18 December vertrek ik voor 6 weekjes naar de VS:zon02:
Het plan is om met 1 of 2 vrienden langs de westkust te trekken richting San Diëgo (met een omweg wat meer het land in).
Het hangt er namelijk een beetje vanaf hoe we gaan reizen.
Gaan we een auto huren of met het openbaar vervoer?
Onze voorkeur gaat naar de autohuur, alleen zijn wij beide 20. Wat het er een stuk moeilijker op maakt.
Voor zover ik weet zijn er maar weinig verhuurders die aan mensen onder de 21 verhuren.
De enigste die ik kon vinden was FoxRentaCar. Kennen jullie nog meer verhuurders?
Het liefst doen we route 2, welke met een auto goed te doen is.
Met het openbaar vervoer wordt dit lastig lijkt mij?
Wat denken jullie dat je nodig hebt qua budget voor 6 weken VS?
We willen zoveel mogelijk couchsurfen / goedkope hostels nemen. Qua slapen zijn we zeker niet moeilijk.
Eten, tja… Zullen we ook niet moeilijk over zijn zolang we maar goed gevuld zijn;)
Ik zat te denken om zo’n 3000€ / 3500€ mee te nemen. Zou ik het hier mee moeten redden?
Ook met eventuele autohuur van een week of 3 / 4? (We beginnen namelijk in San Francisko, waar we een tijdje blijven. Ook zitten we erover te denken om de laatste week / paar dagen een kijkje te nemen in Mexico)
Soms zijn er mensendie hun auto naar de andere kant vh land willen hebben, ze vliegen dan zelf omdat ze geen tijd/zin hebben om het hele stuk te rijden.
Geen idee waar je dat kunt vinden, maar misschien wel n idee om je kosten te drukken…
succes.
Zal niet meevallen die route met het openbaar vervoer te doen. Kijk voor een guided tour eens bij Green Tortoise voor jongeren reizen. Heb ze zelf dus niet gebruikt.
Via Yosemite zal je hoogstwaarschijnlijk tegen een gesloten Tioga Pass aanrijden. Dan moet je dus een omweg nemen naar Death Valley via Bakersfield of noordelijk gaan via Reno.
Ik ken geen verhuurbedrijven die auto’s under 21 verhuren.
Het is niet toegestaan om met een huurauto Mexico in te rijden. Die grensplaatsen zijn berucht om hun drugwars. Als je dat wil doen zou ik georganiseerd gaan vanaf San Diego. Die grensplaatsen hebben verder niet veel te maken met het mooie Mexico.
Bedankt voor de tip.
Via Greyhound kan je volgens mij ook wel aardig met openbaar vervoer reizen (en goedkoop).
Qua autohuren is FoxRentaCar volgens mij de enige die auto’s verhuren aan mensen onder de 21.
Je betaald hier uiteraard wel wat extra voor.
De laatste week willen we inderdaad doorbrengen in Mexico.
Ik had gehoord dat een All-inclusive hotel zeer betaalbaar is in Mexico, dus dat gaat hem waarschijnlijk worden. Laatste week lekker met een biertje aan het zwembad liggen, lijkt mij een perfecte afsluiting…
De grens over waren we ook niet van plan om met de huurauto te doen. Ik had gehoord dat er vanuit San Diego trammetjes gaan richting Tijuana, klopt dat?
Vergeet dat OV maar snel, en huur gewoon een auto.
Er rijdt idd een trolley vanaf Santa Fe Depot in San Diego naar Tijuana. Wij hadden hier ook gebruik van willen maken, maar het werd ons afgeraden. Tijuana lijkt niet eens op het echte Mexico, en je moet er erg op je tellen passen. Geweld is hier aan de orde van de dag. De trolleys worden bovendien streng in de gaten gehouden door de Border Patrol. Neem dus zeker geen verboden substanties of zo mee, maar dit wellicht ten overvloede.:teeth: http://www.sdmts.com/trolley/trolley.asp
In San Diego kun je ook heerlijk aan het zwembad liggen, hoor…
In Vegas zijn de hotels sowieso niet duur. Wij hadden het Orleans hotel voor 50$ per kamer.