Seattle naar los angeles met openbaar vervoer alle tips zijn welkom

Hallo

Volgend jaar ga ik een wereldreis maken, in mijn eentje backpacken, best spannend!!! Ik ben op alle soorte manieren bezig met informatie te verzamelen, alle tips zijn welkom.

Ik reis vanaf seattle naar los angeles volgend jaar met openbaar vervoer, inmiddels ben ik erachter gekomen dat je het beter met de trein kan doen dan met de bus, aangezien je bij de bus geen vaste plekken heb en vol is vol.
Dus het lijkt mij verstandiger om met de trein te gaan, heeft iemand dit al eerder gedaan.
Ik wil niet in 1x door naar los angeles, maar ook af en toe een stop maken.
Heeft iemand leuke tips over Washington , Oregon en Californië ?
Wat is nou echt de moeite waard om gezien te hebben of gedaan.
En het lijkt mij het beste om in hostels te slapen , aangezien dit de goedkoopste manier is,
Hebben jullie. Nog tips over leuke betaalbare hostels.

Hoi hoi,

Vorig najaar nog Greyhound gereden LAX naar Vegas en we hadden écht een gereserveerde plek in de bus, niets vol is vol; en net als met budgetvluchten een vrij lage prijs omdat we maanden tevoren geboekt hadden. Natuurlijk zullen er ook bustickets zijn zonder gegarandeerde plek op een bepaalde bus, en treinen netzo - bij inchecken hoor je dan wel of je meekunt. Maar het hoeft niet…

Ik zou primair trein nemen simpelweg omdat het comfortabeler reist, maar kijk goed uit wat wel en niet kan qua routes. Frisco naar LAX bijvoorbeeld kan eigenlijk nauwelijks met de trein, op hele stukken van de route zijn er geen Amtrak verbindingen. Seattle-Portland-Frisco kan denk ik grotendeels wel.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

1 like

Wij reizen nooit met de trein maar er is wel degelijk een trein tussen SF en LA (Ik denk van Emeryville naar Union Station) Deze rijdt niet langs het mooiste deel van de kust (tussen Monterey en Cambria) Je kan meer over treinen in Ca lezen hier: Amtrak En Erik noem San Francisco nooit Frisco of San Fran of San Frisco want dan krijg je ruzie in San Francisco (abbreviated SF)…