Rondreis west- en oostkust.. en vraagjes!

Hoi allemaal,

Binnenkort ga ik voor 3 maanden naar de VS met een vriendin om rond te reizen na ons afstuderen :slight_smile:
We starten in Vancouver/Whistler (Canada) om een vriend op te zoeken en vervolgens gaan we via Seattle
naar Californië, waar we 5 weken blijven, daarna via Houston en New Orleans naar Miami om de laatste weken
om en rond New York te gaan zitten…

Qua boeken hebben we heen en terug al geboekt… en een Amtrak kustlijn treinticket van Seattle naar San Francisco
Andere treintickets boeken we waarschijnlijk daar.

Ik weet niet in hoeverre er mensen zijn met ervaring met een dergelijke rondreis, maar ik had een aantal vragen…

• Iemand ervaring met Greyhound bussen en zo ja, is dit relaxt reizen? Hoe zit het met de opstapplaatsen en haltes? En moet je dit (ruim) van te voren boeken?

• Wanneer we 5 weken binnen CaliforniĂ« rondreizen; wat zouden jullie aanraden qua vervoer van plaats naar plaats: bus? trein? iets anders?

• Iemand een goede tip voor goedkope hostels (een site of keten oid)? We zaten eerst ook aan couchsurfen te denken, maar dat is ook niet ideaal denk ik…

• En nog tips what to do in Seattle, Houston, New Orleans en tips voor New York? (voor NY misschien de niet-bekende sightseeing tips? :smiley: )

Thanks alvast, hopelijk kan iemand me verder helpen :slight_smile:

Hi
Ik kan je helaas niet helpen met openbaar vervoer. Wij maken dergelijke reizen met enige regelmaat maar hebben dan altijd een huurauto. Het bereiken van NPs met het OV is bijna altijd moeilijk. Ik weet niet hoe oud jullie zijn en zo te horen is het budget niet al te hoog maar vooral in het westen is het hebben van een huurauto wel een groot voordeel en ik zou ook niet de volle 5 weken alleen aan California besteden maar ook Nevada, Utah en Arizona toevoegen. Welke tijd van het jaar willen jullie gaan?

ok, ons idee is per gebied/locatie daar ter plekke kijken wat we willen en wat handig is. Waarschijnlijk zullen we veel met de bus gaan en een aantal nachten in grote steden blijven om daar rond te kijken/wandelen/fietsen ed. We zijn beide 21 en hebben een redelijk budget gespaard… zo’n 5000 euro. We vertrekken begin feb en blijven tot begin mei. We willen sowieso veel tijd besteden aan Los Angeles, San Diego en San Francisco en alle natuurparken in Californië, maar als je nog tips hebt voor ons voor het zuiden van Nevada of het Arizona, zijn ze zeer welkom! Thanks voor je reactie in ieder geval!

Als ik jullie was zou ik eens kijken voor een georganiseerde reis van Green Turtoise voor het westen. Geen ervaring zelf mee. Je zou er trouwens beter aan hebben gedaan om te starten in Florida en te eindigen in Vancouver maar daar zal het wel al te laat voor zijn. Wil je ook nog naar Las Vegas? Vanaf Las vegas kan je ook meerdaagse tours maken. Bv naar Zion, Bryce, Page en Grand Canyon.

De volgorde hebben we bewust zo gedaan, omdat een vriend in Vancouver zit t/m eind februari :)… yes we gaan zeker naar Las Vegas en ik denk dat we vanuit daar inderdaad naar de Grand Canyon gaan enzo.
Maar jij hebt dus ervaring met huurauto’s daar? Is het bijvoorbeeld mogelijk om in San Francisco een auto te huren en die (2 a 3 weken later) weer in te leveren in bijvoorbeeld Los Angeles?

Ja, dat is heel goed mogelijk. Je kan dat zelfs doen zonder drop off kosten. Helaas zullen er wel extra kosten zijn voor huurders jonger dan 25 jr. probeer deze site eens: www.usareisen.de of www.ebookers.com