Hoe duur backpacken van San Francisco naar Los Angeles

Hallo allemaal!

Zou iemand mij een indicatie kunnen geven van de kosten om van San Francisco naar Los Angeles te komen? Het liefst zo goedkoop mogelijk, ik reis/backpack alleen en zal waarschijnlijk geen auto huren maar gebruik maken van OV. (Tenzij jullie me anders aanraden!) Want er zullen wel bussen gaan, neem ik aan? Wat ben je ongeveer kwijt voor OV?

Ik ben van plan deze reis in september of oktober te maken.
Uiteraard wil ik wel mooie dingen bekijken onderweg en stoppen bij de highlights/must-sees!
Ik wil low budget slapen, dus in hostels of BnB’s. Hoeveel geld zal ik ongeveer per dag kwijt zijn, hoeveel ben ik ongeveer kwijt als ik 3 a 4 weken ga reizen?

Hebben jullie verder nog tips voor mij?

Alvast bedankt,

Groet, Lisa

Van SF naar LA is 6 uur rijden… wil je over enkel dat stuk 3-4 weken doen of wil je een rondreis maken? Wat wil je zoal gaan zien?

Hey Pieter!

Dank voor je reactie. Stom, natuurlijk niet gezegd maar ik wil een rondreis maken. Een aantal plekken zoals bijv.Yosemite, death valley, joshua tree np, om maar even te noemen bijvoorbeeld. Weet niet wat haalbaar is, wat en hoeveel ik allemaal kan bekijken.

Direct aan de west kust heb je wel een aantal hostel, in Las Vegas ook, maar voor de rest zijn er landinwaarts bar weinig.
Een aantal van de parken zijn niet echt toegankelijk tenzij je eigen vervoer hebt. Joshua Tree en Death Valley zijn bijvoorbeeld redelijk uitgestrekt, zonder plaatsen met hotels/hostel. Het openbaar vervoer in Amerika buiten de grote steden zijn bussen als de Greyhound, die brengen je van A naar B maar bieden geen gelegenheid om onderweg dingen te gaan bekijken.
De beste manier om veel dingen op eigen tempo te zien is dus toch wel een auto te huren. Ik zou dan aanraden om veel te gaan camperen. Niet alleen vanwege kosten maar ook omdat je dan gewoon midden in een park kan overnachten. Ik heb meerdere reizen in hotels “dichtbij” parken overnacht en nu ik afgelopen jaar steeds midden in een park heb kunnen slapen moet ik er echt niet meer aan denken om “terug” te gaan naar hotels. Af en toe wat meer comfort in een hotel tussen de parken door is natuurlijk niet verkeerd.
Hou er wat betreft camperen wel rekening mee dat sommige van de parken in het zuid westen super druk kunnen zijn en dat het dus handig is om van te voren te reserveren. In plaatsen als Yosemite kan het ook nog behoorlijk aan de prijs zijn.
Sommige parken zijn wat kleinschaliger (bv Bryce Canyon) of hebben bussen door het park rijden (Yosmite, Zion, voor de rest niet heel veel), je kan ook overwegen om daar een paar dagen te camperen en dan meerdere lange hikes te doen. Volgens mij moet het wel mogelijk zijn om op een centrale plaats in zo’n park te komen met een (lange afstands)bus.
Een optie is ook om te kijken naar een busreis met Green Tortoise:
http://www.greentortoise.com/adventure.travel.html
Ze rijden met een bus vol backpackers onder andere door het zuidwesten van de VS. Je kunt slapen in de bus. Ik heb hier zelf geen ervaring mee.

Het is wat lastig om een uitspraak te doen over kosten aangezien het nogal sterk afhankelijk is van de keuzes die je maakt en hoe veel waarde je er aan hecht om naar bepaalde plaatsen te gaan.
Ik zou aanraden om een excel sheet te maken en daar zelf eens wat verschillende scenarios in te zetten waarin je dan de volgende kosten meeneemt: