San Francisco - Las Vegas - Los Angeles!

Hoi !

Ik wil met een vriendin van mij een klein rondreisje doen in de Verenigde Staten. Nu zoeken we de beste manier om dat te doen, en dus willen we afgaan op ervaringen van mensen die er zijn geweest. Wat is het beste vervoermiddel (en liefst zo goedkoop mogelijk) om je tussen de steden te verplaatsen?
Trein , auto , bus… ? Een mix van… ? En heeft iemand een idee van prijzen?

Alvast bedankt!

Sofie

Hi Sofie,

Ben in alledrie de steden geweest doch met aparte vliegreizen (zaken), en heb wel eens onderzocht voor een kombi-vakantie. (Die ging nog niet door, komt nog wel eens…) De resultaten:

• Vergeet Amtrak trein. Alleen in LA is station in de stad, andere twee stopt ie aan buitenrand en moet je toch weer taxi/metro voordat je in je hotel bent. En gaat maar 1 x per dag of nog minder, soms erg rare tijden, etc. etc.
  • Greyhound bus versus gehuurde auto ‘zal erom spannen’. Greyhound is zeker niet duur maar soms wat shabby. Verder opletten dat je alle reizen vantevoren reserveert; 2 jaar terug op de grens met Canada een dagtocht geboekt met daarvan deel per Greyhound, reisbureau had geen 100% confirmed boeking gedaan, bus in spitsuur overbooked, trouble trouble (mochten uiteindelijk tóch mee…)
  • Niet vergeten vanuit Vegas ook even heen en weer te wippen naar Grand Canyon en Hoover Dam, is slechts een paar uur rijden en zeker de moeite waard!

Groetjes,

<Erik> & [Sandya]

Auto is wel het beste vervoermiddel in California.
Je kan ook een auto huren (goedkoop) bij rent-a-wrek of iets dergelijks. Dus geen luxe huurauto, maar wel vervoer.

Raad zeker een huurauto aan als jullie de financien er voor hebben. Het openbaar vervoer laat zeker veel te wensen over in Amerika. Op de lange stukken valt het misschien mee, maar ook op locatie zijn de afstanden vaak lang waardoor het gemis van een bus of tram zeer goed opgevangen wordt door de auto (het blijft toch een echt auto land).

Nadeel is dat je onder de 25 toch een stuk meer betaald voor een huurauto.
Als jullie met de auto gaan dan is highway 1 een aanrader. Die loopt langs de kust. Dit i.t.t. de 101 die niet zo’n mooie route is. Verder is Santa Barbara een leuke tussenstop van SF naar LA. Wel wat dichterbij LA dan SF, dus niet precies in het midden :slight_smile:

Anyways zie dat je post al oud is dus wie weet ben je al lang geweest. Zo niet, veel plezier en succes gewenste :slight_smile:

Hallo,
Hoeveel betaal je meer voor een huurwagen als je maar 21 jaar oud bent?
Groetjes
Erwin

ja, zo’n 21 dollar per dag bij budget heb ik meer betaald ! maar het was fantastisch!!!

hallo

ik ga in juni een reis maken die begint in san franciscodan rijden we langs de parken en eidigen in la.
ik lees overal dat er in san francisco genoeg te doen is.
maar kan iemand mij vertellen wat er is behalve alcatraz dan???
dit ivm het aantal dagen dat we er willen doorbrengen.

bedankt mathijs

Hoi Mathijs,

In San Francisco heb je ook nog Pier 49 en China town en natuurlijk moet je een ritje met de tram maken.

Wat ook aan te raden is, is een bezoek aan Sausalito, een kunstenaarsdorpje aan de andere kant van de Golden Gate Bridge en een bezoek aan de Muir Woods (ook aan de andere kant van de Golden Gate).

Hallo!

Wij gaan komende zomer dezelfde rondtrip doen: starten in San Francisco en via een aantal parken en Las Vegas naar LA.
We doen de rondreis met een auto, lekker vrij om te gaan en staan waar je wilt!

We vertrekken 4 juli en doen dit in 18 dagen.
Daarna reizen we door naar Chicago waar we ook nog een paar dagen blijven voordat we terugvliegen naar Amsterdam.

ber er een paar keer geweest. auto een must, bij de meeste verhuurbedrijven kun je de auto achethalen in een andere stad, zelde staat meestal gratis, pas op waar je huurt, 101 zeker doen, heb nog enkele tips in dien nodig ,gr guido

Thanks voor de tips! :smiley: Ooit… :wink:

Zeker met de auto gaan, lekker vrij! San Francisco is een hele leuke stad! Chinatown, Pier 39, Cable Car en fietsen over de Golden Gate Bridge. Is echt genoeg te doen. Death Valley vonden wij zelf ook een aanrader! Heel heet, maar mooie uitzichtpunten. Ook een helicoptervlucht over de Grand Canyon is echt een ervaring! Wel prijzig, maar zeker de moeite waard. Las Vegas is natuurlijk helemaal top, de hotels zijn een belevenis. Ook de lichtshow in het oudere gedeelte van Las Vegas, Freemont street, is erg leuk. Dan nog LA, natuurlijk de Walk of Fame, Hollywood en het Chinese Theatre. Ook de Santa Monica pier is erg gezellig. Eventueel een dagje Universal Studios is leuk! Heel veel plezier!

hey

ik ga een rondreis maken en begin in san Francisco.
maar nu heb ik gehoord dat kleding daar goedkoop is
de een zegt van wel en de ander niet, heeft iemand hier ervaring mee??

bedankt

ha martyn, kleding is stik goedkoop ik heb er zelfs nog een tas bij moeten kopen omdat ik geen plaats had, gr g