Trip Seattle - Las Vegas

Hoi,

Samen met een vriend hebben we besloten om eind september volgende trip te gaan maken: Google Maps

Voor de eigenlijke trip hebben we 14 dagen gepland daarna blijven we nog 7 dagen in las Vegas. Is dit voldoende, heeft er iemand ervaring met de route van Seattle tot San Francisco? De route van SF tot La heb ik vorige jaar gedaan via highway 1 deze was echt super. Wat raden jullie aan in de staten Washington en Oregon?
Alle suggesties en ervaringen zijn welkom.

Grtz

Hoi,

Ik zie dat er nog niet gereageerd is op je bericht. Heb je de topics over rondreizen in West-Amerika al bekeken voor meer inspiratie?
Ik heb een bericht gevonden over een rondreis van Seattle naar San Francisco. Wellicht kan je daar al wat informatie uit halen.
Ook in dit bericht vindt je wat tips over deze route.

Laat je weten of je er uit komt?

Bedankt voor de info, zal het eens rustig doornemen.

Mooie route maar die kustweg neemt heel veel tijd.
Je mist ook bv Mt St Helens in WA en Columbia Gorge in OR.
En als jullie al tussen SF en LA zijn geweest waarom dan niet naar LV via Yosemite en Death Valley NP. Ik begrijp ook die omweg via Escondido niet.
Voor wat betreft het weer zou ik eerder in september gaan.
Yeehaw

Bedankt voor je reactie en de info over Mt St Helens en Columbia Gorge. Waarschijnlijk gaan we onze route wijzigen om 1 van de 2 mee te nemen. Wat CA betreft: mijn reisgezel heeft die route nog niet gedaan. Die omweg via Escondito is een foutje, de route is helemaal niet definitief maar meer een leidraad. We hebben alleen 1 nacht is Seattle en de week in Vegas geboekt. Alles er tussen kunnen we vrij kiezen ook een beetje weer afhankelijk.

Grtz

Hallo,

Ik ben enkel bekend met het Washington gedeelte en een stuk van de Oregeon Coast. Wij zijn eind juli pas nog aan de Oregon Coast geweest en we deden de route die jij deed vanuit Seattle langs de kust in Washington en zo naar Oregon. Je ziet niet echt veel aan het Washington gedeelte van de rit enkel het laatste stukje.

Dus ik zou bijna voorstellen om misschien van Seattle richting Portland te rijden, bezoek van daaruit de Columbia River Gorge (met de Multnomah Falls) en ga vanuit Portland richting de Oregon Coast. Aan de Oregon Coast heb je prachtige plekjes. Onderweg zal je zo wel genoeg plekjes tegen komen die aangewezen staan waar je wil stoppen. Maar hier is een lijstje van de plaatsen die wij bezochten die ik echt de moeite vond: Ecola State Park, Cape Meares en de Three Capes Scenic Route, Lincoln City Beach, Yaquina Head Outstanding Natural Area en Fogarty Creek State Park (zeker bij laagtij). Wij zijn maar tot in Newport gegaan, dus voor de rest kan ik je niet verder helpen.

Wij verbleven in Nehalem in een huis op 1.5km van het strand en dat was $80 per nacht. En we verbleven ook in Depoe Bay (tussen Lincoln City & Newport) in een huis met zicht op de oceaan voor $120 per nacht.

Veel succes met het plannen!
Groetjes,
Ann :slight_smile:

7 dagen heb je genoeg om vegas te bekijken het is er onwijs mooi,lekker eten niet duur,

Wat moet je 7 dagen in LV?? De meeste zijn het er na een dag of 2-3 echt moe.

Omdat je al het mooiste stuk van de westkust gezien hebt zou ik het binnenland in gaan. De kust van washington en oregon is mooi maar niet mooier als highway 1.
Ik zou vanuit Seattle via de cascades en/of mount rainier naar glacier park rijden. dit is één van de mooiste parken van de USA. Daarna afzakken naar yellowstone en de grand tetons. Dan via saltlake city richting Bryce en/of zion en vervolgens Las Vegas. Op deze manier zie je verschillende landschappen. De besneeuwde rocky mountains in Glacier, de vulkanische gebieden met al hun dieren in yellowstone en de rode landschappen van het coloradoplateau.
San francisco is goed te missen hoor. Voor steden moet je niet in de USA zijn.

Wil je toch persé via de kust dan moet je niet vergeten om craterlake, redwood en mount st. helens mee te nemen. Maar nogmaals, deze route is veeeel minder gevarieerd.