET leuk-en het duurt eeuwen+nog langer.
zo kan je bvb met die bussen (5 of 6 achter elkaar) van LA langsheen de prachtige kust naar San Diego reizen-duurt de hele dag-voor less as 8$. De greyhound bus rijdt elke 1-2 uur, doet er 3 uur over-en dan zie je enkel freeway-kost (enkeltje) rond de 25/30$, schat ik.
overigens-vrijwel alles wat ik hier schrijf staat doodsimple in vrijwel elke normale reisgids-ren naar de bieb-wordt lid en leen, of ren naar de bookshop en koop er 1.

[quote=“Yeehaw, post:6, topic:67556”]

Maar je zal dan toch eerst een auto moeten huren om in Williams te komen

NEE-ook daar komt de Greyhound bus. En je mot niet met die dure trein-er rijden-vanzelfsprekend-ook excursiebussen-met een greyhound buspas krijg je daar nog korting op. (was ooit iets als Nava-Hopi tours).

Oke, dat is al een heleboel informatie en veel handige tips! Bedankt bkkflyer en Yeehaw! Ik krijg nu een beetje een idee van wat er zoal te doen is in de omgeving, hoeveel dagen je daar ongeveer over doet qua reistijd en hoeveel tijd je ervoor nodig hebt om er te zijn, en ook hoe alles met het vervoer te regelen valt e.d. Heel fijn!
De optie om een auto te huren houden we ook nog even in gedachten hoor… Kan iemand een indicatie geven hoeveel je daar ongeveer voor kwijt bent per dag of per week? Gewoon simpele kleine auto, liefst automaat :), vanuit LA om daar dan mee de omgeving te gaan verkennen…?

varieert enorm-reken maar als heel globale regel net wat goedkpoper als in NL-sites als Hertz, Alamao, etc bieden dat allemaal aan info. 1 tip; NOOIT op de airprot huren=kost altijd veel, veel meer en duurt uren extra (met bus naar de huurplek-allerlei formulieren etc.)
als je in hoStels verblijft-en dat doen de meeste lowbudgetbekpekkers-dan zie je vaak oproepen voor share-rides of samen auto delen voor enkele dagen. en ze hebben vaak afspraken met andere minder bekende carrentals (met wat oudere auto’s=niet de allerniewuste) voor lagere prijzen. Dit de USA-dus elke discount die er mogelijk is is er ook ergens.
Voor de 1e dagen LA is een car maar ballast-overweg dat alleen als je echt ver de stad uitgaat.

Je zou deze site eens kunnen proberen: USA Mietwagen Preisvergleich | USA-Reisen.de
Ook veel Nederlanders boeken hier. Of probeer:
http://www.ebookers.nl/shop/carsearch
Maar de mogelijkheden zijn eindeloos. Vrijwel alle auto zijn a/c en automaat.